Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Gefeliciteerd. Rugvlucht zeg je? Tjonge, dat dat mogelijk is met dit toestel. Zelf ben ik niet zover. Dat je een trainer koopt met zo weinig vermogen!! Ik neem aan dat je een ervaren vlieger bent?

Grt Helixer

ervaring ...?.. Ja een beetje zon 35 jaar. Maar toestel heeft power genoeg.voor mij hoeft er geen andere setup in
 
Vandaag was het lekker vliegweer, en daar hebben we ook gebruik van gemaakt. mijn nieuwe zelfbouw creatie door een vriend laten in vliegen,

[media=youtube]EEm_3TMLdck[/media]

en na wat koeling modificaties de hype ook nog eens in de lucht laten draaien om te testen of de koeling nu voldoende is voor de regelaar. en dat is nu zeer goed, regelaar lauw. alleen het landen niet zelf gedaan. de plek waar we vliegen is een enorm groot veld, maar het landen moet op een normale straat (rustig tijdstip op een industrie terein) gebeuren. erg smal als je nog in je leer fase zit. maar goed, met een gsm effe een filmpje laten maken van mij en mijn Hype, om de enorme kracht te demonstreren die deze Hype nu heeft. ik heb maar 4 meter nodig als startbaan !! niet eens de halve breete van de weg. en kijk en luister ook eens naar de acceleratie in de lucht:

[URL="
u can fly 740 watt !! - YouTube[/URL]

gr.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag was het lekker vliegweer, en daar hebben we ook gebruik van gemaakt. mijn nieuwe zelfbouw creatie door een vriend laten in vliegen,

EEm_3TMLdck[/media] vlucht zelfbouw Gent XL - YouTube

mijn Hype, om de enorme kracht te demonstreren die deze Hype nu heeft. ik heb maar 4 meter nodig als startbaan !! niet eens de halve breete van de weg. en kijk en luister ook eens naar de acceleratie in de lucht:

[URL="
u can fly 740 watt !! - YouTube[/URL]

gr.

Hehehe blijft leuk om te zien8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is mijn motor:


gr.

Deze setup verbaast mij wel.
1800kv is eigenlijk veel te veel om een behoorlijke propellor (10 a 11") rond te krijgen (zonder dat je A's door het dak gaan). Deze motor is voor een 7 a 8" propellor, maar dat geeft weer vrij weinig thrust voor deze kist.

Een 85A regelaar zal geen overbodige luxr zijn.. Maar met zulke A's vermoed ik dat je niet erg lang plezier van de motor zal hebben.
 
Deze setup verbaast mij wel.
1800kv is eigenlijk veel te veel om een behoorlijke propellor (10 a 11") rond te krijgen (zonder dat je A's door het dak gaan). Deze motor is voor een 7 a 8" propellor, maar dat geeft weer vrij weinig thrust voor deze kist.

Een 85A regelaar zal geen overbodige luxr zijn.. Maar met zulke A's vermoed ik dat je niet erg lang plezier van de motor zal hebben.

Mijn eerste Hype vloog ermee, en deze ook. De motor is niet eens heet na een vlucht. Dus deze motor kan meer aan als je denkt. Deze word zelfs met een 12" prop gevlogen.
Daarbij heb ik altijd nog een nieuwe reserve bij me .... :cool:

Gr.
 
Gisteren weer een leuke dag met de hype,

echter na vlucht 5 plop propellor ging er vandoor gelukkig vloog ik over het gras en niet over de mais :D.
na heelhuids beneden gekomen te zijn bleek dat de as uit de motor getrokken was ????, dacht eerst dat alles van de neus was getrokken door die power.
Deze motor is er nieuw in gegaan, dus ook deze borgschroef vast zetten met locktide.

Na de reactie van struggleforlife betreft de size prop met de 1800 Kv motor, ga ik er nu een andere in doen.
Heb nog een NTM 1400 Kv en NTM 1100 Kv liggen.

