Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring met Traxxas is dat niet niet zo snel gebeurd. Je kan je natuurlijk wel afvragen of de auto echt helemaal uit elkaar moet tijdens onderhoud.

Blijkbaar heb ik mij verkeerd uitgedrukt.

De voor en achterkant haal ik er alleen af wanneer ik in zand/modder/klei gereden heb.
Dit zodat ik goed bij mij stuurinrichting kan als ook bij het vuil wat zich in de behuizing van de slipper verzamelt. Als hij dan toch uit elkaar ligt kan ik mooi de lagers bij de slipper en stuurinrichting schoonmaken.
Van de week heb ik bijvoorbeeld alleen op gras en stenen gereden en dus borstel ik hem alleen even een keertje af.
De reden dat hij helemaal uit elkaar is geweest vorige week is vanwege het feit dat ik nieuwe olie in mijn diffs heb gedaan en in mijn dempers. Ook heb ik de totale setup van de auto verandert volgens zo'n stickie op het traxxas forum. Dus moest vrijwel alles eigenlijk toch al los.
 
en? wat heb je veranderd en wat is het effect volgens jou?

Ik heb hem hetzelfde ingesteld als in het stickie van steve slayden.
Ik heb alleen nog geen lineaire veren en ook geen middendiff.
Heb nog niet de kans gehad om hem op het circuit te testen. Maar op het grasveld hiervoor en in het park leek hij een stuk stabieler te liggen. Kon hem alle kanten op gooien maar onverwachts omslaan gebeurde in elk geval niet.
Dus echt relevante circuit-ervaringen heb ik nog niet. Zal het laten weten wanneer dit wel zo is.
 
das ook wat hey,hebben we een auto die waterproof is.
spoelen we hem elke keer af na het rijden maar door de blub heen rijden dat durven de meeste weer niet!
nu snap ik waarom het niet zo gauw slijt,de mijne heeft na een week op de kast ook niks geleden:D

maar morgen gaat die het weten 6 lipo's en 6 douchemutsen mee naar de baan,en nu maar hopen dat ik ze allemaal leeg kan rijden zonder stukken want das me nog niet gelukt:cool:

elke keer als ik heel het zooitje mee sleepte was er weer iets waardoor ik naar huis moest,nu gaat er genoeg mee zodat als het kapot gaat dat ik het ook kan maken langs de baan.
niet dat ik wil dat het kapot gaat maarja ik ken me rijstijl:rolleyes:
 
maar als ik 'm dichtschroef loopt de achterkant van het diff aan tegen de behuizing van het achterdiff en het loopt allemaal heel stroef. Heb alle wel 10x gecontroleerd en toch krijg ik he niet beter. Jullie hebben die ervairing niet neem ik aan?

ik snap wat je bedoelt. ik heb zojuist mijn diff ingebouwd.
toen het diff in de " achtertrein " zat liep het ook aan tegen de behuizing van het achterdiff.

maar toen ik de " achtertrein " weer vast had gezet aan het chassis, liep alles vrij.

even een accu aangesloten en de auto ff een minuutje volgas laten draaien ( wielen van de grond )
om te kijken of ik slijtage zou zien.
maar gelukkig geen slijtage. ik ga er dus vanuit dat het diff goed op zijn plek zit

enige wat ik zou kunnen verzinnen is dat het gat van je achterdiff ( waat het middendiff inschuift, niet in lijn zit met het gat in de motormout aan het chassis, of de as in je middendiff is krom
het moet allemaal wel loepzuiver in 1 lijn liggen anders gaat het aanlopen op de plek die je aangaf. het zit daar ook zo dicht bij elkaar
 
aha, Nou de as van m'n centerdiff is idd ietsje krom. Maar de slijtage aan de achterkant van het centerdiff is over de hele cirkel dus daar kan het niet aan liggen denk ik dan. Ik zal 'm nog 1 keer inbouwen. Misschien zat m'n lager bij de middenas er toch niet goed in ofzo.
 
das ook wat hey,hebben we een auto die waterproof is.
spoelen we hem elke keer af na het rijden maar door de blub heen rijden dat durven de meeste weer niet!
nu snap ik waarom het niet zo gauw slijt,de mijne heeft na een week op de kast ook niks geleden:D

ik durf best door de blub te rijden en heb dat ook al een aantal keer gedaan, ik moest hem niet voor niks afspoelen. Echter staan er nu gewoon dikke plassen op het circuit, en is het dan gewoon niet fatsoenlijk te doen om te proberen om snelle rondjes te rijden. Alhoewel de elektronica waterdicht geclaimd wordt, is deze dat dus niet. Ga daar in elk geval maar niet voor 100% zekerheid vanuit.

