Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier een voorbeeld van het probleem:



Edit: Dat dif is diegene met 4 schroefjes in de behuizing? TRX2381X ?


ik hoor niks geks.. misschien dat je diff een beetje droog staat, dat kun je wat invetten..

mijn 2wd heeft wel eens gekker geklonken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik hoor niks geks.. misschien dat je diff een beetje droog staat, dat kun je wat invetten..

mijn 2wd heeft wel eens gekker geklonken

Ga een smijn main dif open maken om te kijken of alles daar goed zit. Is dit het geval dan weet ik het ook nietmeer...
 
een raar geluid kan ook een rare oorzaak hebben.
het kan zelfs in het merk pinion zitten.
als ik mijn slash met traxxas pinions laat rijden maakt hij veel meer herrie dan met Losi pinions
 
Haal hem eruit. Spuit ff proper met remmenreiniger ofzo. En hang de kogellager aan je vingertop zoals je precies een ring aandoet en probeer te draaien.(pak wel de buitekant vast eh) Als die soepel loop zonder geluid is die nog goed. Loopt die stroef met het nodige geknars is die voor de vuilbak.

Zo doe ik het:)

Op zich niks mis mee zoals je dit voorstelt, maar hou rekening mee dat remmenreiniger zwaar ontvettend is ! Als je daar een lager mee inspuit zul je daarna het lager moeten opmaken en opnieuw moeten invetten !!!
 
Dif kreeg ik niet open, dus alles nagekeken en weer terug in elkaar gezet.
Zo te zien is de spur krom.... Hij wijkt als hij draaid. Dat heb ik nog nooit meegemaakt!
 
Da's niet zo heel gek. Het is een vrij lange as waar best wat kracht op komt. Kan je gewoon nabestellen bij Traxxas #3793
image.php


@snoebel.
Je hoeft lagers niet perse open te maken. Een met rubber/teflon gesealde lager is wel makkelijk te doen, een metaal gesealede niet. Je kan bij beide types speciale lager olie erin laten lopen. Acer heeft iets dat goed werkt:Sin
 
Da's niet zo heel gek. Het is een vrij lange as waar best wat kracht op komt. Kan je gewoon nabestellen bij Traxxas #3793
image.php


@snoebel.
Je hoeft lagers niet perse open te maken. Een met rubber/teflon gesealde lager is wel makkelijk te doen, een metaal gesealede niet. Je kan bij beide types speciale lager olie erin laten lopen. Acer heeft iets dat goed werkt:Sin

De spur weikt van de want of zogezegd, en niet op en neer...
Lijks net of de schoentjes van de slipper schuin gesleten zijn?
Dat zou verklaarbaar zijn, maar het is met het blote oog niet te zien iniedergeval. Het zou ook kunnen dat de spur krom is getrokken door de hitte. Ben een aantal posts tegen gekomen van mensen met hetzelfde probleem. De ene meld een kromme spur door hitte, de anders een kromme plaat waar je de spur op vast draaid, en weer een ander meld dat je je spur bijna nietmeer recht krijg na demontage. Ik denk dat ik maar eens een nieuwe spur koop, TRX5552 en TRX5556.
 
ik zou gewoon gaan rijden,want hier verlies je een hoop tijd mee.
op je filmpje hoor ik ook niks bijzonders.
als er wat zand tussen je spur en pinion krijgt dan krijg je pas herrie.
en dan is het even in de lucht vooruit gas geven en daarna even achteruit gas geven,en dan klinkt die weer super.
 
Ik denk dat ik maar eens een nieuwe spur koop, TRX5552 en TRX5556.

Ik geloof dat k het nog steeds niet helemaal begrijp maar goed. Je kan ook eens kijken voor een echt goeie slipperspur. De Robinson racing kan ik je echt aanraden. Is 32p dus grotere tandjes en van staal dus gestripte spurs is ook verleden tijd. En doordat hij een veel grotere oppervlak heeft kan je de slipper losser zetten zodat ie doet wat ie moet doen. De standaard slipper moet je zo strak zetten dat ie z'n werk niet meer doet.
Het is maar een tip.
En anders heb ik hier nog een paar standaard spurs en slipper rebuild setjes liggen die je voor een prikkie mag overnemen.

zullen we het nu maar weer over de 4x4 hebben dan?:ontopic:
 
90% zeker dat er zand in zit dus. Gaatje kan je ook bij een gelijmde band met een ponstangetje erin knippen. Snel naar de Lidl, voor €5 ponstang met nog een paar andere handige tangen in de aanbieding


Idd, terug 4x4 time!

Heb dus in elke band een gaatje van 2-3mm gemaakt, ik vertrok voor me, en kreeg een douche van men slash cadeau...:p
Een minuutje of 2 rijden en hij reed weer zo soepel als tervoren!, zat dus gewoon (veel) water in dat er niet uitkon..

Ik had dus ook het diff opnieuw gevuld, met 10k en na 2 batts blijft het er blijkbaar inzitten. ik hoop dat dat ook zo blijft..

Wanneer het er nu nog eens uitkomt kieper ik er gewoon dik vet in;)

grtzzz
 
Ik lees momenteel alle traxxas topics door.
Ik wil in het najaar er ook een aanschaffen,weet alleen nog niet welke.
Ik heb hier nog drie werkloze 3s lipo's liggen,vandaar.
Voor mij zal het hoofdzakelijk rijden zijn op het strand.
Moet sterk zijn en tegen een duw kunnen.
Snelheid is niet het belangrijkste.
Hou meer van springen.

Gr
 
Ik lees momenteel alle traxxas topics door.
Ik wil in het najaar er ook een aanschaffen,weet alleen nog niet welke.
Ik heb hier nog drie werkloze 3s lipo's liggen,vandaar.
Voor mij zal het hoofdzakelijk rijden zijn op het strand.
Moet sterk zijn en tegen een duw kunnen.
Snelheid is niet het belangrijkste.
Hou meer van springen.

Gr
Da's een makkie:

REVO!
 
Goeiemorgen, dat was 50 pagina's terug!!
Ik kon het me al niet herinneren :D

ERBE is wellicht de ''beste'' auto van hun, maar tegelijk het meest duur.

Een Rustler/Slash/Stampede kunnen ook op het strand vooruit, al gok ik minder door hun 2WD, en ze kunnen met je huidige LiPo's worden aangedreven (al ken ik ze niet en zou ik er niet direct op vertrouwen).

Nja, de keuze is grotendeels afhankelijk van je budget.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top