Hype U can fly (aka ST Models Discovery Trainer)

Discussie in 'Beginners' gestart door struggleforlife, 2 jul 2011.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Jammer. Succes morgen. We horen wel het hoe is is afgelopen, toch?
     
  2. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik ga die zooi uit de boom halen,.. dat is zeker! Er zit voor 500,- aan FPV spullen in.

    Ik ga lekker niet zeggen waar hij hangt,.... LOL ;)
     
  3. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb (had) er 2x 2200mah in zitten, en ik kan (kon) zeker 40 minuten blijven hangen.


     
  4. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik heb hem weer. Het vliegtuig kan ik afschrijven, maar de FPV spullen die erin zaten heb ik gelukkig weer. Wel jammer want het was wel een kei om mee te vliegen. Nu eerst sparen voor een echt FPV vliegtuig, en dan kijken of ik er nog zo een ga kopen, of een Corvalis 400 van Hype.

    [​IMG]
     
  5. funflyer100

    funflyer100

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    418
    Locatie:
    NoordHolland
    Zonde van de crash maar zou hem niet afschrijven heb zelf een crash gehad. Ongecontroleerd recht naar beneden stond letterlijk rechtop in het graan de hele neus aan stukken maar is goed te repareren (zie foto's op profiel).
     
  6. funflyer100

    funflyer100

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    418
    Locatie:
    NoordHolland
    @Helixer, Vlieg zelf ook met de standaard zetting alleen een andere prop 11X6 kan ook ongeveer 5 tot 7min. vliegen bij geregeld volgas.
     
  7. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik had hem al een keer gerepareerd nadat al een keer eerder de complete neus afgebroken was. Ik bewaar wel wat onderdelen, om er ooit nog eens een frankenplane van te maken. Echt duur is hij nu ook weer niet, om ooit nog eens een tweede te kopen.

    Ik kan geen foto's vinden van jouw toestel,.. linkje?
     
  8. funflyer100

    funflyer100

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    418
    Locatie:
    NoordHolland
    Probeer het nu nog eens:D
    Bij album (diverse)
     
  9. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik had een Turnigy 1300Kv 420 watt motor, stock 40 Amp esc, en een 10x7 prop. Deze trok 43 amp (dus niet lang vol gas vliegen) In de neus in het batterijvakje zaten 2 x 2200Mah 3S lipo's parallel. Hiermee kon ik rustig 30 a 40 minuten in de lucht blijven hangen. Wel met FPV vliegen, dus constant 10% gas.
     
  10. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ik zie het,.. Dat heb je weer netjes gerepareerd. Nu niet meer crashen,.. :D

    Ik heb het hele voorste gedeelte afgezaagd, en een plank tegen gelijmd, en zelf een nieuwe motorsteun gemaakt van hout.

    Mag je daar in Heemskerk ook FPV vliegen,.. en dan bedoel ik ook 2 km ver, dus uit het zicht?
     
  11. funflyer100

    funflyer100

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    418
    Locatie:
    NoordHolland
    We hebben bij ons op de club ook leden die fpv vliegen.
    OeLLesEpjs8[/media] juni 2011 - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Funflyer, wat een klap. Gelukkig heb je al je dure spullen weer terug!! Lijkt me wel een uitdaging joh om hem weer de lucht in te krijgen. Wonderlijk dat de vleugels meestal netjes uit de strijd komen.

    Over die prop gesproken!!! Ik heb net 10x4 props binnen gekregen(slow fly). Dat ga ik ook eens proberen. Uhh 11x6!!! Is dat niet te belastend voor motor en ESC? Ik weet niet hoe ik het moet berekenen hoor, maar misschien probeer ik die propmaat ook eens een keer. Wie niet waagt, wie die wint.

    FPV met een vliegtuig lijkt me gaaf.
     
  13. funflyer100

    funflyer100

    Lid geworden:
    4 jul 2012
    Berichten:
    418
    Locatie:
    NoordHolland
    De foto en het fpv vliegen is Tijn.g;)

    Nee gaat goed heb er nog geen problemen mee gehad en je vliegt er lekker vlot mee.
     
  14. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Foutje, Ik bedoel natuurlijk ook Tijn.g:rolleyes:
     
  15. patrickrubingh1

    patrickrubingh1

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    6
    Locatie:
    zuidlaren
    met mikado vliegen zat ik iets te laag en ging niet helemaal goed.
    gellukkig was het niet erg.
    er moet een nieuwe motor in ik wil dit keer graag eentje die wat sneller is.
    maar wat voor motor is verstandig om te doen.
     
  16. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Hoi mannen, even een vraagje. Mijn motor is stuk gegaan doordat er een magneetje naar buiten is gekomen en tegen de bedrading is aangekomen. Nu heb ik nog verschillende HM-60B-Z-43 - outrunner brushless motors liggen van mijn HM60B heli!!!! Weliswaar met een kleiner diameter as, maar daar heb ik toevallig adapters voor liggen. Ik heb geen flauw benul wat voor KV die motoren hebben en/of een heli motor ongestraft op een vliegtuig gezet kunnen worden!! Kan dat eigenlijk? De motor past wel precies in het vliegtuig, dus dat zou mooi uitkomen.

    Nu ik hier dan toch post. Er zijn hier op dit forum verschillende personen die de standaard motor hebben vervangen door een zwaarder type. Ik mag aannemen dat de standaard motoren nu ergens in een la liggen weg te kwijnen. Misschien dat ik deze voor een leuk prijsje kan overnemen??

    Grt helixer
     
  17. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    een heli motor heeft een veel te hoog kv. je moet ergens rond de 1100 tot 1400 kv zijn. ik zit op 1800kv. maar dat is een ander verhaal ...... een heli motor heeft vaak 2900kv en meer. die kunnen alleen met een kleine prop draaien. branden je binnen 1 minuut door.
    ik heb hier 2 hype motoren liggen. een originele Hype motor kost 24.95 euro.
    wat bied je ??

    gr.
    Marco.
     
  18. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ja wat bied ik? Lastige vraag. Wat wil je er voor hebben? voorlopig heb ik er één nodig. Maar als ik nu een kleinere prop op deze heli motor zet? Zou dat dan kunnen?
     
  19. MarcoFr

    MarcoFr

    Lid geworden:
    5 jul 2010
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Kerkrade
    kan zeker. alleen zal je Hype niet het luchtruim in gaan !!! hij heeft juist een bepaalde maat prop nodig om zo genoeg trust te krijgen om snelheid te maken. de hype is best een zware bak. een kleine prop heeft meer kv nodig, maar je trust zakt ook in. een heli motor is leuk met een 5x5 prop. maar niet met een 10x5. fikt gelijk door.
     
  20. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Marco, je hebt een PB als het goed is :rolleyes: Ik weet even niet of het goed gaat:confused:
     

Deel Deze Pagina