Zwarte Zee III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag ben ik begonnen met het voorkasteel!
Ik ga ook de openingen om bij de electronica te kunnen komen met schroeven op hun plek houden.
Op die manier hoop ik ook de waterdichtheid te verbeteren.

Groetjes Josse

Hierbij wat foto's van de opbouw.
normal_1voorkasteel_in_aanbouw_01.jpg

Hierboven zijn de eerste 2 schotten van het voorkasteel te zien.
Het rechter schot staat op de foto nog flink scheef, maar dat heb ik inmiddels al verholpen.

normal_1ingangskap_geverft_01.jpg

Hierboven is de inmiddels geverfde ingangskap te zien.
De kap krijgt nog een extra laag verf.
De zijkanten worden waarschijnlijk Lufthansa blauw, de kleur die ik ook voor de andere opbouwdelen op het hoofddek gebruikt heb.

Groetjes Josse

Ik ben alweer wat verder gegaan met het bouwen van de ingangskap.
normal_1voorkasteel_in_aanbouw_02.jpg

Ik heb ook het afneembare stuk hoofddek vastgeschroefd zodat deze er niet af kan komen en beter waterdicht wordt.

Groetjes Josse

Zijn motoren van het merk Igarashi goed?
Ik heb namelijk een krachtig en geschikte motor van dat merk gevonden, maar ze zijn zo verdacht goedkoop, dus vraag ik me af of ze niet na zeer korte tijd al kapot zijn.

Groetjes Josse

Morgen vallen al mijn lessen uit, dus ik ga weer hard verder werken!!!!

Net even gekeken hoe het achterdek eruit ziet met de sleeptros erbij, en dat ziet er best wel cool uit:D:D

Ik ben ook alweer een stuk verder met het voorkasteel.
Bijna alle stukken huid zijn al op maat en geplaatst.
De bar heeft weer een verflaagje gekregen en zal later een plaatsje krijgen achterin het voorkasteel.

De ankerlier komt waarschijnlijk op het hoofddek te staan en zal met een 4,8V electromotor aangedreven worden.
Deze motor zal door een aan/ uit schakelaar aangestuurd worden, en door de vertraging wil ik voorkomen dat de lier door het gewicht van de ankers cq. trossen zal gaan vieren.

Groetjes Josse:zon::zon:

Tijd voor een foto-update!!!

normal_roer_01.jpg
normal_roer_01.jpg

Hierboven is het nieuwe en veel grotere roer te zien.

normal_voorkasteel_in_aanbouw_01.jpg

Hierboven is te zien hoe ver ik momenteel ben met het voorkasteel.

normal_voorkastel_met_dryfits_01.jpg

Hierboven het voorkasteel met de bar even neergezet, het is nog niet zeker of deze hier ook komt te staan, maar dit lijkt mij de beste plek voor een party.

Groetjes Josse

Tijd voor een update!!
Ik ben alles klaar aan het maken voor de officiële tewaterlating vandaag!!!
Hieronder even een flink stel foto's van de stand van zaken op dit moment.
bakdek01.jpg

Hierboven is de sleepbeting te zien die inmiddels geverft is, maar nog niet helemaal af is en ook is het eertse schot van de opbouw te zien.

bakdek02.jpg

Hierboven is een inmiddels verroeste bolder te zien.

boeg004.jpg

Hierboven is de boeg met inmiddels de zwarte verf (de hele romp is inmiddels voorzien van zwarte verf voor zover dat de bedoeling is) en het voorkasteel.

voorkasteelmetinterieur02.jpg

Hier is de stand van zaken te zien in het voorkasteel. De bar is inmiddels vastgelijmd, want na de tewaterlating moeten ze natuurlijk wel ergens champagne kunnen halen om het te vieren:lol::lol::lol:

Groetjes Josse
bakdek01.jpg

@ Frederik,

Ik kijk net ook nog even op dit topic, en ik zie gewoon foto's.
Als u ze echt niet kan zien moet u denk ik maar even op mijn site kijken daar staan ze ook.

Groetjes Josse

Ze doen het niet nee.. Foto's misschien verplaatst je site na je post?

Edit: ik zie het al.. Je site doet het niet.

Weer een update!!!

