[SAL] alula van dream flight

  • Topicstarter Topicstarter rc_24
  • Startdatum Startdatum
misschien hetzelfde als de mimi ???
was dat geen AG04 ofzoiets?
maar misschien kunnen jullie verder praten op het draadje van de bird?
 
misschien hetzelfde als de mimi ??? was dat geen AG04 ofzoiets??
Didier, je kunt echt overal op reageren, dat weet ik inmiddels. Maar je kunt ook te ver gaan.

Iedereen weet dat een AG04 profiel NIET is ontworpen voor een vliegende vleugel. Daar zijn andere profielen voor nodig. Deze profielen hebben een zogenaamde S-slag, en de profielen van de Mimi hebben dat niet.

Zucht...
 
ik heb het over een profiel voor een birdy... mijn excuses... ik had een lettertje te veel gelezen... en de birdy, zoals ik op de links aangeef, is geen vliegende vleugel.

dat een vliegende vleugel een S profiel moet hebben is ook niet altijd nodig...
je kan met de elevons ook de S slag creeeren.
heb zelf een vliegende vleugel uit depron die een half symmetrisch profiel heeft, en dan gewoon elevons omhoog.

dus sorry dat ik de AG04 voorstelde, maar ik dacht dat het over de DLG birdy ging... (spinnin birdy genoemd)
 
na 5 weken wachten zijn ze er alle 3!

en wanneer komen ze? als je net 20 min naar de winkel bent...
kan je vandaag nog eens naar het postkantoor afhalen.

maar goed... ze zijn er dus.
ik heb net 1 in elkaar gestoken en alles ziet er goed uit.

alleen de elevons vind ik wat zwakjes.
daar kunnen ze nog wat aan veranderen. ze zijn dun en durven dus over de lengte wringen.
ook het bijgeleverder systeem van aansturen/aanstuurhorns is niet optimaal.

ik wou een foto uploaden van men vliegklare alula, maar zoals de wet van murphy me tegenwerkt, lukt ook dit niet.
net dus 3 setjes kerstlampjes weggegooid, omdat ze niet meer werkten. (parallell, dus scheelt niet aan een stuk lampje )
de morgen op mijn smikkel gegaan op t gladde ijs.
enzzz.... murphy mag me nu wel met rust laten.

hopelijk morgen een fotoke... heb em fluo oranje tippen gegeven.
 
Roeren Dreamflight

Met de roeren en aansturing van de Alula heb ik geen enkel probleem. Wel voor het lijmen van de hevels eerst de roeren goed (>120 graden) heen en weer bewegen.
Met HS5045 loopt het prima.
Bij de Weasel heb ik de 1.8 mm glas stangen vervangen door 3 mm buiten 2 mm binnen koolstof buis van DPP.
Anders bogen de stangen erg door bij slechts weinig belasting. Bij Alula geen probleem, staafje lijkt stijver en is korter, plus de krachten zijn lager.

Denk er aan alles achter het zwaartepunt zo licht mogelijk te houden want bij beide moest er meer lood bij dan ik lief heb. Hoewel ik voor de Weasel een ballast van 85 gram heb in het zwaartepunt bij goede helling en wind.

Groeten en fijne dagen,

Rick Ruijsink
 
ik zit bij de alula rond de 3-5gr lood (naar schatting) in de neus... dit is niet veel vind ik :) mede doordat ik een 8kanaals ontvanger moest plaatsen.

voor de aansturing ben ik ook een millimeter dikker gegaan, omdat de originele nogal los in de bijhorende stukjes zat :)
mijn vleugels zijn wel niet even zwaar, en moet op men linkse vleugel lood gaan plakken vrees ik.
maarja, niets is perfect.
 
dan ff de maiden vlucht beschrijven....
nog wat moeite gehad... in het begin wou hij voor geen meter vliegen. (zat met het zwaartepunt 3mm achter het aangegeven zwaartepunt.
maar bij het gooien ging hij in een looping dan.
ook had ik te weinig uitslag op de elevons (ik dacht, wat minder geven om te beginnen.) maar dan reageerde hij gewoon niet.

maar na een uurtje fijn trimmen en lood invoegen enzz... ging het best vlot.
ik heb wel de indruk dat ik aardig omhoog moet gooien(45°), in tegenstelling tot een dlg die je haast vlak lanceert.
(kan dit aan mij liggen?)

voor de rest zweeft het niet slecht, maar geen DLG natuurlijk ;)
denk dat het wel leuk is om kleine hellingen die onbekend zijn, af te snuffelen, hoe en waar het goed is....
of eens tegen een gebouw ofzo.

ben al bij al heel gelukkig.
 
