Nine eagle pro v1

De mCP X is bedoeld om wat crashes te kunnen hebben, en zal met een trainingskruis snel log worden. Het is nog steeds een lichte CP, de lichtste op dit moment. Gewoon rustig aan doen, eventueel eerst wat simmen om te wennen aan CP, en stapje voor stapje. Bij een Solo Pro kun je ook geen trainingskruis eronder hangen, dan zit je al snel op vol gas om nog in de lucht te blijven...

Waarschijnlijk wel te zwaar. En de mcpx, wanneer deze helemaal up to date is en de kinderziektes eruit zijn lijkt mij dat deze net als de NE veel kan hebbe.
 
Nu een ander probleempje.
Gister nog gevlogen met de NE Pro. Bemerkte dat de rechtse zijwaartse beweging minder snel ging dan de linker. Geprobeerd dit eruit te krijgen, subtrim, EPA en het oogje van het staafje swashplate. Hierbij raakte het kleine tandwiel los. Dit er weer op kunnen krijgen.

Nu heb ik de rechter servo helemaal vast. Alles en volgens mij alles geprobeerd, tot de EPA mode aan toe. Ik heb zelfs het stangetje van de servo met schroefdraad losgehaald door het tandwieletje te verwijderen en het staafje zodaing te draaien (met behulp van een tangetje) dat de servo weer meer omhoog zou komen. Zo gezegd zo gedaan en leek goed te zijn. Totdat ik het staafje weer in het onderste gaatje schoof, tandwieletje eronder heb bevestigd, transmitter aan en lipo in de heli en ja hoor..... Servo gaat gelijk uit zichzelf naar beneden en zit weer muurvast.
Met EPA mode krijg ik deze ook niet los. Zijn er misschien nog tips?
Heb de neiging om de heli hard tegen de muur te smijten, weet ik zeker dat deze kapot is:mad::mad::mad::mad::rolleyes:

Weet iemand misschien ook een adresje om eventueel een goedkopere NE Pro bind and Flight te kunnen bestellen? Mits er geen oplossing is voor servo probleem.
 
De rotor draait natuurlijk veel harder dat op de Solo Pro.. Dus als je de muur raakt heb je gelijk veel schade aan de helicopter..
 
De rotor draait natuurlijk veel harder dat op de Solo Pro.. Dus als je de muur raakt heb je gelijk veel schade aan de helicopter..

Bij de muur gas los misschien dat de schade nog wat wordt beperkt. En??? niet te dicht bij de muur komen;) als dat al lukt:D
 
Nu een ander probleempje.
Gister nog gevlogen met de NE Pro. Bemerkte dat de rechtse zijwaartse beweging minder snel ging dan de linker. Geprobeerd dit eruit te krijgen, subtrim, EPA en het oogje van het staafje swashplate. Hierbij raakte het kleine tandwiel los. Dit er weer op kunnen krijgen.

Nu heb ik de rechter servo helemaal vast. Alles en volgens mij alles geprobeerd, tot de EPA mode aan toe. Ik heb zelfs het stangetje van de servo met schroefdraad losgehaald door het tandwieletje te verwijderen en het staafje zodaing te draaien (met behulp van een tangetje) dat de servo weer meer omhoog zou komen. Zo gezegd zo gedaan en leek goed te zijn. Totdat ik het staafje weer in het onderste gaatje schoof, tandwieletje eronder heb bevestigd, transmitter aan en lipo in de heli en ja hoor..... Servo gaat gelijk uit zichzelf naar beneden en zit weer muurvast.
Met EPA mode krijg ik deze ook niet los. Zijn er misschien nog tips?
Heb de neiging om de heli hard tegen de muur te smijten, weet ik zeker dat deze kapot is:mad::mad::mad::mad::rolleyes:

Weet iemand misschien ook een adresje om eventueel een goedkopere NE Pro bind and Flight te kunnen bestellen? Mits er geen oplossing is voor servo probleem.

Een receiverboardje bestellen bij HK = 19 eur
of bij quartel halen kost een tientje meer maar kun je weer wel gelijk vliegen. Ik had het een paar weken geleden met een druppeltje lijm op het kleine tandwiel. Van alles geprobeerd maar uiteindelijk toch nog maar eentje besteld. BNF zijn er wel bij HK enzo maar lang niet altijd op voorraad, kosten toch ook rond de 45 eur
 
Kan het zijn dat in advanced mode de heli wat "overpowered" is? Bij een lange pirouette rechtsom komt ie soms niet meer uit de pirouette tenzij ik hem er echt uit trek door fors tegen te sturen.. Alsof het corrigerend vermogen van de heli tegen zichzelf gaat werken.. In de easy mode is dit "probleem" er niet..
 
