Zwarte Zee III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag heb ik weer even proefgevaren.
Toch nog een probleem ontdekt, maar gelukkig één die zeer gemakkelijk te verhelpen is, er zat namelijk nog een aardig grote kier net onder één van de berghouten en dus ook gelijk onder het hoofddek.
De naad is inmiddels gedicht met plamuur, en morgenochtend ga ik dit verven, net als het berghout.
Ik had ook een nieuw schot van de opbouw geplaatst en die vrolijk aan het afneembare stuk vastgelijmd, dus toen ik daarbij wilde zat ik even te kijken waarom ik dat stuk er nou niet afkreeg, maar ik heb het schot netjes losgebroken en inmiddels weer aan het dek vastgelijmd.

De roeruitslag is ook vergroot en dat werkt een stuk beter, i.p.v. een draaicirkel van ruwweg 5m is de draaicirkel nu ong. 2 tot 3 m, wat een stuk realistischer is.

Groetjes Josse

Even wat vaarfoto's.
normal_1in_het_water_09.jpg

Hier ben ik bezig wat water eruit te halen wat onder het dek door de romp in gekomen is.

normal_1varen_01.jpg

Hier tijdens het varen. De Zwarte Zee is veel gevoeliger voor wind dan ik had verwacht.

normal_1varen_02.jpg

En de laatste foto van tijdens het varen voor nu.
Er is ook een filmpje gemaakt, maar youtube zeurt over dat het filmpje te groot is, terwijl die maar iets meer dan 2min duurt.

Groetjes Josse

@ Patrick,

Het rode gedeelte hoort inderdaad onder water te zitten, maar ik heb te weinig ballast en ze ligt hier aardig schuin door de wind.

Groetjes Josse

Er is ook een filmpje gemaakt, maar youtube zeurt over dat het filmpje te groot is, terwijl die maar iets meer dan 2min duurt.

Groetjes Josse[/QUOTE]

Ik vind google veel makkelijker hoor
En die zeuren niei volgens mij
mvg
Frederik

Zal niet veel uitmaken omdat youtube overgenomen is door google.. Volgens mij werken google video en youtube via dezelfde server.. Als je via video google zal zoeken krijg je volgens mij dezelfde resultaten.. Typ maar eens bij videogoogle bijvoorbeeld KNRM in.. Gelijk zie je overal youtube filmpjes verschijnen..

Maare.. Is het schilderwerk nou helemaal klaar? Ik vind het er nog zo dof uit zien..? Misschien is het mooi al je er nog een zwarte laag over heen spuit en dan afwerkt met een een over andere glans lak.. En als die zo op zijn zij gaat.. Hoe diep heb je alles staan? Zoals in mijn amsterdam zet ik de accu's zo diep mogelijk.. Omdat die dan een stuk stabieler is..

Noujaa toch gefeliciteerd dat je model vaart.. Maar je bent nog lang niet klaar heb ik zo het idee of wel ? :)

@ Botter,

Al mijn gewicht ligt zo diep als maar kan, het was de wind die voor problemen zorgde.

De zwarte verf wil ik dof houden, het is namelijk geen jacht maar een gebruikt werkschip.

Groetjes Josse

Zal niet veel uitmaken omdat youtube overgenomen is door google.. Volgens mij werken google video en youtube via dezelfde server.. Als je via video google zal zoeken krijg je volgens mij dezelfde resultaten.. Typ maar eens bij videogoogle bijvoorbeeld KNRM in.. Gelijk zie je overal youtube filmpjes verschijnen..

:)
Nou mijn stoomachiene filmpje ging er met gemak op hoor
En het was 134MB groot mvg
Frederik:D

Laatst bewerkt:
Lukte het niet bij youtube dan? Kan zijn omdat youtube meer bezoekers heeft dat het dataverkeer vanaf video google allemaal wat sneller enzo gaat.. Noujaa.. zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.. Maar dat weet ik dan nog net :mrgreen:

Lukte het niet bij youtube dan? Kan zijn omdat youtube meer bezoekers heeft dat het dataverkeer vanaf video google allemaal wat sneller enzo gaat.. Noujaa.. zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.. Maar dat weet ik dan nog net :mrgreen:

Ik ga naar google omdat ik geen Engels kan.
mvg
Frederik:D

Gisteren nog even het gewicht uit de romp gehaalt om haar even schuin te leggen voor het aanbrengen van de mat-lak, en toen heb ik gelijk nog even wat beter in de romp gekeken en toen zag ik ineens dat één van de spanten flink wat zwarte plekken had, dat spant is dus aan het rotten.
Ik ben gaan kijken wat de oorzaak was, en toen ontdekte ik een gat waar een spijker in heeft gezeten en die dus niet waterdicht was.
Het gat heb ik inmiddels opgevuld en dat heb ik ook gelijk bij een paar andere zeer kleine spleetjes gedaan.

Ook bleek dat de spleet onder de dekrand groter is dan ik eerst dacht.
Dat laatste ga ik nog verhelpen.

Groetjes Josse

Heb je je hout vanaf binnen dan niet eens in de grond verf ofzo gezet?! en met zo'n dunne laag verf kan je verwachten dat er wat binnen gaat komen eigenlijk.. Nouja.. Les voor de volgende keer misschien :wink: Hopen dat het bij die plekjes blijft.. Controleer dat maar goed.. Want vorig jaar hadden we bij een botter een rot stuk opgevuld met epoxy.. dachten dat het zo wel goed was.. maar gisteren hebben we wel mooi het hele spant er uit kunnen halen omdat er een gat in gerot was van een 30 bij 10 cm en 15 cm diep.. terwijl het vorig jaar nog een 3e van dat was..

@ Botter,

Er zit één laag grondverf en 3 lagen rode verf overheen en bovenwater zit er ook één laag grondverf maar dan nog één laag zwarte verf overheen, maar alle verflagen zijn vrij dik aangebracht en er is nauwelijks verf afgeschuurd.
Bovendien staat er inmiddels één kant helemaal in de lak.

Ik heb tijdens het bouwen te snel de electronica geplaatst en daardoor die stap maar overgeslagen, ik kon er nog maar nauwelijks bij.

Groetjes Josse

Het aantal lagen zegt opzich nog niet veel.
Bij scouting hebben we bij 1 van de zijzwaarden van de boot een plaat vervangen. Nu hebben we het hele zwaard tot op het hout kaal geschuurd, en komende tijd gaan er 8 lagen lak overheen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back