@ Djleonardo, Denk nog eens heel goed na over wat je zegt over die kromme as. Wanneer die ietsjes krom is en het midden-differentieel loopt slecht op 1 klein plekje aan, krijg je wel degelijk een slijtageplek geheel rondom.
 
Waar ik last van had was dat de sput gear nogal waggelde. Bleek het aanslag vlak niet gelijk te zijn. Heb het opgelost door onder een contactvlakje een stukje ring van 0,2 mm te stoppen (stukje shim ringetje). Nu draait ie als een zonnetje
 
......krijg je wel degelijk een slijtageplek geheel rondom.

eeeh toch niet dacht ik zo. Als de as krom zou zijn staat het "kontje" van het diff op 1 plek tegen de kast van het achterdiff aan te draaien. Op het diff zelf krijg je dan op 1 plek slijtage. Op de kast van het achterdiff natuurlijk wel rondom.
Maarrrr. Ik ben er al achter wat het was.:)
Omdat ik met me duffe harses de eerste keer was vergeten het lager te plaatsen had het plastic op het diff aldaar iets schade opgelopen. daardoor paste het lager niet meer lekker en kwam het er scheef op te zitten. En dan lijkt het net of de as krom is maar dat ie dan niet zo, en dat is dus ook niet zo gelukkig (ik zag me alweer 30 euro aftikken voor een nieuw diff :()
Heb gewoon het plastic weer recht gesneden (zat wat sliijpsel zeg maar) en nu loopt ie weer recht en valt alles precies inelkaar. pfiew...:rolleyes:
EDIT:
En ik zie dat bricks hetzelfde probleem had
 
Nee, ik had een iets ander probleem. Spur zit met drie boutjes vast op de centerdif. De drie punten waar spur op vast zit, vormen samen een vlak. Dit vlak bleek niet haaks op de as te staan, waardoor tandwiel ging waggelen. Heb het opgelost door een klein beetje uit te vullen tussen dif en spur
 
@robin,was ook maar een beetje om te dolle;-)
ik snap ook wel dat je daar geen voordeel uithaalt en het spul heeft teveel te lijden.
laat staan het schoonmaken.

dat probleem met slijpsel had ik ook tussen me motormount en me spurgear lager,dat plekje hou ik voortaan goed in de gaten.

ik geef liever wat meer geld uit voor dat lagertje dan dat ik andere spullen kapot rij.

mijn baantje is weer droog vandaag nog even wat kleine plassen weggewerkt en voor de rest loopt het overal goed weg.
 
Laatst bewerkt:
Nou....Dit is (voor mij) wel een beetje de Slash testdag. Zojuist even onbezonnen aan het knallen geweest. Ben met een nieuwe auto altijd een soort bang dingen kapot te maken. Dus daar moest ik even doorheen;)

Deels off-road gereden, deels on-road. Hier ging de Slash met de S1 bandjes, 50wt shockolie en 2s lipo op z'n achterwielen.:mrgreen: Hoort niet helemaal bij dit soort auto's, maar wel spectaculair om half gas te rijden en je auto alsnog in een wheely te krijgen. Straks het diff eens stock testen. Wheely's zullen dan wel uitgesloten zijn. En zo hoort het!

Off-road wat kleine jumps gedaan. Zo'n 3 m. jumpies...Helaas hoor ook ik nu bij de "kromme achterassen brigade" Wat ik me momenteel afvraag: Kan ik hier nog effie's mee doorrijden, of help ik dat de lagers naar z'n grootje?
 
Laatst bewerkt:
Hoe zijn de meningen over de Slash 4x4? Ik lees nogal wat mankementen, kromme assen, hete motoren, vuil in de slipperclutch, kromme diffs, assen vervangen door 2wd assen en noem maar op.

Wegen de voordelen hier tegen op? Ik ben intussen blij dat ik mijn geld in een verbouwing heb gestoken en niet in een 4x4. Terecht?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top