Topic defect Dagelijks heli beslommeringen..

Ik vindt het echt jammer dat de lokale hobbyshops verdwijnen. Maar je gaat toch niet de hoofdprijs betalen, dankzij het verrotte belasting systeem hier in "handje ophou" Nederland. Ik vindt het echt, echt sneu dat je in dit ontwikkelde land geen goede hobbyshop om de hoek kan houden. Bah, ik baal er echt van. Dit geldt niet alleen voor hobbyshops, echt elke goed bedoelde hard werkende ondernemer wordt hier naar de klote geholpen.... :mad: Ik kan er over meepraten.

:ontopic: Please!!!!
 
Hopeloos. Weer geen schroef in de Gaui gedraaid. Woensdagmiddag is koter vrij en dan is het een groot kleuterfeest hier met vriendjes over de vloer. Tegen de tijd dat de boel rustig is in huis ben ik klaar. Ik heb de handleiding bekeken maar kon me er niet toe zetten om te puzzelen.. Morgen weer een dag.. Opzich is het niet veel werk meer qua handelingen. T'is alleen per onderdeel behoorlijk puzzelen. Beetje zoals een Ikea wandmeubel in elkaar zetten. Alle onderdelen op volgorde leggen. Goed naar de tekening kijken en het dan in elkaar zetten. Dat is best lastig als veel onderdelen en schroefjes erg op elkaar lijken.. So will be continued..
 
Goed. Vroeg begonnen. Gears erop en motor geplaatst. Ik wist dat dit even een lastig klusje zou worden. Had ik elders al gelezen. Maar met wat geduld en beleid is dat gedaan.. Nu verder met de rotorkop..

6126637596_6162dc993b_z.jpg
 
Het is nu wel ver fietsen naar Hilversum, :D Ik ben daar wel geweest in Hoofddorp, leuk winkeltje. Ik heb de site even bekeken, en het ziet er netjes uit daar in Hilversum.

Netjes, wel veel gears zo in die heli, nu begrijp ik dat de bouw wat ingewikkelder is, dan een HK450. Wanneer denk je hem af te hebben?
 
Ja, ding is stuk ingewikkelder dan een HK. Rotorkop is indirect aangedreven dus krijg straks ook nog een heel gepuzzel met zooi linkjes..
Vandaag is hij nog niet klaar hoor. Ik ben nu bijna twee uur bezig alweer. Ik ga nog even een uurtje verder met de rotorkop en dan is er morgen weer een dag..
 
Ok, even een break.. Misschien straks weer verder en anders morgen.. De kop zit in elkaar. Alleen de linkjes nog en dan kan de maingear erop. Lijkt allemaal vrij eenvoudig dus denk dat ik dit later vandaag wel even doe.. Dus het begint nu al ergens op te lijken..

6126729006_9baf8f1ccd_z.jpg
 
Dat bouwverslagje ga ik volgen. :D

Ik heb vandaag ook maar een Mcpx aangeschaft, met dat weer hier, wil ik toch wel wat in het echt vliegen. Wat een gaaf ding zeg, ik had wat moeite om te binden, maar het werkt nu.

 
Daarom sim tussen "". Ik bedoel dat je dus thuis in de woonkamer met een CP kunt oefenen ;)
 
Ah, Ik ben nu de lipo'tjes aan het opladen op welke stand laadt jij ze?

Hij shaked een beetje met vliegen weet jij wat dat is?

Welke baden heb jij er op?

Vol met vragen, dat zie je wel :D

Wat een gaaf dingetje zeg...
 
Lader op 0.3.. Dan niet vergeten op start te drukken ;) Daarom was Stefan in het verleden uren bezig met laden :D

Shake is waarschijnlijk de maingear. Heb je al een iets pittige landing gehad? Dan schiet namelijk je maingear wat naar beneden (hoort zo). Die weer stevig op de mainshaft drukken tot je een klik voelt...

Ik gebruik de bladen met de palletjes. Vind hem dan prettiger in hover. De bladen met de palletjes zijn voor stabiel vliegen en fast forward. Die zonder palletjes zijn voor 3D..

Grrr, ik heb een ball-link plier nodig om de linkjes op de kop van de Gaui te krijgen. Met de hand lukt niet.. Pfff. Nou ja. Die bestel ik volgende week dan wel. Morgen eerst de staart erop en dan staat er een heli..
 
Hey top Tijn veel plezier ermee maar dat heb je al :D
zie ik nou dat je er 3x lipo bij gekregen heb ? :cool:

Ik heb de lipo een keer op 0.7 geladen :???:
Dat van het trillen is al uitgelegd, had ik ook in het begin....

trouwens moet dat binden echt in een snel tempo gedaan worden ! ,
kan namelijk het vlieggedrag behoorlijk beïnvloeden !!
 
Ik ook op 0.7 de eerste keer maar dat heeft de lipo wel overleefd. Alleen verkort de levensduur enorm als je dat te vaak doet..

Dat binden is inderdaad even gezeur in het begin maar komt vaker voor dat je dat zult moeten doen. Na een tijdje is het een automatisme. Als je niet goed bind dan komt de zender in computermode. Dan vliegt de mcpx niet zoals het moet. Je herkend dat door op throttle hold te drukken. Dan gaan de bladen op en neer in plaats dat hij de motor aan of uit zet.

Verder de zender niet te dicht bij de heli houden als je de lipo aansluit. Ik houd de zender op minimaal 2 meter van de heli af..
 
Van dat shaken door de mainshaft had ik ook ergens gelezen. Maar volgens mij zit die gewoon goed, ik heb geen speling t.o.v. het frame.

@ ExtremeBB, ik heb hem gekocht bij Muco in Amsterdam. Een schone dame heeft mij daar geholpen, helaas was ik toch te lelijk, en moest gewoon betalen voor dat extra accuutje. :???:

@ Chow, ik ben hem aan het laden op 0.7, maakt dat iets uit? Hij wordt niet warm. Ik zal hem straks weer opnieuw binden. De handleiding is wel vaag over binden, ik heb op het web wel een goede manier gevonden, gelukkig.
 
Ik ook op 0.7 de eerste keer maar dat heeft de lipo wel overleefd. Alleen verkort de levensduur enorm als je dat te vaak doet..

Ik heb ze altijd gewoon op 0.7 geladen, en bij mij heeft dat niet of nauwelijks invloed gehad op capaciteit of levensduur. Zolang je ze maar eerst laat afkoelen voor je laad (het afkoelen duurt korter als het verschil in laadtijd)

Hoeveel cyclussen ik er mee gedaan heb weet ik niet, maar toch al gauw 100 per accu. Vlieg ook gewoon tot de heli zichzelf land, en dan blijkt er nog gewoon 3.6 V in te zitten, ofwel, niks aan het handje....

Groet, Bert
 
Back
Top