Pagina 1@jve wat staat er in? