Traxxas SLASH topic

wel,ik ben eruit:D
ik zal waarsijnlijk een slash kopen met velineon VXL combo en een 8,4V pack.moet naar mijn mening genoeg zijn om wat mee te raggen.
 
Inderdaad waarom niet het inhouse setje van Traxxas. Ik heb de Rustler VXL en met 2S LiPo is hij out of control, met 3S kun je er echt niet meer normaal mee rijden volgens mij. Een goede 7cell zal ook zeker wheelies trekken!
 
wel,ik ben eruit:D
ik zal waarsijnlijk een slash kopen met velineon VXL combo en een 8,4V pack.moet naar mijn mening genoeg zijn om wat mee te raggen.

Als je met 8,4v gaat rijden, heb je de Velineon set nog niet nodig, toch?
Doet het met de stock regelaar prima! Meerwaarde van de Velineon set heb je pas echt met een fijn lipootje eraan. Denk dat je voorlopig dus kosten kan besparen. Rij eerst maar eens op de 8,4v packs in een stock Slash.;)
(23t pinion monteren heeft nut qua topsnelheid. Scheelt enorm)

Met een 8,4v stickpack wheelie's trekken is science fiction. Zeker in een auto als de Slash. (neem aan dat we het overde Slash hebben) Zelfs met mijn brushles set met 2s lipo lukt dat niet:confused:
 
Met een 8,4v stickpack wheelie's trekken is science fiction. Zeker in een auto als de Slash. (neem aan dat we het overde Slash hebben) Zelfs met mijn brushles set met 2s lipo lukt dat niet:confused:

Dat klopt, ik heb een brushless set met een 8T motor en met een2S lipo geen wheelie`s maar wel lekker hard rijden en goed beheersbaar.
 
Ik heb een 5.5T Novak Brushless setje met een 2s Lipo, en krijg daarmee de auto op z'n rug. is dus wel mogelijk, mits je genoeg grip hebt uiteraard. :) en volgens mij ben je met 7-cell NiMh (8.4v) toch sneller als met een 2s lipo (7.4v)?
heb nog nooit een 7-cell pack gebruikt, dus kan het neit met zekerheid zeggen uiteraard. (dus als iemand mij dat met zekerheid zou kunnen vertellen, zou mooi zijn :) )
 
Ik heb een 5.5T Novak Brushless setje met een 2s Lipo, en krijg daarmee de auto op z'n rug. is dus wel mogelijk, mits je genoeg grip hebt uiteraard. :) en volgens mij ben je met 7-cell NiMh (8.4v) toch sneller als met een 2s lipo (7.4v)?
heb nog nooit een 7-cell pack gebruikt, dus kan het neit met zekerheid zeggen uiteraard. (dus als iemand mij dat met zekerheid zou kunnen vertellen, zou mooi zijn :) )

Ik rijd zowel met 2s lipo (Robitronic) als 8,4v Himh.(Team Orion) Heb dus vergelijkings materiaal. Alle accu's zijn nieuw, en heb een goede lader.

Mijn ervaring is dat de Slash met de lipo net iets sneller gaat..De 8,4 packs zakken in bij maximale stroomafname...Lipo blijft overeind.
Daarnaast zijn de lipo's een stuk lichter. De 8,4v is groter qua formaat, en is hierdoor een stuk meer naar voren geplaatst. Scheelt enorm qua gewichtsverdeling! Natuurlijk hangt er veel af van de motor. Grip lijkt me echter een belangrijker fenomeen. En grip is iets, wat bij het accelereren van de Slash nog wel eens lastig blijkt te zijn.
Merk zelf dat de Slash een stuk stabieler accelereert sinds de 23t pinion gemonteerd is. Rijd zelf met een 12t Carson brushles setje, en dat is natuurlijk geen vergelijking met een 5.5t Novak. Maarja..mijn ervaring is dus dat een Slash met een 8,4v stickpacksgeen wheely's trekt. Want dat was de vraag/stelling.

Groeten,

Rinaldo
 
De Slash met een 12T BR set (20T pinion en 86T spur, dus de standaard vertanding) en een 3s lipo, rijd geweldig. :) dan houd deze M'n XXX-T MF2 (waar nu dat 5.5T setje in zit) op een 2s lipo bij.
(moet ik wel zeggen, dat ik wat dat betreft echt wel respect heb voor wat dat Novak Setje presteerd :) )

Als je een beetje op een baan wilt rijden, is 20T/86T met dat 12T setje bij verre het mooist. omdat deze mooi veel trekkracht heeft op die manier, en dus snel de bochten weer uit komt. :)

dat de Slash stabieler accelereerd met de 23T pinion is omdat deze nu (voor zover ik weet) eigenlijk te zwaar vertand is. (het koppel naar de wielen toe is ook een stuk minder) ik vind het om eerlijk te zijn wel cool als zo'n ding moeilijk in bedwang te houden is als je teveel gas geeft. help ook bij mooi over het zand schuiven. :D
 
Loopt de regelaar en de motor niet warm (lees heet) met een 23 tands ?
Mij lijk dat hij zijn kracht niet kwijt kan en dat er dan veel warmte ontwikkeling komt. :confused:
 
Heb nog geen problemen gehad t.a.v. het warmlopen van de motor of regelaar. Ben hier juist kritisch op geweest (na een paar minuten controleren) Heb de 23t gemonteerd om iets meer "top" te op redelijk vlak terrein te krijgen. Bijkomstigheid was het stabieler (lees iets subtieler) accelereren. De Slash is dus nog steeds uitdagend qua handling!

