Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
als daar dan het gewicht, en een beetje (minimaal)weerstand aan hangt. ik klim dan met 54% efficientie. van de 58 % die iemand op aarde bij mijn weten kán halen
Ik zal mijn vraag aanpassen na je laatste reactie, want dan zie ik echt water branden:
Jij hebt dus een zwever die met 8 meter per seconde stijgt onder een hoek van 60 graden, en als je deze verder verticaal brengt dan gaat die zwever met meer dan 8 meter per seconde stijgen ZONDER iets aan de motor te veranderen? Klopt mijn samenvatting?
en nou ja, nu heeft een ander tevreden iemand die maar die wil wel filmen of meten voor/met mij. en ik zelf natuurlijk mijn nieuwe kist (een volgende iteratie van mijn theorieën). meten jullie nou ook een keer e.e.a.? (Arjan en Justus hadden al wat gepoogd)
a: jij stelt dat jij een zwever hebt die verticaal met 8 meter per seconde stijgt, en minder als hij met 60 graden stijgt
b: andersom: jij hebt een zwever hebt die onder een hoek van 60 graden minder snel stijgt dan verticaal.
mijn verliezen lijstje kan weleens behoorlijk kloppen, ik vermoed dat de weerstand enkele tientallen grammen is van het vliegtuig bij 8 m/s, dat is 2 tot 4% van de totale kracht aan de prop of zo.. cool. leuk als dingen zo mooi kloppen.
kijk, dan heb ik 2 kleine bijna gelijke verlies posten (regelaar en kist) en 2 grotere, motor en vertraging, en de prop. maar omdat ze dezelfde proporties hebben, is het produkt het gunstigst (bijna)
Dat maakt bij 5000rpm dat je 15,8 m/s theoretische propsnelheid hebt.....je haalt er verticaal maar 8.....dat is nu niet bepaald proportioneel weining slip.
Als je nu de weerstand van je kist eens wat zou verminderen door......doe eens gek....een beetje te vliegen i.p.v. te hangen.....kom je veel meer in de buurt van die theoretische snelheid en ga je veel effcienter omhoog!
Gebruik je minder energie uit je accu voor dezelfde klim en kan je langer dus hoger doorklimmen......joh!.....volgens mij win ik!!!!!!