Denk dat ik de laatste eens ga proberen, deze levert met 3 cells en een 11 x 5.5 prop 1.7 kg trust bij 37 A.

Weet niet wat de trust bij de 1800 Kv was, maar denk dat de 1100 ook wel vooruit wil en leuk is voor verticaal gaan.

Met 4 cells zou hij over de 2 kg trust leveren.

Ik ga het eens proberen, en volgens mij gaat de vliegtijd een stuk omhoog gezien deze minder dorstig is met de amperé's.

@MarcoFr, ik heb toch de regelaar geplaatst waar jij hem hebt zitten, en de koeling via een zelfde manier gedaan, en moet zeggen de koeling werkte beter dan ik dacht, regelaar was lauw met de 1800 Kv motor op 3/4 gas :)

Vrijdag weer de lucht in, en zal een kijken hoe deze setup gaat bevallen:cool:
 
bleek dat de as uit de motor getrokken was ????, dacht eerst dat alles van de neus was getrokken door die power.
Deze motor is er nieuw in gegaan, dus ook deze borgschroef vast zetten met locktide.


@MarcoFr, ik heb toch de regelaar geplaatst waar jij hem hebt zitten, en de koeling via een zelfde manier gedaan, en moet zeggen de koeling werkte beter dan ik dacht, regelaar was lauw met de 1800 Kv motor op 3/4 gas :)

Na dit verhaal kijk ik mijn motor ook maar effe na .......
anders gewoon weer de 10x5 er op. iets minder trekkracht aan de motor.

en wat de koeling betreft, fijn om te horen dat mijn ideeën ook bij anderen werken.

gr.
 
Vandaag lekker gevlogen, heb ipv de 1800 Kv motor
de NTM. 1100 Kv erin gehangen met een 11 x 5.5 prop.

Moet zeggen vloog best relax, niet zo snel als de 1800 Kv maar toch vlot.

Regelaar temp was zeer laag, alsof ik niet gevlogen had, vliegtijd bijna 10 min en er zat nog 29% in de
lipos.

Woensdag krijg ik de 2200 mAh 4 cells binnen, en dan moet hij met een 10 x 6 prop er 750 watt uit hoesten.

Als dit bevalt ga ik er bij HK nog een zooi bestellen
 
Regelaar temp was zeer laag, alsof ik niet gevlogen had, vliegtijd bijna 10 min en er zat nog 29% in de
lipos.
Dat is netjes!!! Ik vlieg nog met de standaard motor en regelaar, maar langer dan 6 minuten kan ik niet vliegen op een lipo van 2200Mah. Weinig eigenlijk he??? Eigenlijk hou ik een veilige marge aan en vlieg niet langer dan 5 minuten op één lipo. Ik moet wel zeggen dat ik veel starts en landingen maak, omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen.

Zou er iets niet kloppen? Hoe lang vliegen jullie eigenlijk op de standaard motor?

Grt Helixer
 
Laatst bewerkt:
Hey Helixer,

Ik vlieg de NTM 1100Kv ook nu met 2 3 cells lipo's van 2200 mAh, met de 11 x 5,5 prop vreet hij hij ongeveer 38 Amp.

Straks met de 4 cells 2200 mAh lipo's en een 10 x 6 prop gaat hij rond de 53 Amp eten, dus zal vliegtijd wel een stuk naar beneden gaan.

Met de stockmotor en 1 lipo 2200 mAh kon ik ongeveer 10 á 11 minuten, vliegen, als ik meer 3/4 tot volgas ging vliegen dan zat ik aan de 7 minuten met dan ongeveer nog 22% in de lipo
 
Dat is netjes!!! Ik vlieg nog met de standaard motor en regelaar, maar langer dan 6 minuten kan ik niet vliegen op een lipo van 2200Mah. Weinig eigenlijk he??? Eigenlijk hou ik een veilige marge aan en vlieg niet langer dan 5 minuten op één lipo. Ik moet wel zeggen dat ik veel starts en landingen maak, omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen.

Zou er iets niet kloppen? Hoe lang vliegen jullie eigenlijk op de standaard motor?

