MACH ZAC "open club" Pro10 rijders... UNITE!!!

Beter!!! Hmmm... Zie alweer dat er echt een heleboel leuke spullen te koop zijn voor een F1. En als je slim combineerd kan je het beste van de F103 en de F104 samenvoegen tot een dijk van een chassis...
 
Lol....
Zie de rode auto.
Best of both worlds:cool:
Ik denk ook dat ik het DTC seizoen hiermee ga beginnen.

mvg Roy
 
Nice Oscar:)

Heb je ook de 1 piece trustbearing er in zitten?
Als je niet iedere keer het diff af wil stellen na bandenwisssel kun je ook de complete F104 Pro achteras gebruiken.
Deze stel je 1 keer af en dan dicht schroeven en banden er op.
Trustbearing zit in het diff bij de Pro en niet in de velg zoals de F103.

mvg Roy

Ik gebruik de f103GT set.
alle banden gaan dan gewoon op een zeskant met een moer.
Net zoals bij een tourwagen.
 
Dat is dus bijna het zelfde als de as van een F104Pro.
Alleen heb je niet dat extra deel R3 en MG3 er op zitten.
Bij de F104 Pro is de buitenzijde van de diff alu met een zeskant waar de trustbearing in zit.
Daarom rij jij waarschijnlijk ook met F201 of F104 velgen achter en kan ik gewoon de F103 velgen gebruiken en op 200MM komen.

mvg Roy
 
jullie zijn allemaal goed bezig vorig seizoen heb ik in de F104 met een achteras van f103 gereden en met busje opgevulde en toen de gewone f104 velgen erop vind ik toch mooier staan op de F104 was ie ook 200mm
 
Er is gelukkig heel veel mogelijk met de F103/F104 Michel en als de body een beetje knap gemaakt is zie je het toch niet echt op de baan want zelfs met een 17.5 gaan ze al goed vooruit dus...

Wat voor ESC gebruik jij in de F1?
 
Hey Michel,

Gewoon de F104 Pro achteras gebruiken met F103 velgen.
200MM en keuze genoeg uit foam en rubber banden.
Past ook perfect op een F103 en denk ook op de F109.

mvg Roy
 
beauty is in the eye of the beholder maar de nieuwe versies lijkt het net of er rondom f103 voorwielen worden gebruikt. Is puur persoonlijke smaak natuurlijk.

Nieuwe 2012 F1 van Force India





Geef mij de oude brede no nonsence F1's maar. :D
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal Alex.
Brede auto's minder poespas op de auto zo als spoilertje hier,finnetje daar:(
Brede banden voor meer mechanische grip en minder poespas op de auto.
Ogen dan een stuk beter.
Long live the F1 from the 80tis and 90tis

mvg Roy
 
ik ga gewoon met de Cirtix aan de slag denk ik

Een 17,5 brushless komt wel in de buurt van een 27t silvercan.

Maar ik denk dat we gewoon maar eens moeten gaan rijden,
dan vinden we onderweg wel uit wat leuk is.
Ik denk dat we iets moeten zoeken wat al langer bestaat
zoals een silvercan of een Tamiya 23 turns brushed.
Met brushless zou je een verplichte motor regelaar combi moeten hebben,
dat kan snel te duur worden,
hoewel ik wel eens een brushless motor voor 10 eruo nieuw heb gekocht
(Hobby koning).
Dat zou met bijvoorbeeld een cirtix regelaar wel weer interessant zijn.

Maar eerst gewoon gaan rijden lijkt me.
 
laten we eerst idd maar eens met meer dan 2 auto's daadwerkelijk op de baan staan straks. Ik heb vandaag voor het eerst indoor met de cirtix en 21.5 sportsman gereden, stukkie trager dan de 17.5 orioncombo, maar wel erg goed te beheersen en doseerbaar. Voor buiten lijkt me een 17.5 prima, brushless uiteraard, dat gedoe met silvercan of 23 turns.... heb er zelf nooit mee gereden, maar dat is toch echt al uit de tijd en ingehaald door de meest cheape regelaar/motor combo's...?
 
Voor mij geen brushed meer in ieder geval. Dat is geweest naar mijn mening. Werk alleen nog maar met brushless. We gaan het zien, eerst inderdaad maar eens een aantal op de baan zetten en houden...
 
