Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Die andere ook niet hoor ;-)
Kom ik nog 20 cm te kort.

Kan wel een nieuw draadje er over openen maar jah is geen echt modelbouw he.

Aan de andere kant zie je hier op het modelbouwforum ook draadjes over verhuizing/verbouwing en bootjes.

Dan is dit nog meer modelbouw gerelateerd, toch?

Misschien dat ik wel een eigen draadje open, wat denken jullie, kunnen jullie me daar ook lastig vallen met meningen, ideeen, etc.

Ik weet nog niet of deze kar door gaat qua opbouwen maar ik moet eigenlijk wel :roll:
 
Zeker een draadje openen want dat kan een hoop mensen helpen die hetzelfde willen doen. En wij kunnen mooi van jouw fouten leren ;)
 
Hee Henk,

wat ik het liefste wil bewaar ik nog voor later ;-)

Heb nog dagelijks spijt dat ik mijn oude vertrouwde Mercedes Benz MB100 verlengd en verhoogd niet meer heb :cry:
3 meter achter het tussenschot (wat ik eruit had gehaald :-) ), bed erin, altijd al m`n surfspul bij me en klaar.
Modellen er in een gaan.

Die oude rotbus heeft me verscheidende keren gebracht naar Tarifa, Pisa en Portugal.
Mee weemoed denk ik terug aan die dagen achter elkaar rijden voor zon, zee, zand en wind :yes:

Zou graag weer een bus willen en als de financiën het toelaten komt zo`n bus er zeker ooit weer (mooie Sprinter, dubbel verlengd en verhoogd :yes: ).
Dat is wat zeker is, echter momenteel moeten we het met iets minder doen, dan dus maar een aanhanger :-)

Grt,
Berto.
 
Hey Berto, naast 1:1 vliegen werk ik tegenwoordig voor kunstofcoating bedrijf, die coaten o.a. de laadbakken van sprinters/movano`s etc... zit er super gelikt uit.
 
Na lang, lang, en veelste lang niet vliegen had ik vandaag een gaatje.

Met recht een gaatje, kon maar 2 uurtjes op de hei zijn daar ik een begin van bovenstaande kar moest halen.

Was even na 11 uur op de hei en het was wat mistig maar vliegbaar, de kist opgeboud alles gevuld en zag er goed uit.

Motor starte de eerste keer niet door, waarschijnlijk een bel oid, de 2 de keer starte die wel goed en alles klaar om te gaan.

Gas erop en vliegen maar, heb maar rustig gedaan daar het zicht niet je van het was.
Een enkel circuitje gemaakt onder de zon door en dat ging goed.

Bij de echte landing zat ik iets te hoog in snelheid echter zou dat geen probleemop hebben moet leveren als het gras maar droog was geweest.
We vlogen ook nog opde korte baan met een down slope, hiedoor stond de kist iets later met iets te hoge snelheid.
Normaal geen probleem maar vol remmen had totaal geen invloed door het natte gras.

Hierdoor schoof de kist net naast het uitloopstuk de hei in waardoor m`n neusretractspant (?!?!?) brak.

Dat was het dus.

Naja, de kist staat nu op de hobbykamer naast de L-39 en gaat het winteronderhoud in.

Hetgene wat ik wil doen is:
- wieldeuren plaatsen,
- smokesysteem veranderen,
- flaps nu echt voor het vliegen werkend maken,
- neusspant vervangen natuurlijk,
- de P120 weer eens uit elkaar halen en bekijken.

Als de P120 er dan ook uitligt wil ik die even passen en meten inde L-39, kijken hoe ik uitkom met het zwaartepun ten dergelijke.

Genoeg te doen dus, zal straks ook een fotootje van de schade plaatsen.

Grt,
Berto.
 
De schade van vanmiddag:
f15c348.jpg

f15c349.jpg

f15c350.jpg



En de F-15 en L-39 op de hobby kamer:
f15l39a.jpg

f15l39b.jpg
 
Hee Melvin,

ah de romp is niet echt beschadigd, klein stukje eruit maar dat komt er wel weer in.
Gespoten en wel, moet de deuren ook nog spuiten trouwens.

Komt zeker wel goe :yes:


Hee Henk,

Als jij dat nou eens ga testen bij je F-16 oid en na een slechte landing breekt je romp niet dan is het een optie :rolling:


Grt,
Berto.
 
Laatst bewerkt:
Die platen zijn trouwens prima :thumbsup:

En mochten we met de auto vast komen te zitten hebben we meteen rijplaten ervoor ;-)
 
Hee Melvin,

ah de romp is niet echt beschadigd, klein stukje eruit maar dat komt er wel weer in.
Gespoten en wel, moet de deuren ook nog spuiten trouwens.

Komt zeker wel goe :yes:


Hee Henk,

Als jij dat nou eens ga testen bij je F-16 oid en na een slechte landing breekt je romp niet dan is het een optie :rolling:


Grt,
Berto.


Jammer van de schade. Het komt me wel errug bekend voor zo'n gebroken spant. :yes:

Bij Henk SPANT het er meer om of dat ie de F16 ooit af bouwt. :lol:

Succes met het herstel.
 
Hee Mischa,

Yep, waren we nu toch maar om gegaan, dan was het zeker niet gebeurt met die down slope.
Maar jah, komt wel weer goed :yes:

Mhhh, F-16 die nam iemand toch mee? wacht ook al jaren op z`n Hawk maar dat schiet ook niet op :nooo:
 
Hé Berto,
Jammer van de opgelopen schade.
Maar als ik de foto´s bekijk stel de ik me de vraag.
Het triplex bestaat precies uit maar 3lagen?
 
Back
Top