Een receiverboardje bestellen bij HK = 19 eur
of bij quartel halen kost een tientje meer maar kun je weer wel gelijk vliegen. Ik had het een paar weken geleden met een druppeltje lijm op het kleine tandwiel. Van alles geprobeerd maar uiteindelijk toch nog maar eentje besteld. BNF zijn er wel bij HK enzo maar lang niet altijd op voorraad, kosten toch ook rond de 45 eur

Zou een reveiverboardje afdoende zijn?
Het tandwieletje zit niet vast. Als ik het asje met schroefdraad loshaal kan ik deze een x aantal keren omdraaien zodat ik onder meer ruimte creëer.
Pennetje er weer onderindrukken en tandwielletje vastklikken aan het pinnetje. Maar als ik dan het hele spul aanzet komt de servo toch weer naar beneden. Net of de geheugen verteld dat deze naar beneden moet.
Is het servotje dan beschadigd dat ik een nieuwe receiverboerdje moet hebben?

Bedankt voor het advies.
 
Zou een reveiverboardje afdoende zijn?
Het tandwieletje zit niet vast. Als ik het asje met schroefdraad loshaal kan ik deze een x aantal keren omdraaien zodat ik onder meer ruimte creëer.
Pennetje er weer onderindrukken en tandwielletje vastklikken aan het pinnetje. Maar als ik dan het hele spul aanzet komt de servo toch weer naar beneden. Net of de geheugen verteld dat deze naar beneden moet.
Is het servotje dan beschadigd dat ik een nieuwe receiverboerdje moet hebben?

Bedankt voor het advies.
Op de receiver zit alles , de servos etc.
Je vervangt alle elektronica dus in 1 klap.
Je krijgt dan ook gelijk een stekkertje voor je onderstel dus hoefje daar ook niet meer te solderen bij vervangen hiervan.
Het helel gebeuren is twee schroefjes eb twee stekkertjes en je bent klaar. Als je zender RX-04 had zoals ik ben je gelijk de rare correctie bij volgas in outdoor mode kwijt.
 
Op de receiver zit alles , de servos etc.
Je vervangt alle elektronica dus in 1 klap.
Je krijgt dan ook gelijk een stekkertje voor je onderstel dus hoefje daar ook niet meer te solderen bij vervangen hiervan.
Het helel gebeuren is twee schroefjes eb twee stekkertjes en je bent klaar. Als je zender RX-04 had zoals ik ben je gelijk de rare correctie bij volgas in outdoor mode kwijt.

Dit zet mij wel aan het denken om je advies op te volgen en een andere heli erbij te nemen met meerder mogelijkheden of ene hogere moeilijkheidsgraad.
 
Dat het er is betekent niet direct dat het ook handig is. Je hebt ook een "full metal upgrade set voor de Solo Pro, maar die voegt zoveel gewicht toe dat de heli niet meer van de grond komt...

Als ik trouwens op Quartel.nl kijk, kost een losse ontvanger geen 3 maar meer dan 5 tientjes, namelijk 52,50 euro. Pittig aan de prijs...

Staat er dubbel op maar dit is mijn nota:
Bestelnummer:24560Icepaynummers:3234314 - 6944Datum:28 Mar 2011, 20:35
Verzendwijze:Afhalen in filiaal RoosendaalBetaalmethode:Ideal, Rabobank (Betaling mislukt)
Opmerkingen:Bestelde producten

Aantal ProductPrijsTotaal1NE4613001 - NE Ontvanger Solo Pro€ 29,00€ 29,00
otaalbedrag:€ 29,00
 
Staat er dubbel op maar dit is mijn nota:
Bestelnummer:24560Icepaynummers:3234314 - 6944Datum:28 Mar 2011, 20:35
Verzendwijze:Afhalen in filiaal RoosendaalBetaalmethode:Ideal, Rabobank (Betaling mislukt)
Opmerkingen:Bestelde producten

Aantal ProductPrijsTotaal1NE4613001 - NE Ontvanger Solo Pro€ 29,00€ 29,00
otaalbedrag:€ 29,00

Dat is apart, op Quartel.nl zie ik hem niet voor die prijs staan, maar ik ben alleen maar blij dat hij dus wel voor onder de 30 euro te krijgen is. Bedankt voor de tip. :D
 
Staat wel op de website.

Quartel Modelbouw - NE Ontvanger Solo Pro

Heb ik er ook voor betaald.

