Bouwverslag Foka4 ( Rosenthal romp )

Ben heel benieuwd hoe jullie het richtingroer gaan aansturen, het is een beetje zoals bij een FOX d.w.z met stuurkabels vrijwel onmogelijk echt goed te krijgen.

De beste oplossing die ik tot op heden heb gezien was bij een Bruckmann Foka, deze had het richtingroer direct bovenop een (hoogwaardige) servo gezet.

In de servoarm (in dit geval een schijf) zaten 2 rechtopstaande stalen pennen die in het richtingroer vielen, misschien een tip.

Harry
 
Dag Harry ,

Bedoelde je soms dit :
full


Stond op de Fox....
De alu U paste in het GFK richtingsroer van de Fox.
Zal ongeveer zowel bruikbaar zijn op de Foka4 mits kleine aanpassing misschien ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@(Bedoelde je soms dit :)


Precies :D:D:D, volgens mij de enige juiste oplossing, het 'KISS' principe ik heb al teveel exotische oplossingen gezien.
Ik heb het bij een FOX met een 'close loop' aandrijving met draad geprobeerd, vergeet het maar.


Harry
 
Laatst bewerkt:
Namiddag de ASH 26 en de kleine Foka4 gemaidend....:yes:

full


Als de grote Foka4 zo goed vliegt als de kleine mogen we zéér tevreden zijn :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En hoe vliegt de ASH? Zit vandaag ook in het zuiden en moet thermisch genoeg zijn geweest !

Ik heb slechts twee vluchten met de ASH 26 gedaan, de eerste indruk is OK.
Ergens in de week nog eens gaan vliegen en eens goed uittesten.
Het was inderdaad goed thermisch, zelfs een Swift van 4,25 meter bleef goed boven.
Met de kleine Foka4 heb ik zelfs twee GSM gesprekken gevoerd terwijl ik aan het vliegen was ( niet handsfree )Hoefde alleen wat rolroer te sturen, zo ging hij omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Ik was eens gaan spioneren bij één der teamgenoten....;)

full


A is de hoofdligger in 10 mm. dik cederhout >>> tegen één kant komt carbonmat ( 160 grams ) onder een hoek van 45 °
BenC zijn ook uit cederhout van 4 mm. dikte en liggen voor en achter de scharnierlijn.Op de scharnierlijn komt langs de bovenkant van de vleugel een scheurweefsel dat dienst doet als scharnier onder de glasmat. Ikzelf ga eens overwegen om ook met Elastosil E41 scharnieren te maken...

Op deze Foka4 komen ook welfkleppen....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag een mooie piloten pop gevonden op nog wat werk aan,natuurlijk ook nog aan de foka eers nog wat vacantie nemen en dan weer aan de slag.
 
Ik was eens gaan spioneren bij één der teamgenoten....;)



A is de hoofdligger in 10 mm. dik cederhout >>> tegen één kant komt carbonmat ( 160 grams ) onder een hoek van 45 °
BenC zijn ook uit cederhout van 4 mm. dikte en liggen voor en achter de scharnierlijn.Op de scharnierlijn komt langs de bovenkant van de vleugel een scheurweefsel dat dienst doet als scharnier onder de glasmat. Ikzelf ga eens overwegen om ook met Elastosil E41 scharnieren te maken...
Op deze Foka4 komen ook welfkleppen....

TADAAAA.... zojuist aangekomen ;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
E41???

Hallo Dirk,

Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om die silicone E41 vast te krijgen. Laat ge me eens weten waar jij hem vandaan hebt ?

Groetjes Stef,
ps:Ik vertrek morgen naar de Wasserkuppe voor 14 daagjes ,komde nie eens tot daar ?
 
Hallo Dirk,

Ik heb hemel en aarde moeten verzetten om die silicone E41 vast te krijgen. Laat ge me eens weten waar jij hem vandaan hebt ?

Groetjes Stef,
ps:Ik vertrek morgen naar de Wasserkuppe voor 14 daagjes ,komde nie eens tot daar ?

Stef,

ik lees vandaag eerst uw bericht maar jij bent inmiddels ook reeds vliegen, zie ik....( ik was vliegen in Duitsland )

Ik kocht hem op Ebay... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270763407938

groeten

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Back
Top