Update : 354
Hallo allemaal,
De messing draaitafel gepast op de messing boven en onderarm.
Weer veel te veel foto's gemaakt !
Even controleren of het ook klopt wat ik gemaakt heb, of de hoogte op de juiste maat is gebouwd.
Volgens mij klopt het, wat ik tot nog toe gebouwd heb en ben ik zelf tevreden over het resultaat en is het tot nog toe geworden, zoals ik het had uitgedacht en is de draaitafel met de boven en onderarm volgens de tekening van Goldhofer geworden.
Even de hoogte vergeleken met de Broshuis dieplader.
De draaitafel met de boven en de onderarm staat in de rijstand.
Het onderste gedeelte van de draaitafel moet nog in gefreesd worden in de bovenarm en wordt t.z.t. vast gesoldeerd.
In deze situatie is de bovenkant draaitafel met de boven en de onderarm is 5 mm hoger dan de bovenkant van het achterdek.
De draaitafel met de boven en onderarm staat hier nu in de rijstand.
Dit wordt nog gecorrigeerd doordat de draaitafel nog wordt in gefreesd in de bovenarm en zakt dan 8 mm naar beneden en is dan precies op hoogte aan de onderkant van het achterdek.
T.z.t. worden hier nog foto's van geplaatst.
Als de draaitafel helemaal is ingezakt en het smalbed op het wegdek ligt, klemmen de twee banden tegen de onderkant van de draaitafel aan, waardoor er een remwerking ontstaat en de dieplader niet naar achter of naar voren rijdt/schuift, bij het aankoppelen en afkoppelen van de nek met het zwanenhals.
T.z.t drukken er 20 banden tegen de 10 draaitafels aan, dit moet toch een aardige "mechanische" rem zijn.
Ja, hier is over nagedacht !
Ik zie nu regelmatig bij diepladers op de rijbaan/rij-demo's, dat de dieplader naar achter of naar voren rijdt/schuift, tijdens het aan en afkoppelen, waardoor het aankoppelen en afkoppelen soms lastig is.
Dit wil ik door deze "mechanische" rem voorkomen.
Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.
P.S.
Er moeten nog diverse bewerkingen plaatsvinden aan de draaitafel en de boven en onderarm.