Kds-450s

Motor los koppelen en dan eerst goed kijken wat er gebeurt..
Als je gas geeft dan moet de swash omhoog gaan zodat je meer pitch krijgt..
Kan een kwestie van reversen zijn..
Bij het sturen naar links/rechts en voor/achter helt de swash ook naar links/rechts en voor/achter..

Benno

Benno bedankt voor het antwoord.

De swash gaat idd omlaag als ik gas geef. merk dit ook als ik geen gas meer geef wilt ie heel even opstijgen, zonder power lukt dit natuurlijk niet. Maar als ik deze op er zender op reverse zet dan, komt hij niet meer door het check menu heen. De Heli blijft dan maar piepen.

Maar zal vanavond er wel weer wat tijd aan besteden. Indien het niet lukt, kom ik hier terug of ga ik zondag wel naar Jupiter in Venlo. Hopelijk is er daar dan iemand die me wilt helpen (Wat ik wel verwacht :D)
 
Benno bedankt voor het antwoord.

De swash gaat idd omlaag als ik gas geef. merk dit ook als ik geen gas meer geef wilt ie heel even opstijgen, zonder power lukt dit natuurlijk niet. Maar als ik deze op er zender op reverse zet dan, komt hij niet meer door het check menu heen. De Heli blijft dan maar piepen.

Maar zal vanavond er wel weer wat tijd aan besteden. Indien het niet lukt, kom ik hier terug of ga ik zondag wel naar Jupiter in Venlo. Hopelijk is er daar dan iemand die me wilt helpen (Wat ik wel verwacht :D)

Je moet in je menu de swashmix voor de pitch van teken wisselen. Stel deze staat op +60 dan moet dit -60 worden. Weet even niet zeker hoe dit heet in het menu. Is dacht ik de laatste optie en was misschien pp.
Waarschijnlijk heb je nu het throttle kanaal 3 gereversed en kom je in de programmode van de esc terecht. Ff oppassen dat je per ongeluk geen instellingen van je esc hebt gewijzigd.
 
Je moet in je menu de swashmix voor de pitch van teken wisselen. Stel deze staat op +60 dan moet dit -60 worden. Weet even niet zeker hoe dit heet in het menu. Is dacht ik de laatste optie en was misschien pp.
Waarschijnlijk heb je nu het throttle kanaal 3 gereversed en kom je in de programmode van de esc terecht. Ff oppassen dat je per ongeluk geen instellingen van je esc hebt gewijzigd.

Zal het vanavond even bekijken.

Bedankt voor het meedenken.
 
Het lag aan de servo richtingen deze moesten ingesteld worden op R1= Nor R2=Rev R3=Nor R4=Nor R5=Nor R6=Rev

Maar nu draait ie als ie net de lucht in gaat, nu even de staartbesturing goed instellen. Vanavond weer wat te doen :D
 
Dacht ik al wel..
Zo staat het geloof ik ook in de internet gebruiksaanwijzing.

Als je toch bezig bent met afstellen, kijk dan ook even naar de throttle curve CN1 en CI1..
Die moeten zodanig staan dat je motor op gehoor dezelfde toeren blijft draaien gedurende de gehele vlucht..
Dus rustig optoeren en dan vlak voor takeoff bereik je een bepaalde toeren en dan moet de curve er voor zorgen dat die toeren ongeveer gelijk blijft en dat het dus niet meer of minder wordt door pitch belasting..
Dit wordt bepaald door het gedeelte CN3,CN4,CN5 de juiste waardes te geven voor een licht schuine lijn, of bijna dezelfde (horizontale lijn)..

Benno
 
Vandaag even met het trainingonderstel geprobeerd nose-in te hoveren.
Mooi, wat valt dat tegen! :sad:
Het lijkt wel of de heli 2 maal zo fel op een stuurcorrectie reageert.