Grt Helixer

Als je van een grasbaan opstijgt, volgens mij verbruik je dan wel wat gezien gras best wat weerstand geeft en je met een stockmotor een redelijke langere start nodig hebt, althans das mijn ervaring met die kleine wielen eronder, vooral met weinig wind duurde het vrij lang voordat de UCF het luchtruim koos. Maar kan er naast zitten:smile:
 
Ik vlieg bijna de hele tijd gewoon vol gas, maar ik vind het best wel kort hoor. In het begin dacht ik ook dat je makkelijk langer kon vliegen op een lipo. Ik begon bescheiden met 10 minuten vliegen. Ik kon daarna mijn lipo's niet meer voor de UCF gebruiken en moest nieuwe bestellen. Ai, toen maar even voorzichtig wezen opbouwen en nu zit ik dus op een schamele 5 minuten.

Maar goed, ik maak veel starts en landingen, dat zou ook wel schelen. Telkens vol gas die hele machine weer op gang brengen vraagt best wel wat. Ik moet zeggen dat ik met mijn EVOLUTION PRO makkelijk 15 minuten kan vliegen op een lipo van 2200Mah, dat scheelt nogal wat!!!!
 
Als je van een grasbaan opstijgt, volgens mij verbruik je dan wel wat gezien gras best wat weerstand geeft en je met een stockmotor een redelijke langere start nodig hebt, althans das mijn ervaring met die kleine wielen eronder, vooral met weinig wind duurde het vrij lang voordat de UCF het luchtruim koos. Maar kan er naast zitten:smile:
Ik vlieg op een bouw terrein met opgespoten zand dat best wel hard is. Er staat wel wat grassprieten op, maar dat mag geen naam hebben. Verder klopt het inderdaad dat je met weinig wind een hele lange startbaan nodig hebt, maar daarom heb ik nu ook de flaperon functie gebruikt en kan ik flaps gebruiken, dat scheelt enorm.
 
mijn UCF geheel standaard, is vrij snel los,
ik denk door dat sommige zwaardere accu nemen, en daar door zwaarder zijn in de neus,
daarom komen ze moeilijker los
 
u can fly

het is een goeie trainer het was ook mijn eerste toestel.
en ik heb hem nog steeds je kan er goed mee leren vliegen.
als je hem helemaal onder de knie hebt kan je er ook mee stunten.
ik wens je er veel vlieg plezier mee
 
Ook ik vlieg nog regelmatig rond met mijn U Can Fly.
Wel een versie met alle servo's ge-upgrade naar betere kwaliteit (digitaal/metal gear en meer kracht) en de motor en regelaar zwaar overbemeten.
Met kalm an op het gas kan ik wel 12 minuten rondvliegen.
Met sjanken wordt het maximaal 6 minuten.
Ik vlieg met 3S 2200Mah packs.
Zij mag vanmiddag weer mee naar het veld.
Starten doe ik op de naastgelegen asfaltweg van het veld.
Landen doe ik op het gras.
Oja.........ik kan ook flaps zetten om de snelheid eruit te halen.Werkt super.
Heel fijn toestel, maar persoonlijk vliegt mijn Hype Cessna 400 Corvalis net een reepje beter.
Nog goedmoediger vlieggedrag en ziet er nog waarheidsgetrouwer uit.
Vr Gr E
 
Hype you can fly again,....

Vandaag met de UCF lekker aan het FPV vliegen. Met een nieuw record,... 1600 meter ver. Helaas met aanvliegen voor de landing, ben ik gecrashed in een hoge boom. En daar hangt hij nu,... :(

De hype vindt ik niet zo erg, maar de spullen die erin zitten wil ik wel graag terug. Hij hangt in tweeën gebroken over een tak. Ga morgen naar de Gamma om een paar eindjes hout te halen, en ga proberen hem eruit te prikken.

De hype in better days:

[URL="
Hanging in my Hype U can Fly - YouTube[/URL]

YT sucks, allemaal blokjes,..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top