Zoom 400 verslag! :D

Ooohww,
Dit draadje krijgt een andere wending.
@Corrien: wie is hier nu de "king off-topic" he? he?

:ontopic:
Beetje CA-lijm doet wonderen.
Ik bestel de volgende keer wel een nieuw mee.
(is eigenlijk gewoon stom, direct beginnen te knippen ipv te wrikken / maarja: ander plaatje, ander hondje)

Nog zo wat:
Tot nu; is hij wel erg fel op de staart.
(lees: niet onder controlle te krijgen (tot nu))
Morgen eens zien met afstellen, anders is een HH-gyro toch wel prettig denk ik.
Eenmaal de staart onder controlle maakt ze een goede indruk.

Groetjes, Erwin

erwin als de jouwe nog helemaal origineel is wil ik wel graag een keer me vliegen :wink:

ben benieuwd wat ie origineel doet.

Corrien zei:
Satoer zei:
Alles wat roze is vind ze mooi.
Naast blauw is dit de babykamer kleur. :? Wanneer mogen wij jou feliciteren, Michel??? :roll:
Oh.. oh... Ze vond die kinderen van Remco ook al veel te leuk.
afb3801.jpg

Sorry Erwin, er blijft maar 1 King-off-topic, maar blijkbaar lukt het ook mij om rare knopen in draadjes te veroorzaken. :?

Als aanstaand-opa Satoer dit plaatje ziet, gaat hij gegarandeerd onmiddellijk zo'n baby tingel-tangel-ding met mini-heli'tjes in elkaar knutselen en krijgen we hier weer een fraai bouwverslag te zien... :roll:

Satoer zei:
Oh.. oh... Ze vond die kinderen van Remco ook al veel te leuk.

Michel komt je vader helemaal niet meer aan kijken zonder zoeker toe. Als jullie kids krijgen zijn er in zaanstad geen video banden en fotorolletjes te koop :D

Maar ze stonden wel goed bij jullie die kids, maar je krijgt ze niet hoor mag ze wel voor een (vliegdagje) lenen maar neem ze aan het einde van de dag gewoon weer mee.

gr Remco

Ik wou net even gaan vliegen, maar toen ik het bladspoor controleerde vloog er ineens een tandwiel af :?
Je moet 2 tandwielen op de as op elkaar lijmen anders is hij niet lang genoeg, had dat met gedaan met seconde lijm. Nu opnieuw gelijmd met groene locktite. Hopen dat dat nu wel houdt anders krijg ik het zelfde probleem als Remco met zijn Rap 50 (wegzwaaiende staart).

Ai... bummer, zie net dat ik rode locktite er op had moeten smeren...

Heb ik niet, dat wordt dus niet vliegen dit weekend :(

:ontopic: :?: :?:
Hier kan ik in iedergeval niet tegen op. :wink:

Waar ging het ook al weer over?
Natuurlijk... Gerard, jij mag met de mijne spelen, zeker geen kans dat ik dan jouw Rappie mag proberen?
Eneeuuh... die inverted hover hoef je dan ook niet te laten zien hoor. :wink:
Als Michel dan gelijk zijn super-zoomer meebrengt kunnen we een vergelijkend warenonderzoek doen.
Woensdag in Rotjeknor?

De zoom vliegen?
Ik krijg nog steeds de staart niet goed onder controlle.
Ik denk echter dat ik niet te veel tijd in revo-mix ga steken.
Vanavond eens een GY401 overzetten.
Kent iemand deze HH-gyro: CSM 200 http://www.rcmarket.org/products.asp?category=11 89 euro

@ Satoer
Waar heb jij het over?
Ik weet van geen tandwiel lijmen. En bij mij is er nog niets losgekomen.
En als er iemand is waar dingen loskomen???
Heeft dat met jouw upgrade te maken?

Groetjes, Erwin

Als ik de GY401 instel voor analoge servo's, dan zal dat toch geen probleem geven?

Groetjes, Erwin

Ja hoor, dat gaat prima Erwin.

Hij heeft gevlogen!!!!

Dacht dat groene locktite niet zo goed vast zat. Dus ik wou het tandwiel er maar weer aftrekken…
Lukte dus niet :D

Dan maar vliegen:
afb3837.jpg

De Zoom met special “Satoer” decals :mrgreen:
Ik heb er toch maar even een kruisje onder gezet. De skids staan zo nauw bij elkaar :?

afb3838.jpg

Optoeren…

afb3839.jpg

Toch wel leuk gezicht die roze bladen.

afb3840.jpg

En… Lift off…
Erg goed zichtbaar die contrasterende kleurtjes. Ook rotorbladen roze boven en geel onder werkt goed.

afb3841.jpg

Hop naar zijn andere gekleurde vriendjes in de verte (botsautotjes) ;)

Eerste reactie: Nou, dat ding vliegt super stabiel. Alleen ik had een 9tandig tandwiel op de staart en een 10 tandig op de hoofdrotor. (had geen 10 tandig meer :roll: ) Dus de staart draaide wat te traag om de hoofdrotor goed tegen te sturen. Dus hij draaide zo van mij weg. Maar met flink tegensturen kreeg ik hem wel terug.

Unbelievable wat een kracht dat kleine razor 350 motortje heeft. Hij is 2 keer zo klein als die speed 400. Hij draait op 80% en met een beetje pitch zat ik zo 10 meter hoog.

In verhouding “voelt” hij superlicht aan. Nog lichter dan mijn Logo 10 (die dus ook veel lichter aan voelt dan die Hummingbird) Hij stuurt super direct. Waarschijnlijk omdat het toerental hoger ligt dan de logo. Heel erg direct allemaal en toch stabiel.
Nee, niets te vergelijken met die FP Hummingbird, in verhouding is dat een wagelbak.

Nu maar wachten op de Himax motor. Ik moet die bladen ook nog even flink balanceren, want hij trilt als een gek. Had echter niet zoveel bladspoor.

Nou Satoer ik ben ook overtuigd de volgende maand heb ik ook een zoom 400 (shit moet wachten want heb niet voldoende geld). Heb je of andere nog bruikbare tips voor een beginnende heli piloot?

Wederom een erg leuk verhaal, veel plezier met je geweldige aanvulling op de vloot!

Als ik de GY401 instel voor analoge servo's, dan zal dat toch geen probleem geven?
Nee, denk ik ook niet, maar ben nog steeds benieuwd welke hek-servo jullie in de Zoom gebruiken.

Trouwens......een echte parkflyer heli :D

Eerst
@ Satoer :celebrate: jongen. Ziet er goed uit.

@ Eelco: in mijn geval gewoon de standaard mee geleverde(B 205 micro servo van Protech), wordt voor alle functies gebruikt.

De 401 zit er nu in. Echter staart blijft waggelen (overcompenseren).
Ik heb alle delay-standen van de 401 al geprobeerd / Revo-mix staat uit.

Zat wel redelijk wat onbalans in de bladen, die er juist is uitgebalanceerd.
Ik hoop dat dat de oorzaak is? Iemand alvast een ander idee?

Tot later, Erwin

Back