Ik vlieg de Alula nu ook met 2 a 3 mm achter het aangegeven 'begin' punt. Twee maal zoveel rolroer als hoogteroer uitslag.
Zit nu in de franse alpen en heb mijn Weasel mee voor als de wind iets gaat toenemen, vlak bij (10 min lopen) het huis van mijn zoon die hier als alpinist woont en werkt een klein heuveltje. De Prorel bij Briancon (vliegen op 2500 meter) is 15 km verderop.
Groeten en beste wensen aan alle vlaklanders.
Rick
 
vandaag gesleept met de alula :)

met een visdraadje een velcro hechting, achter een overpowerde minimag :)
best kostelijk om te zien, maar de wind doet de alula vreselijk moeilijk vliegen.
(wind op de neus)

op de helling zal dat beter gaan , met wat ballast, en wind langs onder.

toch heb k er al veel plezier aan beleefd.
maar ik wacht toch ff met men 2de alula te airbrushen in valk look...
 
ken em niet... maar leuk ding :)

heb er niet echt meer mee gevlogen wegens het slechte weer.

deze week een dizzy gebouwd, en gespoten met de airbrush.

ook voor achter de minimag te slepen.

maar zodra het weer wat mee zit, neem ik de alula eens mee naar de helling.
 
Ik ben nieuwsgierig waar jullie dit beestje bestellen. Gewoon bij dreamflight zelf? of hebben jullie een mooier adresje?
 
waar?

Hallo Jorn,

Bij Dreamflight inderdaad. Ik heb zelf ook een tijdje gezocht waar verkrijgbaar en voor hoeveel: uiteindelijk is dat het gunstigst is mijn conclusie. Bij mijn weten zijn er geen Nederlandse shops die hem kunnen leveren, ik heb ze in ieder geval niet gevonden. Wel bij enkele shops in Duitsland te krijgen maar ook niet altijd uit voorraad.
Aardige draadjes met relevante info en goede tips over de Alula-evo (auf deutsch):Alula Evo - RC-Network en RCLine Forum - Alula Evo von Dream-Flight
Zal wel even geduld vergen, 2 weken lead time bij Dreamflight voor hij verzonden wordt en dan nog helemaal de plas over vliegen...Al met al zal het dus 3 weken tot een maandje gaan duren.

Bart
 
ik had er 3 besteld... en de douane hadden het tegen gehouden, en moest 10euro betalen... met dit alles liep het bedrag op tot 60 euro per toestel.

wat ik wel goed vond was dat alle prulletjes erbij zaten om hem vliegklaar te maken.
ik heb de vleugels aan de romp gelijmd
 
Na het zien van Dawson's video was ik om. Direct bij Dream-flight besteld, en met een week of 2 probleemloos in huis.

Bij batterijservice.nl leveren ze de benodigde 1/3 AA GP cellen. Voor een klein bedrag extra zetten ze er zelfs soldeerlippen op.

Ik heb nog een setje HXT5gr servo's liggen, en een ACT pico4.
Belangrijkste voorgenomen modificatie is een carbon versteviging rondom de rompneus, doorlopend tot aan het begin van de vleugels. Ook zal er een carbon werpstift op komen.

Zodra hij af is, zal ik even wat foto's schieten.
 
awel eh, dat filmpje laat nu is echt zien hoe hij vliegt.
zo gemakkelijk vliegt dat ding dus :)

ik had de standaard (groffe schuurtape) tape op de vleugel tip geplakt. maar na 2u gooien ligt je vinger open, en hangt er bloed aan de vleugel... niet zo best dus :)


ik ga binnenkort eens aan mijn 2de beginnen, en dan nog lichter proberen te bouwen, 3.5g servos enz.... en dan airbrushen in een valk look.

maar eerst mijn depron albatros afbouwen :)
 
ik zeg alleen maar.... dat ding laat zich super makkelijk vliegen :)
zolang de windsnelheid niet boven de 4beaufort uitkomt.

ik beweer helemaal niet dat ik ook zo kan vliegen ;) maar ik wil zeggen dat je er dus wel degelijk zo mee kan vliegen als je maar wil.
het laat enorm veel toe voor een schuimpje te zijn!
 
Back
Top