Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik ben nog steeds opzoek naar 3s lipo's. Iemand een idee? Het liefst dus 1800mah 20c(of hoger..). En niet te prijzig. De zippy flightmax 1800mah 20c zijn zowat overal uitverkocht.... :(
 
Zoo, net ff gereden in die hitte. Alles was superrrr warm. Je kon je vinger er nog wel 8 seconden ophouden maar dan werd het wel warm :P...(btw gewoon op een NiMH).
Wat zijn de normale temperaturen voor:
NiMH
2xNiMH
LiPo 2S
LiPo 3S
Had ook het gevoel dat ik maar heel kort had gereden, en hij trok geen wheelies meer met de NiMH.
Is het aan te raden om een fan te kopen voor de ESC en een cooling sink (3374 - Heat sink) voor de motor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die moeten dan wel altijd tegelijk en evenvaak leeg gemaakt worden.
En de balance tussen de 2s en 1s zal niet gelijk zijn

Je koopt 2x2S. Je soldeert 1 cell los van die batterij. Daarna zet je eerst de 2S en de 1S in serie (d.m.v een y-kabel). Dan registreerd de ESC gewoon 3S en kan er eigenlijk niet zoveel mis gaan geloof ik.
 
Je koopt 2x2S. Je soldeert 1 cell los van die batterij. Daarna zet je eerst de 2S en de 1S in serie (d.m.v een y-kabel). Dan registreerd de ESC gewoon 3S en kan er eigenlijk niet zoveel mis gaan geloof ik.

en opladen dan?
Waarom denk je/u dat er in een 3s lipo 2 balance-kabeltjes zitten?
Je kunt wel een 3s kopen en dan één cell eruit halen, zodat je die ergens anders los kunt leggen. Maar wel zorgen dat alle kabeltjes blijven zitten
 
Tis zeer belangrijk dat de cellen gelijk zijn, vaak zijn ze zelfs geselecteerd om te matchen. Als je al zo'n actie zou durven doen, zou ik een 4S pak kopen en een cel verwijderen, andere balancer stekker erop en gaan.
Maar kan uit ervaring vertellen dat cellen scheiden geen makkelijke klus is, vaak zitten ze met lijm aan elkaar en zijn de cellen vrij zacht.

Maar zeker bij de prijzen van de kleine packs die we gebruiken in de Merv's niet de moeite waard, er zijn meer merken dan Turnigy of Flightmax op deze wereld als deze even slecht leverbaar zijn.
 
Zoo, net ff gereden in die hitte. Alles was superrrr warm. Je kon je vinger er nog wel 8 seconden ophouden maar dan werd het wel warm :P...(btw gewoon op een NiMH).
Wat zijn de normale temperaturen voor:
NiMH
2xNiMH
LiPo 2S
LiPo 3S
Had ook het gevoel dat ik maar heel kort had gereden, en hij trok geen wheelies meer met de NiMH.
Is het aan te raden om een fan te kopen voor de ESC en een cooling sink (3374 - Heat sink) voor de motor?

Kan er nog iemand reageren op my questionessssss:P:cool:
 
lees nou eens goed... Ik zei gebruik een Y-kabel tussen je regelaar en je lipo's,
dan laad je ze toch apart van elkaar op...of zie ik het verkeerd:confused::confused:

mmm tja ik zie momenteel idd ook geen bezwaren, alleen ben ik bang dat er wel een goede reden is waarom niet. Ik weet hem nu even niet:p

en dat van die Y kabel had ik wel begrepen!!!
 
ik rijd 2x 2s in parallel en bij mij wordt het zo'n 75 graden warm, met te grote Summit vxl banden..

ik vind de temperatuur nog te hoog, wil eigenlijk richting de 60 graden gaan max

Kan je dan niet die heat sink gebruiken? En evt een ventilator voor de esc? Denk dat ik dat er binnenkort na de vakantie wel even bij ga halen. Volgens mij staat er in het boekje maximaal 200 F. Dat is 93 graden ongeveer. Dus 75 is wel best hoog inderdaad!
 
Back
Top