Hpi Trophy truggy 4.6

Dat is inweze alles wat 1:8 is tov een 1:10.

Als je voor een 1:10 offroad gaat van 300 euro zou ik ook een 1:8 in die prijsklasse aanbevelen.
 
Hallo,

ik heb ook een trophy trugy 4.6. Nu vraag ik me af, wat koop ik best reserve?

aangezien ik vaak op een track ga rijden, wil ik niet als er iets breekt ene hele dag stilzitten he.

Dus welke parts breken redelijk snel?


Andreas
 
hoi,

ik wil binnenkort ook een trophy truggy kopen, maar ik lees dit forum met al die problemen enzo en oplossingen.... het word mijn eerste nitro, is het iets om me zorgen om te maken dat ik niet zoveel weet?!? ik zie echt van die termen en onderdelen voorbij komen waar ik nog nooit van heb gehoord XD

is het handig om deze als begin auto te kopen?

groetjes.
 
waarom dit topic omhoog halen als je zelf al een topic hebt lopen?
hpi-trophy-truggy-4-6-vragen

Maar nee, niets om je zorgen over te maken, iedere auto heeft zo zijn kwaaltjes, bij deze was het hoofdzakelijk de aandrijfassen geloof ik, dus mocht je wat breken weet je wat je optioneel moet kopen.

Als je termen leest waar je geen weet van hebt pleur ze dan gewoon in google en de artikelen vliegen om je oren of zoek op images en de plaatjes komen naar voren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey, Ik heb een vraag. Als ik met mijn trophy truggy 4.6 onroad rij bibbert hij heel hard. Hij maakt eigenlijk heel de tijd kleine sprongetjes. Iemand enig idee hoe dit komt?
 
Onbalans in de banden, slechte dempers, ingesleten assen. kapotte lagers etc.
 
Hey, Ik heb een vraag. Als ik met mijn trophy truggy 4.6 onroad rij bibbert hij heel hard. Hij maakt eigenlijk heel de tijd kleine sprongetjes. Iemand enig idee hoe dit komt?

Klinkt ook wel een beetje als zand in de banden, daar had ik ook last van.
FF knijpen in de bandjes of je zand voelt, en anders een paar gaatjes maken aan de buitenkant zodat het zand er uit kan.

Ik heb uiteindelijk de gaatjes aan de binnenzijde van de velg dicht gemaakt, bleef maar zand bijkomen, en alleen met de gaatjes aan de buitenkant doorgereden.
 
Klinkt ook wel een beetje als zand in de banden, daar had ik ook last van.
FF knijpen in de bandjes of je zand voelt, en anders een paar gaatjes maken aan de buitenkant zodat het zand er uit kan.

Ik heb uiteindelijk de gaatjes aan de binnenzijde van de velg dicht gemaakt, bleef maar zand bijkomen, en alleen met de gaatjes aan de buitenkant doorgereden.

Bedoel je dan gewoon in het midden van de band wat gaatjes prikken?
 
Yup in het midden van het loopvlak, en het beste doe je dat met zo'n gaatjes prikker voor leer (die dingen die gaatjes maken in riemen en zo) kleinste gaatje.
Dan is er ook geen kans op uitscheuren en zo.
 
Ik denk dat ik weet waar het aan ligt. Ik haalde de banden er af en ineens zag ik water. Er zitten blijkbaar aan de binnenkant van de velg 2 gaatjes over elkaar?? Is dit standaard zo of heeft de persoon waarvan ik de auto heb overgekocht dat gedaan? Er zit dus blijkbaar in een van de wielen aan een kant bij zo'n gaatje zeer veel water, heb het er proberen uitduwen maar is veel teveel. Wat kan ik doen?
 
Jep, tipisch gevalletje zand of water in de banden.
Het zou na een aantal keer hard rijden over rechte stukken ook minder moeten worden, dat heb ik iig wel.
 
Maar zitten er standaard gaatjes in de velg aan de binnenkant of niet? En kan ik die best afplakken? En voor gaatjes te maken in de banden, kun je daar nog iets voor gebruiken, ik heb geen gaatjes prikker :) ?
 
Maar zitten er standaard gaatjes in de velg aan de binnenkant of niet? En kan ik die best afplakken? En voor gaatjes te maken in de banden, kun je daar nog iets voor gebruiken, ik heb geen gaatjes prikker :) ?
 
Hallo ik heb last van een slippende trekstarter. Uit elkaar gehaald en zie dat er veel olie bij de bearing zat. Alles schoon gemaakt, maar na een dagje rijden heb ik hetzelfde probleem.
 
1-richting lager even goed ontvetten met remmenreiniger o.i.d. Daarna in elkaar zetten en ook even goed checken of er niet ergens olie in je trekstarter lekt.
 
met wd 40 schoongemaakt en we zullen straks na het rijden zien. Denk dat er olie door dat gat waar aan de bearing zit vloeit. Dat gat bij die backplate.
 
WD40 is kruipolie, en maakt de boel lekker glijerig....daarom werkt het dus niet.
Even uit elkaar en opnieuw beginnen, remmenreiniger, of wasbenzine (dat hebben de meesten wel thuis) of een ander ONTvettend middel gebruiken.

Ik denk dat je het met de WD40 alleen maar erger hebt gemaakt ;)
 
Back
Top