Chow
Forum veteraan
Ze zijn er wel voor de msr E-flite Carbon Fiber Training Gear Set: BMCX/MSR - RC Groups
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De mCP X is bedoeld om wat crashes te kunnen hebben, en zal met een trainingskruis snel log worden. Het is nog steeds een lichte CP, de lichtste op dit moment. Gewoon rustig aan doen, eventueel eerst wat simmen om te wennen aan CP, en stapje voor stapje. Bij een Solo Pro kun je ook geen trainingskruis eronder hangen, dan zit je al snel op vol gas om nog in de lucht te blijven...
Ze zijn er wel voor de msr E-flite Carbon Fiber Training Gear Set: BMCX/MSR - RC Groups
De rotor draait natuurlijk veel harder dat op de Solo Pro.. Dus als je de muur raakt heb je gelijk veel schade aan de helicopter..
Nu een ander probleempje.
Gister nog gevlogen met de NE Pro. Bemerkte dat de rechtse zijwaartse beweging minder snel ging dan de linker. Geprobeerd dit eruit te krijgen, subtrim, EPA en het oogje van het staafje swashplate. Hierbij raakte het kleine tandwiel los. Dit er weer op kunnen krijgen.
Nu heb ik de rechter servo helemaal vast. Alles en volgens mij alles geprobeerd, tot de EPA mode aan toe. Ik heb zelfs het stangetje van de servo met schroefdraad losgehaald door het tandwieletje te verwijderen en het staafje zodaing te draaien (met behulp van een tangetje) dat de servo weer meer omhoog zou komen. Zo gezegd zo gedaan en leek goed te zijn. Totdat ik het staafje weer in het onderste gaatje schoof, tandwieletje eronder heb bevestigd, transmitter aan en lipo in de heli en ja hoor..... Servo gaat gelijk uit zichzelf naar beneden en zit weer muurvast.
Met EPA mode krijg ik deze ook niet los. Zijn er misschien nog tips?
Heb de neiging om de heli hard tegen de muur te smijten, weet ik zeker dat deze kapot is
Weet iemand misschien ook een adresje om eventueel een goedkopere NE Pro bind and Flight te kunnen bestellen? Mits er geen oplossing is voor servo probleem.
Een receiverboardje bestellen bij HK = 19 eur
of bij quartel halen kost een tientje meer maar kun je weer wel gelijk vliegen. Ik had het een paar weken geleden met een druppeltje lijm op het kleine tandwiel. Van alles geprobeerd maar uiteindelijk toch nog maar eentje besteld. BNF zijn er wel bij HK enzo maar lang niet altijd op voorraad, kosten toch ook rond de 45 eur
Op de receiver zit alles , de servos etc.Zou een reveiverboardje afdoende zijn?
Het tandwieletje zit niet vast. Als ik het asje met schroefdraad loshaal kan ik deze een x aantal keren omdraaien zodat ik onder meer ruimte creëer.
Pennetje er weer onderindrukken en tandwielletje vastklikken aan het pinnetje. Maar als ik dan het hele spul aanzet komt de servo toch weer naar beneden. Net of de geheugen verteld dat deze naar beneden moet.
Is het servotje dan beschadigd dat ik een nieuwe receiverboerdje moet hebben?
Bedankt voor het advies.
Op de receiver zit alles , de servos etc.
Je vervangt alle elektronica dus in 1 klap.
Je krijgt dan ook gelijk een stekkertje voor je onderstel dus hoefje daar ook niet meer te solderen bij vervangen hiervan.
Het helel gebeuren is twee schroefjes eb twee stekkertjes en je bent klaar. Als je zender RX-04 had zoals ik ben je gelijk de rare correctie bij volgas in outdoor mode kwijt.
Dat het er is betekent niet direct dat het ook handig is. Je hebt ook een "full metal upgrade set voor de Solo Pro, maar die voegt zoveel gewicht toe dat de heli niet meer van de grond komt...
Als ik trouwens op Quartel.nl kijk, kost een losse ontvanger geen 3 maar meer dan 5 tientjes, namelijk 52,50 euro. Pittig aan de prijs...
Staat er dubbel op maar dit is mijn nota:
Bestelnummer:24560Icepaynummers:3234314 - 6944Datum:28 Mar 2011, 20:35
Verzendwijze:Afhalen in filiaal RoosendaalBetaalmethode:Ideal, Rabobank (Betaling mislukt)
Opmerkingen:Bestelde producten
Aantal ProductPrijsTotaal1NE4613001 - NE Ontvanger Solo Pro€ 29,00€ 29,00
otaalbedrag:€ 29,00
Nog wel even problemen wanneer de neus naar mij is gericht om de juiste correcties toe te passen.... spiegelbeeld denken.