Als ik er even tussendoor mag

:
Vandaag een leuke ASP afgesteld voor Forumgenoot Willem.
Best wel aardig gelukt, en een heel acceptabele bult vermogen (ruim boven de 1 pk, ik schat ergens 1,3 bij 12500~13000 toeren)
Die kan morgen weer op de post, terug naar een hopelijk blije eigenaar.
Deze motor is gisteren opgehaald door Willem, die volgens mij best wel blij was met hoe het geheel draaide. Terloops ook nog even een andere motor die ik eerder dit jaar voor hem omgebouwd had, een klein beetje gefine-tuned.
En terwijl we daar mee bezig waren, kwam dit mooie kistje aangewaaid, afkomstig van Edwin Lievaart, "in opdracht" van een clubgenoot (Tom) om ook deze te brutificeren:
Een 150 cm pipercubje, geen idee welke bouwdoos, met een erg leuk schaal verend landingsgestel. Motor is een Magnum XL52 viertakt.
Die motor was eigenlijk in prima conditie en relatief mooi schoon van binnen, al wist ik dat natuurlijk pas na nagenoeg volledige demontage en een paar cycles in de ultrasoonbak.
Eigenlijk het enige probleempje was dat de koppakking bleek te ontbreken, en dat is an sich niet zo erg, maar toch even eentje gemaakt uit een RedBull blikje (wat, oh toeval, precies 0,1 mm dik aluminium is, precies als de dikte van originele ASP/Magnum pakkingen).
Voor de rest, het plaatsen van een magneetje, het slijpen in de carb, de warmte isolatortjes, ach, dat is nu vaak genoeg voorbij gekomen, daar ga ik jullie niet mee vervelen.
Ik verwacht hem met een uurtje of twee wel lopend te hebben, dus ga ik over ongeveer een uurtje, Tom een appje sturen, dan kan hij de "wedergeboorte" meemaken.