Ik heb het even doorgelezen en daar staan wel wat rare dingen in hoor.
Het begint met de constructie om de stuurstang naar het richtingsroer te maken. Ik heb gewoon een gaatje geboord en gevijld tot de buitenkabel netjes uit de romp kwam en die met een drupje CA vastgezet. Die GudmundT heeft er een hele constructie van gemaakt, geen idee waarom.
Hetzelfde met het aansturen van het hoogteroer. Dat heb ik gewoon zonder aanpassingen gedaan zoals het in de handleiding staat. Ik zie niet goed waarom je dat allemaal anders zou doen.....
Dan de vleugelpennen aan de neuslijst. Zo te zien heeft hij de voorgeboorde gaatjes niet ontdekt waar de aluminium pennetjes in gaan, die van hem zitten veel verder uit het midden.
En het motorschot......voorzover ik het heb kunnen bekijken past dat zonder enig zaagwerk zó in de romp. Als je de romp op z'n neus op een tafel zet zie je dat je juiste romp en zijwaartsstelling heeft. Hij heeft met een winkelhaak ten opzichte van ????? een hoek van 6 graden gemeten. Dat klopt naar mijn idee echt niet.
Verderop geeft iemand aan dat hij het zwaartepunt niet ver genoeg naar achter krijgt - daar kom ik straks op terug.
Inmiddels heb ik alles in de romp gekregen. Het past allemaal net.....maar zit er prima in zo.
De accu ligt op de bodem met een klittebandje zodat hij niet naar voren schuift, en zo ver mogelijk naar achter - tegen het servospantje aan. De stekkers van de vleugels kunnen dan net boven de accu liggen. De regelaar ligt vóór de accu.
Natuurlijk ben ik die mooie GFK roerhoorntjes kwijt geraakt dus ik heb van 1mm triplex nieuwe gemaakt en alles aangesloten. De antennes komen onder een hoek van 45 graden uit de romp door een eindje antennerietje. Het carbon heeft namelijk naar scherpe randjes als je er een gaatje in boort. En zo blijven ze ook in de juiste hoek staan.
Alles klaar!
Mooi toch?
Uitslagen ingesteld. Reichard geeft enkel de waardes voor hoogte, richting en ailerons. Dit leek mij zelf wel een aardige voor de landing
Ik heb ook vast een speed- en thermiekstand aangemaakt.
En dan...op de weegschaal.
Niet gek hoor. Bij het opgegeven vleugeloppervlak kom ik op een vleugelbelasting van 21,4gram/dm2. Dat zal wel dobberen
Het zwaartepunt krijg ik zonder een klein beetje lood net niet goed. Het mooie van zo'n lange, lichte staart is dan weer wel dat 3 gram lood achterop ineens héél veel verschil maakt.
Nou...even wachten op een mooi dagje, dan gaan we het eens proberen.