Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het zal de leeftijd zijn Arno, je begint je scherpte te verliezen :rolling:
Maar serieus, zal dit niet gewoon gewenning zijn?
zou het niet gewoon zo zijn dat je op de rand van een bel gevlogen hebt?
't is maar een idee...
Het profiel licht geflapt in de thermiekstand (flaps 2 – 4 mm dowm) bracht niets extra’s. Gewoon lekker doorvliegen leverde meer op![]()
Ik ben wakker (GESCHROKKEN!). :schrik:Blijft de vraag hoe die pen zich los heeft kunnen wrikken. Er is bij die 43 starts tot nu toe slechts één keer een echt heftige manouvre geweest. Of gebeurt het bij de op-en afbouw dat daar wel eens wat gewrongen wordt ?? Geen idee eigenlijk …….. ook nog niet hoe ik dit echt ga oplossen![]()
Het buigt en veert tijdens de vlucht en vooral tijdens de landing. Die verlijming is duidelijk de zwakste schakel ... Gelukkig maar, je hebt het nu tijdig gezien.
@ Blijft de vraag hoe die pen zich los heeft kunnen wrikken
post nummer 352
Wel geleerd bij deze zwakke belletjes dat het beter is om met het profiel in de neutrale stand te vliegen. Het profiel licht geflapt in de thermiekstand (flaps 2 – 4 mm dowm) bracht niets extra’s. Gewoon lekker doorvliegen leverde meer op![]()
Je hebt een HQ/W profilering toch? Heb je situaties aan de hand gehad waar dit wel een voordeel bracht? Als je bij zwakke belletjes er geen voordeel aan hebt, dan werkt het waarschijnlijk niet, tenminste, dat is bij mijn HQ/W geprofileerde zwever ook zo. De simulaties in XFRL5 geven dat ook exact aan...
Sinds ik de turbulators op mijn Alpina bij de tippen naar voren heb verlegd (nu 4 weken), vliegt hij een enorm stuk ongevoeliger voor tipstall. Ik krijg het gevoel dat de thermiek-stand nu wel (beter) bruikbaar is. Maar heb eigenlijk nog te weinig thermiek gehad om me er een echt beeld over te vormen.
Dirk