Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
heb je genoeg vermogen met de 1020.
Ik twijfel nog of ik de servo's tussen de vleugels ga plaatsen. Het is een klusje op een plek met weinig ruimte om te werken. Ik vraag mij zelfs af of het met deze servos zou gaan passen. Voordeel zou zijn dat ik voorin meer plek krijg en ook de ontvanger weer voorin kan plaatsen.
Een lichte kist ballasten kan maar de meeste piloten pakken dan een zwaardere kist met ook een zwaardere motor.
De gene die die luxe niet hebben zou ik denk ik een zwaardere motor adviseren.
Sluit ik me bij aan. Ik had de 1020 in mijn X2. Gewicht 1650 tot 2.3 kg. Mijn (korte) ervaring is dat de X tot een 1900 gram ook bij wind nog wel op de plek te krijgen was die ik wilde. Met meer gewicht werd het moeizaam. Het was mijn reserve kist en is vrij snel daarna verkocht aan Gertjan Simons. Misschien dat hij met meer info kan dienen, al is een Pike een andere kist dan de X2.
Ik zou dus zelf inderdaad als het je enige kist is een zwaardere (25 gram) motor inbouwen. Is de neus niet verder in te korten en met een iets grotere spinner te vliegen? In de ombouw van mijn Aspire nam ik om die reden een 38mm spinner.
Ik twijfel nog of ik de servo's tussen de vleugels ga plaatsen. Het is een klusje op een plek met weinig ruimte om te werken. Ik vraag mij zelfs af of het met deze servos zou gaan passen. Voordeel zou zijn dat ik voorin meer plek krijg en ook de ontvanger weer voorin kan plaatsen.
Ik gebruik de 1030 in mijn "zware" Pike, een 1600 F5J (weegt 1550 gram). Een 1020 komt tekort als je het model bij zwaar weer moet ballasten en ook nog eens een stuk " in de wind" moet komen.
Een lichte kist ballasten kan maar de meeste piloten pakken dan een zwaardere kist met ook een zwaardere motor.
De gene die die luxe niet hebben zou ik denk ik een zwaardere motor adviseren.
Bedoeling met de SSL is niet om hem te gaan ballasten, al heb ik wel wat loodslugs liggen die eventueel in de achterste kamer van de verbinder zouden kunnen.
In geval van meer wind zou ik de LS pakken dan de SSL.
Ik vlieg zelf ook een (lichte) Perfection met een 1020. Tegen de 2kg houd het wel zo'n beetje op is mijn gevoel. Plus dat je hem dan erg belast
Dat kan ik bevestigen. Ik vlieg zelf ook een (lichte) Perfection met een 1020. Tegen de 2kg houd het wel zo'n beetje op is mijn gevoel. Plus dat je hem dan erg belast. Volgens reisenauer mag je dat maar 30 seconden op vol vermogen, anders beschadig je hem.
Goed advies. Bij de Perfection kan maximaal een 40mm spinner. @vw4style is er dan nog voldoende ruimte?
Als ik dit vertaal naar mijn situatie: Op dit moment is de SSL mijn F5J model. Verder (nog) niets. Ja, dan moet ik bij mijn Tanga F3J van 2130 gram een electro romp kopen. Maar dat is vers twee.
Ik had begrepen van de vorige eigenaar dat het verstandiger is de SSL niet erg te ballasten.
Gaan jullie zover met de SSL? Tot 2 kg?
Als dit zo is, en ik volg jullie advies, dan is de zwaardere motor dus voor mij de beste keus. Met als gevolg meer hak- en breekwerk om de servotray eruit te krijgen. En ik was net zo enthousiast dat @vw4style deze setup perfect passend heeft gekregen. Ik ga er even over nadenken.......maar jullie advies waardeer ik zeer.
Als ik dit vertaal naar mijn situatie: Op dit moment is de SSL mijn F5J model. Verder (nog) niets. Ja, dan moet ik bij mijn Tanga F3J van 2130 gram een electro romp kopen. Maar dat is vers twee.
Ik had begrepen van de vorige eigenaar dat het verstandiger is de SSL niet erg te ballasten.
.