Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een Traxxas E-revo aan te schaffen. Nu heb ik bij verschillende internetaanbieders een aanbieding. Bij de ene aanbieding zit een 7,4V 2000maH Lipo accu, bij de andere aanbieding zitten 2x 11,1 V 1500 maH Lipo accu's.
Kunnen de 2x11,1 volts beiden in de auto geplaatst worden en wordt hierbij de rijtijd en het vermogen vergroot? Kunnen er ook 2x 7,4V accu's in de auto geplaatst worden?
Wat zouden jullie adviseren een 7,4/2000 of een 11,1/1500?
Kortom welke accu combinaties zijn mogelijk en wat wordt hierin geadviseerd?

Graag jullie reactie.
 
om te beginnen is 11,1Volt veel te veel als je nog geen ervaring hebt met de auto. Voor jou ou in het begin een 7,2Volt nimh accu meer dan genoeg zijn. daarna kan je eventueel overstappen naar 7,4Volt lipo's(2s). de esc die standaard in de uto zit kan maar tot 3S aan. 11,1Volt dus. als je heel graag een nieuwe esc wilt kan je inderdaad die 2 accu's in serie aansluiten. als je ze in parralel aansluit zal je de rijtijd verlengen. in serie het vermogen, maar dat moet je niet doen met de standaard esc en lipo's.
 
om te beginnen is 11,1Volt veel te veel als je nog geen ervaring hebt met de auto. Voor jou ou in het begin een 7,2Volt nimh accu meer dan genoeg zijn. daarna kan je eventueel overstappen naar 7,4Volt lipo's(2s). de esc die standaard in de uto zit kan maar tot 3S aan. 11,1Volt dus. als je heel graag een nieuwe esc wilt kan je inderdaad die 2 accu's in serie aansluiten. als je ze in parralel aansluit zal je de rijtijd verlengen. in serie het vermogen, maar dat moet je niet doen met de standaard esc en lipo's.

Gezien de reacties op dit forum betreffende de standaard nimh accu's tov lipo's, kies ik sowieso voor Lipo's. Wat zou je in mijn geval (inderdaad weinig ervaring met dit soort snelle RC's) adviseren? (2s) = is dit 2 stuks??? Ik wil zo lang mogelijk en zo snel mogelijk rijden met de standaard esc. Daarna na genoeg ervaring opgedaan te hebben eventueel uitbreiden.
 
Tja, zo lang en zo snel mogelijk op standaard ESC en motor = 3S parallel.

Is het verstandig, nee zoals ook GertJan je net verteld.

Begin op 2x 2s packs parallel, plaats de speedpinion en leer eerst maar eens goed rijden en de auto heel te houden. Je zult zien dat dit al retesnel is om mee te beginnen !

En de packs zijn zo goedkoop dat het helemaal geen probleem zo moeten zijn om als het dan toch harder zou moeten na een paar maanden rijden (en sleutelen !) een setjes 3s packs erbij te nemen.

Als het extra uitgeven van de centjes voor een set 3S packs na bv een paar maanden een probleem zou zijn... moet je al helemaal niet denken aan 3S... rijden met dat soort snelheden geeft zowiezo veel meer uitdagingen qua onderhoud en schades.. daar vallen een setje packs bij in het niet qua geld.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de reacties op dit forum betreffende de standaard nimh accu's tov lipo's, kies ik sowieso voor Lipo's. Wat zou je in mijn geval (inderdaad weinig ervaring met dit soort snelle RC's) adviseren? (2s) = is dit 2 stuks??? Ik wil zo lang mogelijk en zo snel mogelijk rijden met de standaard esc. Daarna na genoeg ervaring opgedaan te hebben eventueel uitbreiden.

nog 1x:
als je geen ervaring hebt is 2s toch wel het maximale om meet te beginnen(3s kan ook maar is onverstandig)
2s houd in 2 cellen. dus zegmaar 2 batterijen in 1. ik merk al dat je ook geen ervaring hebt met lipo's dus ik zou daar ook maar wat over gaan lezen als ik jou was.
 
Tja, zo lang en zo snel mogelijk op standaard ESC en motor = 3S parallel.

Is het verstandig, nee zoals ook GertJan je net verteld.

Begin op 2x 2s packs parallel, plaats de speedpinion en leer eerst maar eens goed rijden en de auto heel te houden. Je zult zien dat dit al retesnel is om mee te beginnen !

En de packs zijn zo goedkoop dat het helemaal geen probleem zo moeten zijn om als het dan toch harder zou moeten na een paar maanden rijden (en sleutelen !) een setjes 3s packs erbij te nemen.

Als het extra uitgeven van de centjes voor een set 3S packs na bv een paar maanden een probleem zou zijn... moet je al helemaal niet denken aan 3S... rijden met dat soort snelheden geeft zowiezo veel meer uitdagingen qua onderhoud en schades.. daar vallen een setje packs bij in het niet qua geld.


De 7,4 en 11,1 Volt accu's zijn dit 2s of 3s accu's. Sorry maar het accu verhaal is mij nog niet echt duidelijk! Heb ik voor het in parallel of in serie schakelen van de accu's specifieke extra onderdelen nodig?? sowieso wil ik niet de laadruimte voor accu's vergroten (volgens mij moet dit n.l. wel bij 3s accu's volgens dit forum).
 
verschilt hoe groot de accu's zijn.
hier staat wel in welke accu's goed passen en welke niet, dat moet je ff zoeken.

2S = 7.4V
3S = 11.1V

voor series en parallel heb je alleen een series/parallel kabel nodig.
 
nog 1x:
als je geen ervaring hebt is 2s toch wel het maximale om meet te beginnen(3s kan ook maar is onverstandig)
2s houd in 2 cellen. dus zegmaar 2 batterijen in 1. ik merk al dat je ook geen ervaring hebt met lipo's dus ik zou daar ook maar wat over gaan lezen als ik jou was.


Ik lees zoveel informatie over deze lipo's. Ik probeer daarom met jullie ervaren Revo-drivers wat advies hierin te krijgen.
Wat is een 2s een 7,4 of een 11,1 Volt accu? Ik lees nl ook regelmatig dat bij een 3s accu de opbergruimte voor de accu vergroot moet worden. Als dit inderdaad zo is, vervallen voor mij de 3s accu's. Maar nogmaals... welke accu's vallen onder 2s accu's en welke accu's zijn 3s?
 
3S lipo = 11,1 volt (12,6 volt vol geladen) Mag niet lager dan 9,3 Volt worden.
2S lipo= 7,4 volt (8,4 volt vol geladen) Mag niet lager dan 6,2 Volt worden.

Er zijn lipo's (3s) die passen in e-revo maar daar moet je even opzoek naar gaan maten enz.
ik geloof dat DaanRatering deze lipo heeft gekocht. Die paste ook volgens mij, vraag het anders even aan Daan of deze lipo past.

Wil je lipo's halen kan je kijken bij turnigy's (HobbyKing Online R/C Hobby Store :). Dit zijn goede lipo's voor hun prijs.

Houd er rekening mee dat je ook een speciale lipo lader nodig hebt (MET balancer-functie).
In bijvoorbeeld een 2S lipo pack zitten 2 cellen elke ligt dus vol geladen op 4,2 Volt. Helemaal leeg niet lager dan 3,1.
De cellen moeten allebei rond de 4,2 volt zitten met 1 a 3 honderste verschil van elkaar. Hier zorgt de balancer functie voor in de lipo lader.
 
Laatst bewerkt:
3S lipo = 11,1 volt (12,6 volt vol geladen) Mag niet lager dan 9,3 Volt worden.
2S lipo= 7,4 volt (8,4 volt vol geladen) Mag niet lager dan 6,2 Volt worden.

Er zijn lipo's (3s) die passen in e-revo maar daar moet je even opzoek naar gaan maten enz.
ik geloof dat DaanRatering deze lipo heeft gekocht. Die paste ook volgens mij, vraag het anders even aan Daan of deze lipo past.

Wil je lipo's halen kan je kijken bij turnigy's (HobbyKing Online R/C Hobby Store :). Dit zijn goede lipo's voor hun prijs.

Houd er rekening mee dat je ook een speciale lipo lader nodig hebt (MET balancer-functie).
In bijvoorbeeld een 2S lipo pack zitten 2 cellen elke ligt dus vol geladen op 4,2 Volt. Helemaal leeg niet lager dan 3,1.
De cellen moeten allebei rond de 4,2 volt zitten met 1 a 3 honderste verschil van elkaar. Hier zorgt de balancer functie voor in de lipo lader.


Kijk... hier heb ik wat aan. Ik zit er over te denken de e-revo aan te schaffen met 2x 7,4/2000mah lipo parallel geschakeld. De 3s lipo's komen later wel. Genoeg vermogen en lange rijtijd. Am I Wrong?
 
Je kan je beter afvragen hoeveel het prijsverschil is. En niet opletten op die LiPo's want die komen later wel. Ik dacht precies hetzelfde als jij en rij nu al 3 maanden op een nimh, en vind het prima (de lipos zijn nu wel onderweg).
Hoeveel kosten die 2 auto's? Met die accu's?
 
Je kan je beter afvragen hoeveel het prijsverschil is. En niet opletten op die LiPo's want die komen later wel. Ik dacht precies hetzelfde als jij en rij nu al 3 maanden op een nimh, en vind het prima (de lipos zijn nu wel onderweg).
Hoeveel kosten die 2 auto's? Met die accu's?

geen idee, zo'n 400 euro denk ik voor 1 auto met 2 accu's en snellader

http://www.traxxas.nl/artikel.php?artikel=E-Revo VXL RTR & 2x 11.1v LiPo & lader&id=526
 
Laatst bewerkt:
Dan kan je beter gaan voor de traxxas e-revo 1/16 voor 249 euro!
Die lipo's komen later wel.

Er zit daar ook geen lader bij. Maar wel weer een 2.4 ghz zender.
Dusja, het is maar wat je zelf wilt, maar ik zou gaan voor die normale van 249 euro!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mag hier geen namen van winkels noemen!

Check maar op google. Intikken Traxxas e-revo!
 
geen idee, zo'n 400 euro denk ik voor 1 auto met 2 accu's en snellader

Traxxas.nl uw online shop en winkel voor de verkoop van radiografische Traxxas auto's.- VXL RTR & 2x 11.1v LiPo & lader&id=526

Mijn mening.

Koop een nieuwe MERV (mini e-revo vxl zit een 2,4ghz bij) ook zit er meteen een single nimh batterij bij, koop wel een betere lader maar wel met lipo oplaad functie, dat scheelt je later weer geld dan hoef je namelijk niet een nieuwe lader te kopen om speciaal lipo's op te laden. koop 2(of meer)x2S turnigy's. Zet ze NIET parallel. Als je het wel doet wordt je wagen zwaarder. Het is 1 minuutje werk om even je accu te verwisselen. Dit zou ik doen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn mening.

Koop 2x2S. Maar zet ze niet in parallel. Rij gewoon 1tje op en duw de andere er weer in (scheelt weer gewicht in je wagen namelijk). Koop een mooie lipo lader met balancer en knallen maar. Als er bij die wagen die jij op het oog had 2x7,4Volt Nimh accu's bij zitten kan je niet die lader gebruiken voor je lipo's.

Is te duur man:P Dat weet je zelf ook wel denk. Je koopt een lader voor 30 dollar 2x2s lipo's voor 8 dollar ofzo, en een 2.4 ghz zender ook voor 25 dollar... plus 25 dollar verzendkosten. + 19 euro btw:P is het 72 euro... heb je dus 75 euro bespaard!:D

Ow mike, je had het al aangepast.... maar inderdaad, die 249 is gewoon ook een koopje! (wel met 27 mhz, maar dat maakt niet "super" veel uit).
 
Back
Top