De tewaterlating is achter de rug.
Ze bleef drijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Helaas heb ik niet genoeg gewicht om op de juiste diepgang te komen, dus heb ik haar maar even schuin gehouden, en zelfs toen bleef het droog binnen!!!!!!
De vorige keer bleken er een paar kleine lekkages te zijn, maar die zijn nu allemaal dicht.
Ik zal ook de pot lak open moeten trekken, want al het water in het bad was rood toen de kiel goed en wel in het water lagen:rolleyes::rolleyes:.

Foto's van deze gebeurtenis volgen, maar ik heb ze niet zelf gemaakt, dus zal het een paar uur duren.

Nu ga ik alles klaarmaken voor de eerste proefvaart en het opleveren!!!

Tijdens de tewaterlating zijn er helaas wel een paar kleine dingen kapot gegaan, namelijk het waterdichte schot op het hoofddek, hoe dit kan weet ik niet:confused::confused:, en het eerste schot van de opbouw, gelukkig is dat laatste prima te repareren.

Groetjes Josse

Tijd voor een update :mrgreen: je foto's doen het nog steeds niet :mrgreen: En met zoveel onbewerkt hout al een te water lating.. Is dat niet vragen om moeilijk heden? of is het boven op droog gebleven?

lifeboatcaptain

Als ik op zee zou zitten en bijna verdrink en deze lifeboatcaptain zeg: ik ben er bijna........dan ben ik nu al maanden verdronken. Besef jongen dat langzamerhand iedereen is afgehaakt..aju

@ Botter,

De tewaterlating was thuis in het veilige bad, dus er is niks wat nog niet tegen water kan nat geworden.

@ Hawser,

In de modelbouw is het uiterlijk veel belangrijker dan de tijd die er voor nodig is om het te bouwen.
Uiterlijk is dus ook bij mij eerste prioriteit.

Groetjes Josse

niet iedereen is afgehaakt hoor. Ik zou wel eens graag wat foto's van de hele boot zien als het kan?

PAtrick

@ Perk,

Ik was gisteren bezig met het plaatsen van een stel foto's, maar voordat ik ze kon posten kon mijn vader het niet laten een lampje met een verkeerde dimmer uit te testen, en dat lampje was helaas op dezelfde groep aangesloten als de computer waarvandaan ik de foto's post.

Ik ga zo even een paar overzichtsfoto's maken en vervolgens een paar mensen achter de andere p.c. vandaan jagen om ze te posten.

Groetjes Josse

Even een flink aantal foto's posten!!!!

normal_1bakdek_met_reddingsboten_01.jpg

Het bakdek met de tijdelijke reddingsboten (LEGO)

normal_1interieur_voorkasteel_01.jpg

Bij nader inzien toch maar een mooie (?) vrouw aan boord geplaatst.

normal_1overzicht_totaal_01.jpg

De beloofde overzichtsfoto.

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_1.jpg

Een foto van net voor de tewaterlating. De foto's van de tewaterlating zijn op één na allemaal blauwer dan het in werkelijkheid was.

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_2.jpg

Nog een foto van voor de tewaterlating.

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_3.jpg

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_4.jpg

De spanning stijgt!!! Zou ze meteen zinken, of toch maar blijven drijven?

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_5.jpg

Er bleek te weinig water in het bad te zitten, dus de kraan ging nog even open.

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_6.jpg

Ze drijft!!!!!!!!!!

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_7.jpg

Ik ben helemaal tevreden!!!

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_8.jpg

Even wat gewicht toevoegen om haar zo veel mogelijk op de waterlijn te krijgen. Ze is helaas niet op de waterlijn gekomen, dus heb ik maar de stukken romp die onderwater zouden moeten zitten onderwater gekantelt.

normal_tewaterlating_Zwarte_Zee_9.jpg

En de laatste foto van de tewaterlating.

Groetjes Josse

Vandaag kon ik me niet inhouden.
Ik heb mijn speed 500 motor geïnstaleerd en een 40mm 3-bladsschroef zoals de schroef die BB bij de Maasbank levert eronder gehangen.
Vervolgens ben ik naar de dichtsbijzijnde sloot gegaan en heb haar weer tewatergelaten.
Dankzij wat extra gewicht (een grote zware magneet en een hijsoog dat ik op school gemaakt heb) lag ze een stuk dieper.
De Zwarte Zee voer sneller dan de Maasbank, en ook de trekkracht van de Zwarte Zee was beter dan die van de Maasbank.
En dat terwijl de Zwarte Zee 2 keer groter is dan de Maasbank.

Groetjes Josse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back