Mijn Slash schuift overigens nog prachtig door de bochten;)

Moet wel vermelden dat, als ik het circuit opga, er wel een 20t opgaat.
Inderdaad vanwege het betere bochtenwerk.

Groeten,

Rinaldo
 
wat kan ik nu verwachten van een stock slash zo direct uit de doos.
met 2s lipo 8000mha ?
qua jumps en snelheid ?
kan hier mee gesprongen ?
ik heb een leuk crossbaantje hier in de buurt met wat lage heuveltjes


ik zie dat veel mensen al met andere motortjes rijden aldan niet brushless.
 
Loopt de regelaar en de motor niet warm (lees heet) met een 23 tands ?
Mij lijk dat hij zijn kracht niet kwijt kan en dat er dan veel warmte ontwikkeling komt. :confused:

op zich wel ja. echter is het setje ook gemaakt om op 3s lipo's te kunnen rijden. ik denk dat het hierdoor ook nog wel mee zal vallen :)

PS: de stock Slash met een Lipo gaat al prettig hard hoor. kun je een behoorlijk tijdje mee verder. :D (is ook wat ik nog ga doen, zodat we heir 2 Slash's hebben staan (mischien een kameraad ook nog 1) dan kunnen we mooi tegen/met elkaar rijden.
 
wat kan ik nu verwachten van een stock slash zo direct uit de doos.
met 2s lipo 8000mha ?
qua jumps en snelheid ?
kan hier mee gesprongen ?
ik heb een leuk crossbaantje hier in de buurt met wat lage heuveltjes


ik zie dat veel mensen al met andere motortjes rijden aldan niet brushless.

Je kan een explosief rijdende Superbak verwachten!!! Rijden op zo'n crossbaantje lukt zeker wel. Ook het jumpen zit wel goed, al is het handig de auto eerst goed te leren kennen. Heb zelf de gedachten dat mijn Slash ongeveer 45 km/u loopt. Heb dit echt nooit gemeten btw. Over de lipo staat in vorige posten e.e.a. beschreven!;)
 
dus het is voor een beginner als mij niet aan te raden om gelijk een andere motor+esc erop te zetten, ik zal dan alleen maar de boel kapot rijden denk ik.
inderdaad beter eerst de auto leren kennen.

edit: leuk man volgens mij zijn er best veel slash rijders..
en zouterwoude is niet ver bij mij vandaan volgens mij..
ik moet echt binnenkort tot aanschaf overgaan
 
Laatst bewerkt:
Zou inderdaad stock starten. Maar dat is een persoonlijke mening;)

Gezien de Slash 2wd is bied hij dan uitdaging genoeg. Upgraden kan altijd nog. Dit trouwens geen kwestie van alleen een andere motor en esc. Ook zaken als de schokbrekers heb ik onder de loep nemen. Bv. Door andere olie in de schokbrekers te doen. Maar goed..om erachter te komen wat er aan de Slash moet gebeuren zodat jij hem goed vind rijden, is het dus handig om stock te beginnen.

Succes!

Rinaldo

Edit: Even de N11 af...Lachen..Misschien eens samen rijden...
 
als je in het zand rijd is meer vermogen als stock toch al redelijke verspilling vind ik.
Ik vind (van de elecro auto's die ik tot nu toe gehad heb) de Slash de beste "out of the box" (in die prijsclasse dan natuurlijk :) )
de Slash die m'n vader en ik heir hebben staan is nog steeds volledig stock, op de motor en ESC na, werkt echt goed. :)

Gr.
Tim
 
Zou inderdaad stock starten. Maar dat is een persoonlijke mening;)

Gezien de Slash 2wd is bied hij dan uitdaging genoeg. Upgraden kan altijd nog. Dit trouwens geen kwestie van alleen een andere motor en esc. Ook zaken als de schokbrekers heb ik onder de loep nemen. Bv. Door andere olie in de schokbrekers te doen. Maar goed..om erachter te komen wat er aan de Slash moet gebeuren zodat jij hem goed vind rijden, is het dus handig om stock te beginnen.

Succes!

Rinaldo

Edit: Even de N11 af...Lachen..Misschien eens samen rijden...

ik zit te denken aan de Noord Aa. dat is die recreatieplas, met een strandje.. daar kun je leuk rijden lijkt me....
ik kom daar in de zomer ook vaak met moedersdevrouw en de kleine
 
Ik vind (van de elecro auto's die ik tot nu toe gehad heb) de Slash de beste "out of the box" (in die prijsclasse dan natuurlijk :) )

Kan het hier helemaal mee eens zijn. De Slash hier heeft ook een andere motor/esc. Maar dat is meer t.a.v. de duurzaamheid van brushles, en het gebruik van lipo's (lange rijtijd) Heb ook de schokbrekers vervangen door Alu Big bore's...hierdoor kleeft de Slash aan de weg..Ook de veerhoeken veranderd btw.

Dit is alles wat ik aan de Slash heb gedaan, en wil doen. Al moet ik geen tweede keer dezelfde schade rijden. Dan komt er toch echt een beetje Alu op de Slash;)

Groeten,

Rinaldo

PS. Postbode aan de deur...Bracht een voorraad spare parts en een Spektrum zender..Jippie:mrgreen:
 
kan je bij pk-racing eigenlijk je voorkeur qua kleur kap opgeven?
of zal ik ze echt ff moeten bellen daarvoor? welke kleur ik zou willen hebben..
 
Liijkt wel een "slow chat"..

Je kan bij PK aangeven welke kleur je wilt hebben. Dit kan je doen in een vlakje waarin je een mededeling kunt typen. Ik kreeg mijn Slash i.i.g. in de gewenste kleur.

Zo een nu sleutelen aan de Slash;)
 
Back
Top