Mopper....Dit jaar nog meegemaakt dat een Tekin RS in een "cloud of smoke" is opgegaan:(
Het is dus nog steeds mogelijk om rokende regelaars te krijgen met een brushless set.

mvg Roy

Waar zijn die echte kerels toch gebleven?
rokende regelaars!!!
 
Laatst bewerkt:
Aangezien het ons als electro rijders ook zal treffen. In het geluidsplan voor het aanpakken van de geluidsproblematiek van de 1/10 en 1/8 nitro rijders http://www.machheemstede.nl/home/images/stories/overig/geluidsplan_versie_09-02-2012.pdf van de MACH staat bij punt 6.7 het volgende:

"Gezien de grote problemen tijdens het seizoen 2011 met het smeren van de banden doet de commissie het voorstel om het wegdek van het circuit te behandelen met “Trackmax”, een smeermiddel dat ervoor zorgt de baan meer grip heeft en er minder bandenslijtage optreedt. Het belangrijkste in deze is natuurlijk, dat er geen verdere controle van de banden hoeft plaats te vinden."

Ik weet nou niet of het goede of slechte ontwikkelingen zijn als dat doorgaat. Positieve is wel dat we dan uber tractie hebben, wellicht in die mate dat we straks op het buitencircuit zelfs gaan kiepen. Met trackmax is het rammen met de gasvinger iets wat je nu met lage tractie niet of minder kunt doen.. Rondetijden zullen in ieder geval drastisch omlaag gaan ...dat dan weer wel.

Aan de andere kant verliest het voor mij in ieder geval wel de charme van het zoeken naar grip en het zoeken naar de juiste afstelling voor een bepaald gripniveau. Het gripniveau is nu een niet constante factor, elke week kan het anders zijn.

Met charme bedoel ik het gevoel wat je krijgt als je eindelijk een setup hebt gevonden die redelijk werkt als de tractie laag is...Het prestatie gevoel dat je krijgt als iets lukt zeg maar.

Ben benieuwd...
 
Het zou inderdaad zeker een stuk van de charme verliezen zoals je zegt! zou het zelf ook jammer vinden want het zoeken naar een setup voor lage tractie is iets wat je op nk's e.d. allemaal kan gebruiken.
 
Aangezien het ons als electro rijders ook zal treffen. In het geluidsplan voor het aanpakken van de geluidsproblematiek van de 1/10 en 1/8 nitro rijders http://www.machheemstede.nl/home/images/stories/overig/geluidsplan_versie_09-02-2012.pdf van de MACH staat bij punt 6.7 het volgende:

"Gezien de grote problemen tijdens het seizoen 2011 met het smeren van de banden doet de commissie het voorstel om het wegdek van het circuit te behandelen met “Trackmax”, een smeermiddel dat ervoor zorgt de baan meer grip heeft en er minder bandenslijtage optreedt. Het belangrijkste in deze is natuurlijk, dat er geen verdere controle van de banden hoeft plaats te vinden."

Ik weet nou niet of het goede of slechte ontwikkelingen zijn als dat doorgaat. Positieve is wel dat we dan uber tractie hebben, wellicht in die mate dat we straks op het buitencircuit zelfs gaan kiepen. Met trackmax is het rammen met de gasvinger iets wat je nu met lage tractie niet of minder kunt doen.. Rondetijden zullen in ieder geval drastisch omlaag gaan ...dat dan weer wel.

Aan de andere kant verliest het voor mij in ieder geval wel de charme van het zoeken naar grip en het zoeken naar de juiste afstelling voor een bepaald gripniveau. Het gripniveau is nu een niet constante factor, elke week kan het anders zijn.

Met charme bedoel ik het gevoel wat je krijgt als je eindelijk een setup hebt gevonden die redelijk werkt als de tractie laag is...Het prestatie gevoel dat je krijgt als iets lukt zeg maar.

Ben benieuwd...

Ik had het ook gelezen en kon dit idee niet helemaal begrijpen.
Het banden smeren is op mach helemaal geen issue, het gebeurd simpelweg niet, en er worden ook geen grote wedstrijden meer gehouden voor de brandstof.
Verder is het trackmax spul behoorlijk aan de prijs. Je kan de kosten daarvan beter gebruiken voor een echte geluidswal zodat we weer met normale motoren kunnen rijden. Dan komen de rijders vanzelf terug en zal de grip ook snel weer op niveau zijn.

Het lijkt mij heel sterk dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
 
Back
Top