Zoom 400 verslag! :D

Gerard_nl zei:
of dan servo reverse aanzetten, nog niet aan gedacht ?
Tuurlijk niet. dan reageert de gyro nog steeds de verkeerde kant tegen.

Gerard_nl zei:
valt me op dat ik van michel weinig meer hoor van de zoom ?
hoe komt het michel ?
Omdat het zoompje al anderhalve maand motorloos op de kast staat hier. Het pakje van de borstelloze motor en controller (Himax 2025-4200 en Phoenix 25) is helaas nooit aangekomen :( En die heeft www.B-p-p.com vorige week opnieuw gestuurd. (goede service dus daar!) Vandaag een briefje in de bus dat ze langs waren geweest met het pakje en morgen komen ze opnieuw :D

Dusss… even met die zoom leren vliegen en dan gaan we eens flitspaaltje treiteren met dat ding :twisted:

@Erwin: Nog last gehad van kapotte tandwieltjes?

Nou ik ben ook aan het spelen geweest met de Zoom alleen de staart blijft draaien en dat was een paar dagen geleden en ik wil dus morgen het eens proberen om de giro dus ook 180 graden te draaien krijgen wat die dan doet. Want ik heb alles volgens mij gehad in de multiplex zender kwa instellingen maar niets hielp voldoende.

Dus gewoon weer verder spelen. En ik ga nog een tweede accu er bij halen anders ben ik te snel uit gespeeld. Ik heb namelijk nog niet een snelle lipo lader.

dat is duts een pruts constructie, ik lees overal niks dan ellende voor die staarttandwielen.
ik wil graag een zoom, maar ik ben niet van plan dat allemaal zelf op te lossen, ik wacht wel tot er een upgrade of oplossing voor is.

Ja waarom die dingen niet van nylon gemaakt worden. Ik zal er een paar voor de zekerheid bij bestellen. Is er in NL een shop die deze dingen verkoopt?

dit is inderdaad een probleem maar simpel op te lossen.
gewoon uit carbon of zacht plastiel(heb ik gedaan)een langere staart maken.
een klein tikje met de rotor tegen de grond en krak..veel kosten ze niet,een 4 tal € maar Protech heeft bijna geen onderdelen..heb er al 3 weken in bestelling..

Mee eens. Is een "verbeter puntje".

Nu kosten ze (1,79 pond bij: http://www.modelhelicopters.co.uk/acatalog/HeliSprs_Zoom.html de twee.
Ik heb er 1tje moeten vervangen (ongelukje / ik had nog niet door dat de gyro tegen werkte).
En ik heb er hier nog 7 stuks liggen. Dus ....... 8)

Maar ze slijten dus ook gewoon snel hoor!
Alleen als je hem tegen de grond smakt, is het in 1x over.

Groetjes, Erwin

afb5094.jpg

Ohw wat een mooi upgradetje voor "slechts" 34 pond. 8)

4 Euro voor een prul stukje plastic. Tis maar wat je goedkoop vindt. Ik snap je oplossing ook niet helemaal... FOTO! :mrgreen:

Dit is een leuke upgrade voor "slechts" 27$ !
zoom400bladeprod.jpg

Iets duurder als de standaard schuimbladen en veel sterker als die glasbladen van jou Erwin! :D

Oh.. maar ik heb ze niet hoor, echter mooi is het wel. :)

Beetje zot wellicht.
Maar houten bladen op een heli vind ik niks.
Hout hoort op de vloer of voor kozijnen of tenminste in de openhaard.
NIET op een super-hightech heli.

Groetjes, Erwin

Tja... die glasbladen dan... Glas hoort in het kozijn. en die foam-bladen... tja isolatie hè ;)

Pas maar op met die zoom al zes weken op de kast.
Straks schiet ie wortel of loopt ie uit (komen er knoppen aan of zo).
Moet je hem niet vergeten water te geven hoor. :lol:

groetjes, Erwin

YEAH!!!!
afb5106.jpg

De Himax zit er op en hij heeft z'n eerste "testvluchtje" al gehad in de kamer :mrgreen:

Dat was tevens ook z'n laatste testvluchtje in de kamer 8O. erg spannend als er bijde kanten maar 1,2 M speling is.

Ik had de motor throttle maar ingesteld op 20% anders werd het mij echt te link in de kamer. Hoverde netjes stabiel en trillingsvrij in de lucht. Alleen de staart autourity was zwaar onder de maat. Maar als ik die headspeed flink opschroef zal dat ook wel verleden tijd zijn.
Voor diegene die er ook een himax 2500-4200 onder wilt zetten: een koelelement is bij AW te koop (Hacker B20 L Heatsink)

Jammer dat het windkracht 4 is hierbuiten :( is even te veel voor een test vluchtje met het nieuwe motortje :(

wow ziet er wel erg cool uit zo met die paarse koelkop erop :wink:

wat heb je voor de aandrijfset betaald michel ? en heb je invoer moeten betalen ?

Nee ik had mazzel! Mocht ook wel na anderhalve maand :roll:

HimaX 2500-4200 + Phoenix 25 combo: 114.95$ + 9$ verzendkosten ( http://www.b-p-p.com/BrushlessMotors.htm )
Koelelement $9.80 Bij AW. 2.50$ verzendkosten.
HM-SINK-B20-EPS400-L.jpg
(is wel even wrikken om hem er op te persen)

Totaal inc verzendkosten: 136,25 $
Dat is in Euro's: 114,78

Dat maakt een verschil van (114,78€ - 30€ (Phoenix 20)) 85€! als je voor een brushless set meteen in het begin zou kiezen.
Valt dus best mee :mrgreen:

hoi satoer,
waar heb he het tandwieltje van en hoeveel tandjes?
aanvaarden die b.p.p visa of overschrijving?

crying.gif
Het was te verwachten en voorspeld... maar dit slaat echt alles!
afb5119.jpg

Ik vloog niet eens. Ik liet hem gewoon in de huiskamer op toeren komen om het bladspoor goed af te regelen. hoor ik ineens GRBBRLRBRRGGRRRLBRLLUH... staart begint te shaken en tandjes gestript 8O
Naaaaaa... baalen. Wat nog meer balen is dat ik niet weet waar deze dingen in vooraat zijn. In NL kan ik ze waarschijnlijk al helemaal niet krijgen :(

Jaja... altijd weer vlak voor het weekend :roll:

Wat mij eigenlijk nog meer beangstigt is eigenlijk wat er was gebeurd als dit in de lucht was gebeurd… 8O
Begint die als een gek te tollen en mag ik wel heel blij zijn als het dan alleen bij een tandwieltje blijft.

Back