Zo..., even het stof van dit topic af blazen, letterlijk, want we zijn aan het schuren geweest...
Rompje #2 is op het oog aardig glad geschuurd, daar moet binnenkort maar eens wat spuitplamuur op gaan komen.
Zoals bekend heb ik 4 van deze rompen, en ééntje daarvan gaat zo goed en zo kwaad als het gaat opgebouwd worden als "het jacht van de schets"... Dat gaat deze romp worden, omdat de romp toch al niet geheel symmetrisch was rond de verschansingen.
Daarnaast heb ik romp #3 van zolder geplukt en de dekken er af gesloopt (dat wilde ik netjes doen, maar het zat !@$#^%!@#$ uiteraard weer knoert vast...) zodat ik de schroefas kon trekken.
Daarna heb ik wat kleine beschadigingen aan de romp vastgelijmd (alle huidlatten zitten verder alleen getimmerd...), de boel een beetje glad geschuurd, in de G4 gezet en een uur later er direct achteraan maar wat glasweefsel overheen gepoly'd. Wat huishoudfolie en zakjes zand er overheen op strategische plekken om het glasweefsel zo veel mogelijk aan te duwen op de moeilijke plaatsen drogen maar.
Vandaag de romp zijn eerste schuurbeurtje gegeven, lijkt niet onaardig maar zal nog best wel wat tijd (en plamuur) vergen voordat hij helemaal strak is:
Ik denk dat ik maar weer aan de slag ga met mijn zelfgemaakte "kwastplamuur", van polyester en glassbubbles, tenzij iemand een beter idee heeft want écht lekker werkt het niet... hoewel beter dan standaard polyplamuur (te dik).
Tevens nog een andere oproep: Wie heeft er meer informatie over die - nooit uitgevoerde - plannen/schets om van de ZZ een jacht te maken? Alle info is welkom, per slot van rekening is alles wat ik nu heb, een wazige schets van het zij-aanzicht...