Ah, ze hebben hem er 2 keer op staan: Quartel Modelbouw - HYPE Ontvanger Solo Pro

Deze ontvanger noemen ze de "Hype Solo Pro ontvanger" en die is wel 52,50 euro geprijsd. En aangezien Hype de Solo Pro ook onder hun naam verkoopt, en Quartel ook RTF kits van de "Hype Solo Pro" heeft, dacht ik dat dit hem was. Lekker duidelijk, hetzelfde onderdeel onder 2 noemers op je website zetten...
 
Yessssss, ik kan weer vliegen. Ik ben van de week langs de modelshop geweest, heli achtergelaten en moest toch een nieuwe receiverboard in. In de winkel kost dit grapje a-la €50. Dit had ik er toch niet voor over maar om toch gelijk weer te kunnen vliegen mocht ik de showmodel van de winkel meekrijgen. Deze set bestaat uit een NE Pro V2 met zender zonder lipo's of acculader. Kosten €50.
Ik klaar, naar huis en vliegen maar, helaas... heli viel zomaar uit de luch.
Vanmorgen teruggegaan en de eigenaar kon dit verhaal niet bevatten daar de heli altijd heeft gevlogen. Heeft hij zelf gevlogen, in eerste instantie niks aan de hand maar na verloop van tijd... jahoor. Van zender nog verwisseld, geen resultaat. Hebben we besloten in mijn eigen een nieuwe receiverboardje te laten zetten en heb ik de showmodel meegekregen voor onderdelen met zender. Heli is nog in prima staat, dus bij de Hobby King een nieuwe receiverboardje bestellen... goedkoop en kan deze ook de lucht in. Prachtig voor mijn zoon en vrouw.

Eindelijk weer een slekker gevlogen zonder constant te hoeven trimmen, submode en EPA standen nalopen. Het enigste wat de heli heeft is dat deze achteruit nog wel wat traag is in de easy mode, waar ik nog in vlieg. Maar de zijwaartse bewegingen gaan even snel en ga ik de instellingen niet meer aanpassen. Wellicht in de advanced mode alles gecontroleerder werkt en ik hier geen hinder meer van ondervind.
Bochten draaien naar links gaat leuk, bochten naar rechts minder maar ga goed oefenen. Nog wel even problemen wanneer de neus naar mij is gericht om de juiste correcties toe te passen.... spiegelbeeld denken.

Verder vergis ik mij nog weleens in de throttle en rudder stick. Denk ik even te corrigeren gaat de heli omhoog of omlaag:D Wel grappig om dat op te merken, betekend toch dat ik de handelingen onbewust probeer toe te passen:yes:
 
Nog wel even problemen wanneer de neus naar mij is gericht om de juiste correcties toe te passen.... spiegelbeeld denken.

Fijn dat je eindelijk aan vliegen kan toekomen.. Inderdaad heeft dat spiegelbeeld denken mij ook de meeste moeite gekost. En nog steeds moet ik daar alert op blijven maar het gaat met elke lipo steeds beter.
Wat ik wel moet doen zelf is eerst 1 lipo rustig vliegen als ik de eerste vlucht van de dag doe.. Pas bij lipo 2 ga ik weer toeren uithalen.

Die advanced mode is trouwens niet zo schokkend als het lijkt.. Ik was er vreselijk nerveus voor maar in de praktijk als je gewoon rustig begint te vliegen merk je nauwelijks verschil.. Alleen bij manoeuvres moet je kleinere stick movements maken. Maar het is niet zo dat hij opeens in een onhandelbaar monster veranderd.. Daar was ik bang voor maar dat valt dus enorm mee :)
 
Die advanced mode is trouwens niet zo schokkend als het lijkt.. Ik was er vreselijk nerveus voor maar in de praktijk als je gewoon rustig begint te vliegen merk je nauwelijks verschil.. Alleen bij manoeuvres moet je kleinere stick movements maken. Maar het is niet zo dat hij opeens in een onhandelbaar monster veranderd.. Daar was ik bang voor maar dat valt dus enorm mee :)

De advanced mode heb ik per ongeluk al eens mee gevlogen. Voor de reperatie in de submode en vergeten terug te zetten. Vooruit vliegen ging in één keer wel heel erg snel en de heli had de muur heel snel gevonden, ben daardoor wel een beetje angstig geworden. Nu helemaal opdat ik de heli net weer klaar heb en de nodige kosten heb gemaakt. Oefening baart kunst en hoop binnenkort de Hobby King lipo's te ontvangen. Mijn eigen lipo's hebben een flinke opdonder gehad door contstant in de submode en EPA mode te zitten. Heli staat wel aan maar vliegt niet, schijnt niet zo goed te zijn voor een lipo.
 
Back
Top