MG servo’s kan je probleemloos door de gear drukken, nylon kunnen daar stuk op gaan?
MPX MG is probleemloos daarin. Ze zitten op alle roeren. Kist gaat wel eens op transport,
en geeft een stuurorgaan wel eens mee.
Ik heb ook wel eens een prul MG gehad, zat er toch een plastic tandwieltje in, die gingen stuk.
Werk nu al zo lang met die MPX Profi Digi... onverwoestbaar. Enkele zijn uit 2003.
Later nog heel wat bijgekocht. Wedstrijdviegers doen een stuurvalk test, om te kijken of iets niet klemt.
MG doorstaat dat prima. MG servo's slijten echter wel sneller op de gear dan Nylon of Carbonite.
Probeer een +4 kg servo maar eens met de duim tegen te houden. Uiteinde arm.
Dat gaat pijn doen aan de fikken. Want het druk geweldig hard.
Servo fikt niet door... mijn UBEC moet ik rekening mee gaan houden. Aangesloten op een
NiMH pakketje... die storten direct in.
Die UBEC begint fel te knipperen op de LED's. Bij het trachten te blokkeren lopen de amperes flink op.
Tijdig stoppen, slopen geen optie.
Maar dat dat roer zwaar gaat... blijft het toch ergens wrikken... off-center...
ik hoop dat je het er uit kan filteren.
Yep! Uitslag is meestal zo een 40º bij een roer daar boven verliest het z'n werking.
Lager in de scheg kan ik niet plaatsen bij je beschrijving. Bedoel je speling of diameter.
Onderin verwacht ik geen beweging noch tordering noch speling neem ik aan?
Zou geen vuil in moeten komen? Verzamelen? Zeker niet met een paar uur varen toch?
Heb je bovenin de Kort straalbuis, het messing inzetstuk draad getapt?
Het lijkt zo te zijn?
Kan het niet goed zien hoe het ineen steekt!
Gesneden draad is zwakker dan het rondstaf, en zou kunnen doorbuigen. Extra borgstift?
Een drive-dog modelschroef draait zuiverder rond, dan een op draad vast gezette.
Draad geeft altijd slingering als je zelf tapt. Gerold draad is zuiverder dan gesneden.
Het geeft altijd iets slingering. Bij kunststof propellers merk je dat niet.
Toerental is laag. Massa is laag. 4.000 rpm is geen issue bij M4 as. Niets resoneerd.
Speedboten draaien hogere toeren met stalen props. Oppervlakte props.
Iedere onbalans resulteert in het falen van een onderdeel.
Vandaar de drive dog. Loepzuiver, tot zuigend om de aandrijfas...
Die propellers worden dan ook zorgvuldig gebalanceerd.
Al met al ben ik snel even door je schitterende draadje gestuifd...
Trof ik deze. Camera perspectief of niet... wel opvallend?
Of heb ik het mis? Het lijkt te wrikken???
Bijkans door het draad op de roerkoning, in de straalbuis gedraait,
kan het bij aantrekken scheef komen te staan,
geeft dan extra krachten en spanning onderin bij het tweede scharnier.
Een borgstift kan het nog verder krom trekken. En dan vervormt er meer mee onder voorspanning?
Messing is gewillig... Stuikt het snel uit verband.
Nog even over de kwiklinks... deze onder getoond zijn een stuk robuster.
Wellicht iets voor je? Wellicht misstaan ze het model niet. Mooi Hi-Tech.
Plaatje van een van de onderstellen waar ze op komen te zitten.
Ze worden via een bout door en door gezekerd aan een hevel. En kunnen geen kant meer uit.
Kogel is gezekerd.
Landinggestellen heb ik aangepast om ze te kunnen laten roteren. Ik had sterk materiaal nodig.
Thans nog enkele onderdelen nog in hout. Wederom een schets om de problemen boven water
te krijgen. Wordt deels carbon of alu-plaat.
De kogelkopjes zorgen voor de verdraaiing via de hevel aan de poot.
De krachten op die krengen komen bij het landen zijn zeer hoog.
De kogelkop stuurkogels komen uit de modelautosport voor het ruigere werk.
Hevel en plaatstuk krijgen het eveneens zwaar in dit bedenkseltje....
Merk het wel... veel van dit type vliegtuig belanden meestal op de snuit... het zal nog wat worden...
Groetjes Bas