Traxxas 1/16 e-revo Topic!

@Dennis,

Alle EPA's/Travels op zn hoogst zetten, dan je ESC opnieuw calibreren. En het antennetje kan je het beste gewoon in de anntenna tube doen.
 
Epa? Travel?
Zijn dat die 2 kleine throttle en trim? Die helemaal naar rechts draaien?

Heb het kabeltje in de box gedraaid. Het ijzerdraadje hangt er nu uit. Heb nog geen behuizing erop gedaan.

Zal vnaaf de esc kalibreren.
 
nee, dat zijn trims. Lees de manual nou maar door dan zie je EPA staan.
dan opnieuw calibreren anders kan je regelaar nooit goed afstellen.
 
@Mike, this is the deal:

Heb de ESC gekalibreert. Ik het dit zo gedaan:
1. knopje op de esc ingedrukt (hij was groen tot die rood werd)
2. knipperde 1 keer rood, daarna vol gas
3. knipperde 2 keer rood, daarna vol remmen
4. hij werd weer groen.

Maar het is nu nog steeds, als ik heel zachtjes gas geef, dan doet de merv het geluid (stottert) als je hem zeg maar tegen de muur zet met ze bumper, en dan gas geeft, dat hij niet meer verder kan dus.

Snap je beetje wat ik bedoel? Ik hoor het graag!
 
ow, echt als je weinig gas geeft kan kloppen, het is geen sensorloze motor. Maak anders eens een filpmje, kunnen we het eens goed bekijken.
 
Hierbij het filmpje. (misschien niet heel duidelijk, maar wel iets).

Moet je hier klikken

Misschien overdrijf ik wel een beetje, weet namelijk niet of die dit ook eerst deed of niet. Ik hoor het graag.
 
De mijne heeft het erger dan dat, echt schokken ipv van rustig te rijden, en hij maakt er dan nog zo een vreemd ratelend geluid bij (of ronkend, geluid beschrijven is niet altijd simpel :D). Ik heb inmiddels geleerd iets meer gas te geven om aan te zetten en als ie rijdt iets minderen om zeer traag te rijden, maar zelfs dan doet hij het soms nog.
Anderzijds ik rijd maar heel zeldzaam traag met de merv :D

k zal later proberen het effect ook even vast te leggen en te posten ;)
 
Laatst bewerkt:
@Mike, oke jouwes kraakt ofzo inderdaad als je gas geeft.

Maar bij mijn filmpje, wanneer ik de zender in beeld doe, hoor je precies wat ik bedoel met stotteren. Moet je maar ff checken.

Maar ik denk dat het dan zo goed is, soms doet die het niet en soms wel :P
 
nou het probleem met sensorloos is dat de regelaar niet "precies" weet welke positie de rotor heeft, en daardoor stottert het op lage snelheid. Maar de MERV is toch ook niet om langzaam te rijden :D?
 
haha okee! Ik snap hem!

Naja, ik was even aan het rijden binnen omdat het buiten zo lelijk weer is, vandaar dat ik dat opmerktte en het me afvroeg of het misschien kon zijn dat ik de esc had beschadigd ofzo doordat ik die pinion van de motor afzaagde (misschien wat ijzer erin gevallen ofzo). Of dat me zender/ontvanger niet goed zal zijn:P
 
Alles is goed :). Misschien kan je wel eens in het jaar ofzo naar je lagertjes van je motor kijken, eenmaal 1tje ontploft en dan is de motor rijp voor de vuilnis.
 
Hahah okee..

@Mike, bedoel je in de motor ofzo met die lagertjes? Denk dat ik dat wel gewoon zo laat, straks sloop ik nog wat ofzo.
 
Ja die lagers. Het is niet dat je het nu 1 2 3 moet gaan doen, maar als je het een keer in het volgend jaar bijvoorbeeld doet en dan de lagers vervang, verleng je de levensduur van je motor.
 
Haha, waar zitten die lagers dan? Binnen die borstelloze motor?
Ik dacht juist dat brushless was dat er niet "veel" aan hoeft worden gedaan :P Heb je misschien een link van een plaatje (of waar je dat kunt kopen?).

Motortje, nieuw kost trouwens iets van 35 euro, dus dat valt wel mee :P

Harstikke bedankt trouwens voor je berichten man!
 
ja binnen in je motor, maar daar hoef je nu nog niet druk over te maken. Maar wil je de levensduur van je motor behouden moet je gewoon ooit eens lagers vervangen, de lagermaat weet ik niet maar je moet dat tegen die tijd gewoon opmeten (niet rubbersealed nemen, als je motor warm wordt smelt het rubber....)
 
Hallo MERV'ers,

Sinds een week of 2 ben ik ook in het bezit van een MERV.
Ben er zeer over te spreken en ook onder de indruk van de prestaties. Leuk ding !!!

Grappige (rare) is overigens dat ik met 2 standaard Traxxas NIMH accus dik een half uur kan rijden. Dit terwijl ik lees dat het bij de meesten al na een minuut of 10 ophoud.
Iemand enig idee why ???

Zijn er overigens ook MERV rijders in de buurt van Nijmegen te vinden. Ik zou het best leuk vinden om eens wat gevorderde rijders te ontmoeten om wat tips/trucs te krijgen.

Met vriendelijke groet !

Marc
 
Ja precies, denk ook doordat het nieuw is. Mijn nimh accu haalt ook met 1 ongeveer 20 minuten en zakte na 10 min in. Nu misschien nog maar 5 min, en zakt die weer in.

Heb er nu een lipo 2S is, en gaat denk wel 30 min makkelijk mee.

Weet iemand trouwens echt een goede turnigy lipo 3S? Of is die alleen van zippy goed?
(het is vast wel besproken, maar kon het niet 1 2 3 vinden).
 
Back
Top