Of laatste optie: De felsrand wegslijpen en een spantje helemaal voorin lijmen (beetje B08 stijl). Maar goed, dit kan ook.
Koeling: Tussen de boutgaten, zover mogelijk naar buiten, boor ik 2 a3 3mm gaatjes naastelkaar, en maak er een sleufgaatje van. 4 sleufgaatjes, die net langs de gerabox lopen, laten in mijn geval voldoende koellucht door. Met al dat aluminium heb je er een stevige radiateur bij voor extra koeling, wie weet helpt t.
Daarnaast heb ik bovenop de romp, net achter de motor een sleufgat op de deelnaad, ongeveer 8x30mm. Zal er eens een foto van maken. De Neu 1509 met 4kw blijft relatief koel in deze setup, lijkt goed te werken.
Vergeet met inlijmen van het aluminium blok niet het grondig te ontvetten met aceton en heel grondig te schuren (grofte 60 of groffer als je het kunt vinden) en dan direct te verlijmen, zodat er geen oxidehuid op het alu zit. Dit geldt ook (in mindere mate) voor de epoxy in de kevlar romp, ook die oxideert enigszins.
Wat Bas bedoelt met de lengte van de as: Bij de kira zit het voorste lager gelijk met het vlak van de boutjes waarmee je de gear in de kist schroeft. Bij een Plet/Neu steekt dit lager 9mm uit. De assen steken bij Plet en Kira evenveel uit voorbij het voorste lager. Netto steekt de as dus 9mm minder ver voorbij het montagevlak van de gearbox bij een Kira.
Groet,
Gerben