Het veldje waar ik vlieg heeft maar een klein plekje kort gemaait gras.
Tijdens mijn pogingen vloog de heli telkens met een noodgang het hoge gras in.
Dit voorkomt wel schade maar elke keer overal het gras tussenuit peuteren is wat minder.
Vooral de staartrotor is goed in het opwikkelen van gras, dat gaat lekker tussen rond het asje zitten. :mad:

Voelde het bij iedereen aan alsof hij weer helemaal opnieuw moest leren hoveren?
 
kun je al wel achtjes vliegen EricSw? Dan kun je proberen die steeds ronder te maken zodat je op een gegeven moment nose in vliegt. Vervolgens kun je in het midden van de 8 stoppen en zo leren nose in hoveren.
Nose-in Hover
 
Op de sim is het zo makkelijk.
Daaruit blijkt dat ik het wel kan, het is eerder een kwestie van durven.
Ik ben nog bezig met heen en weer vliegen en daarbij een beetje de neus in de vliegrichting proberen te houden. Dat moeten straks meer op een 8 gaan lijken.
Het gaat in kleine stapjes steeds beter.
 
Ik ben nu ook bezig met nose-in hoveren.
Wat ik doe is ik psoitioneer de heli voor mij op de grond met de neus naar mij toe.
Daarna gas geven tot de heli begint te zweven en dan proberen de heli daar te houden.

Zorg wel dat je genoeg ruimte hebt met geen obstakels en mensen om je heen zodat je als het nodig iis overal naartoe kunt uitwijken.;)
 
Dit was ook mijn manier..
Blijkt dat je rechts veel ruimte moet hebben omdat die links gaande beweging dus nu naar rechts gaat en lastig is stil te houden..
Maar gewoon van de grond af en rustig proberen..
Als je hem omhoog krijgt en 10 sec hebt vast gehouden draai je hem weg met een piro en vlieg je met de staart weer naar je toe.
Ik vlieg al een 1/5 jaar nose in en vliegend ook geen problemen maar maar vanuit stil hangend hem rustig naar me toe laten draaien gaat nog steeds lastig en soms valt die achterover weg en kan ik hem bijna niet meer opvangen..

Benno
 
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment met vrouw en kid op vakantie in de filippijnen en ben opzoek gegaan naar een heli voor de saaie uurtjes hier (veel familie van mijn vrouw komt op visite en na de normale beleefdheden in het engels gaat men al snel over in het filippijns), dus ik dacht: lekker vliegen.
Ik ben gaan zoeken en uiteindelijk besloten om een Kestrel 500SX van Nine Eagles te kopen. Wat een pokke ding.

Bij de eerste testrun vatte de receiver spontaan vlam. Terug naar de winkel, volgens verkoper geven ze geen garantie in de filippijnen, gelukkig was mijn vrouw erbij en na wat filippjins heen en weer gepraat bond de verkoper al aardig in, we moesten een paar dagen later terugkomen want dan was de eigenaar er.

Toen we terug kwamen was de eigenaresse er en zij wist mij te vertellen dat ik de polariteit van de accu verkeerd op de receiver gezet had waardoor hij vlam vatte, dit bestrijdt ik tot het einde, volgens de techneut is het wel mogelijk en hij liet het mij zien, hij moest flink kracht hiervoor gebruiken.
Het werd een welles/nietus spelletje en ik kon uiteindelijk een nieuwe receiver kopen tegen kostprijs. Heb dit uiteindelijk maar gedaan want anders kon ik helemaal niet meer vliegen.
Nieuwe receiver geinstalleerd en nog luisterd de Kestrel erg slecht naar de ontvanger, moet soms 5x de batterij opnieuw aansluiten voordat de 2,4 Ghz zender kan binden, reageerd erg ongecontrolleerd ondanks dat ik hem voorzover mogelijk redelijk heb afgesteld. Mijn zwager wou hem wel hebben en die heeft hem nu. Ben niet van plan om hier meer geld aan te spenderen, neem hem nu zeker niet mee naar Nederland.:twisted:

Maar nu het KDS verhaal, ik heb er hier eentje zien vliegen met een romp van ik geloof een Bell22, zag er erg mooi uit en vloog fantastisch.
Heb inmiddels deze hele link gelezen en een aantal reviews op het Net en ziet er allemaal erg goed uit. Zodra ik terug ben in Nederland ga ik er eentje aanschaffen, zit zelf te denken aan een KDS 500 RTF maar ik kan deze niet vinden op Nederlandse verkoopsites, alleen de KDS 500II ARF.
Heeft iemand een idee waar de RFT versie te koop is? Of is het verstandiger om de ARF uit te breiden met de juiste onderdelen. Zit er ook aan te denken om er een Air Wolf romp bij te kopen.

