Vermoedelijk niet.... maar die .37 had sowiso méér vermogen dan ik nodig had (throttle curve staat maar tot 80%) dus dat doet er verder niet toe.
Het vervelende is, dat die OS op zich netjes liep, en qua afwerking er prima uit zag, en ook bijvoorbeeld het uiterlijk van de voering en zuiger eigenlijk perfect was.
Maar normaal past een pistonpen strakker in de zuiger dan in de drijfstang (in de zuiger zit geen lager, dus je wilt niet dat die pen in de zuiger draait) en dat bleek bij deze motor dus niet zo te zijn, vermoedelijk door wonderolie.... :S
Ik heb tot begin jaren 90 altijd goede ervaringen gehad met OS, daarna kreeg ik ze niet meer afgesteld met brandstoffen onder de 10% Nitro. In die tijd is er nooit een motor bij mij in elkaar gelopen, maar dat kan komen vanwege mijn toch wat bedaarde vliegstijl.
In die tijd had je nog HB en dergelijke, en die voldeden mij toch beter.
Tijden met SuperTigre gevlogen, ging ook goed.
Begin jaren "nul" na een wat rustigere hobbyperiode (getrouwd, en weer gescheiden) herbegonnen met Rossi's en dat was een eye-opener.... In die tijd meerdere heli's tweedehands gekocht, bijna altijd met een OS er in, en ALLEMAAL (op de viertakt na) heb ik ze na verloop van tijd uit frustratie vervangen met een Rossi....
Ik geef zonder meer toe, dat als je 10~15% Nitro en 20% olie stookt, dat OS dan best wel een beetje OK is.... maar dat geld moet je wel hebben...
Met het brandstofverbruik van de helischool en het prijsverschil met onze brandstof, was destijds niet het verschil tussen een Rossi en OS, maar de volledige aanschafprijs van een Rossi met ongeveer een jaar terug verdiend....
En ze stellen nog eens vele malen makkelijker af ook....
Maar ja, da's lang en breed zeuren, het is gebeurd, die merken zijn er niet meer echt....
Groet, Bert
Het vervelende is, dat die OS op zich netjes liep, en qua afwerking er prima uit zag, en ook bijvoorbeeld het uiterlijk van de voering en zuiger eigenlijk perfect was.
Maar normaal past een pistonpen strakker in de zuiger dan in de drijfstang (in de zuiger zit geen lager, dus je wilt niet dat die pen in de zuiger draait) en dat bleek bij deze motor dus niet zo te zijn, vermoedelijk door wonderolie.... :S
Ik heb tot begin jaren 90 altijd goede ervaringen gehad met OS, daarna kreeg ik ze niet meer afgesteld met brandstoffen onder de 10% Nitro. In die tijd is er nooit een motor bij mij in elkaar gelopen, maar dat kan komen vanwege mijn toch wat bedaarde vliegstijl.
In die tijd had je nog HB en dergelijke, en die voldeden mij toch beter.
Tijden met SuperTigre gevlogen, ging ook goed.
Begin jaren "nul" na een wat rustigere hobbyperiode (getrouwd, en weer gescheiden) herbegonnen met Rossi's en dat was een eye-opener.... In die tijd meerdere heli's tweedehands gekocht, bijna altijd met een OS er in, en ALLEMAAL (op de viertakt na) heb ik ze na verloop van tijd uit frustratie vervangen met een Rossi....
Ik geef zonder meer toe, dat als je 10~15% Nitro en 20% olie stookt, dat OS dan best wel een beetje OK is.... maar dat geld moet je wel hebben...
Met het brandstofverbruik van de helischool en het prijsverschil met onze brandstof, was destijds niet het verschil tussen een Rossi en OS, maar de volledige aanschafprijs van een Rossi met ongeveer een jaar terug verdiend....
En ze stellen nog eens vele malen makkelijker af ook....
Maar ja, da's lang en breed zeuren, het is gebeurd, die merken zijn er niet meer echt....
Groet, Bert
Laatst bewerkt: