Het zwevertje was oorspronkelijk ontworpen voor een speed 400. Nu we allemaal overstappen op bl motoren en over veel meer vermogen beschikken is di idd een nadeel van al die power. Het toestel wil een grote looping maken als je vol gas geeft en als je niet dadelijk ingrijpt loopt het verkeerd af.
Een ervaren piloot duwt automatisch de neus naar beneden en vang zo het steigeren van het toestel op. Als je nog niet over het nodige automatisme beschikt om te vliegen zou ik maken dat je max 25 -50 % power op de motor kunt geven, meer dan genoeg om rustig hoogte te kunnen winnen. Een andere oplossing is misschien een kleinere schroef monteren zodat je niet beschikt over dat geweldige koppel dat het zwevertje doet loopen.
Down-trust geven is technisch waarschijnlijk niet zo gemakkelijk, tenzij je enkele rondellen over de onderste boutjes van de motor kun doen, tussen het motorspant en de motor.
Eens je goed kan vliegen is de overvloed aan vermogen leuk meegenomen
om lekker indruk te maken, om te leren vliegen is het eerder een nadeel.
Een ervaren piloot duwt automatisch de neus naar beneden en vang zo het steigeren van het toestel op. Als je nog niet over het nodige automatisme beschikt om te vliegen zou ik maken dat je max 25 -50 % power op de motor kunt geven, meer dan genoeg om rustig hoogte te kunnen winnen. Een andere oplossing is misschien een kleinere schroef monteren zodat je niet beschikt over dat geweldige koppel dat het zwevertje doet loopen.
Down-trust geven is technisch waarschijnlijk niet zo gemakkelijk, tenzij je enkele rondellen over de onderste boutjes van de motor kun doen, tussen het motorspant en de motor.
Eens je goed kan vliegen is de overvloed aan vermogen leuk meegenomen
om lekker indruk te maken, om te leren vliegen is het eerder een nadeel.