Groeten,

Henk
 
Laatst bewerkt:
De meeste fuselage van KDS zijn enkel geschikt voor de 450C, niet voor de 450S of SV
 
Hij heeft het over de kds500..
Er zijn idd wat verschillende 500 kds geweest maar op dat formaat wordt van de eigenaar verwacht dat ze zelf de zaak in elkaar kunnen bouwen en daarmee dus ook zelf de elektronica uit zoeken..

Daarom dat er eigenlijk voornamelijk 500 Kits te bestellen zijn.
KDS 500 is nooit echt uit de verf gekomen en daarom zijn ze slecht te vinden..

Dus ga je met 450 vliegen of met 500..
beide maten zijn hele verschillende prijs klasses en ook de rompen zijn een anders..
Maar als je al goed met heli's kunt vliegen had je dit waarschijnlijk wel zelf geweten..
Kun je nog niet met heli's vliegen houd het dan eerst bij de 450 serie..
En afhankelijk van budget keuze tussen de S voor de goedkoopste en de C voor de duurste..

Benno
 
Vandaag weer een crash gehad.

Weer een paar uurtje knutselen.
23062010060.jpg


23062010061.jpg
 
Jammer joh,
Maar dat is het leven van een heli piloot.

Suc6 met de rebuild..
En sloop dat trainings kruis er dan ook even meteen af.
Is handig als je hem nog niet kunt hooveren maar daarna moet je hem zo snel mogelijk kwijt zien te raken..

Benno
 
Hij heeft het over de kds500..
Er zijn idd wat verschillende 500 kds geweest maar op dat formaat wordt van de eigenaar verwacht dat ze zelf de zaak in elkaar kunnen bouwen en daarmee dus ook zelf de elektronica uit zoeken..

Daarom dat er eigenlijk voornamelijk 500 Kits te bestellen zijn.
KDS 500 is nooit echt uit de verf gekomen en daarom zijn ze slecht te vinden..

Dus ga je met 450 vliegen of met 500..
beide maten zijn hele verschillende prijs klasses en ook de rompen zijn een anders..
Maar als je al goed met heli's kunt vliegen had je dit waarschijnlijk wel zelf geweten..
Kun je nog niet met heli's vliegen houd het dan eerst bij de 450 serie..
En afhankelijk van budget keuze tussen de S voor de goedkoopste en de C voor de duurste..

Benno

Wat ik bedoelde te zeggen, als hij een airwolf romp wilt hebben, dat ie voor de 450C moet gaan en niet de 450S of SV. Buiten het verhaal van de 500 om.

Prijsklasse van de 450C en de SV is nagenoeg gelijk. Enkel de S is goedkoper.
 
Bedankt.

Ja zo snel ik het nose-in hoveren onder de knie heb gaat het eraf.

Babystapjes.

Foute aanpak!

Eerst normaal leren hooveren! Dan rondjes leren vliegen! Dan pas nose in leren hooveren op de manier zoals ier al eerder beschreven is: achtjes vliegen en in het middelste gedeelte de heli eerst steeds langzamer maken tot je hem op een gegeven moment geheel stil hebt hangen.

NIET met trainingskruis eronder leren nose-in vliegen. Het trainingskruis beïnvloed het stuurgedrag van de heli meer dan je eigenlijk zou willen.

De sim is leuk om net zo lang te oefenen tot je niet meer na hoeft te denken. Daarna met de boven beschreven 8-jes methode zo snel mogelijk "in het echt" proberen, maar dan wel op voldoende hoogte om op de door Benno (plantjes) beschreven manier van "hard hekrotor geven en de staart naar je toe draaien" je te kunnen redden als dat nodig is.
Deze manier van trainen levert als voordeel dat je jezelf (ook in de verre toekomst) instinctief altijd op de enige altijd veilige methode corrigeert, inplaats van door te blijven sturen tot hij op de grond ligt.....

Groet, Bert
 
Back
Top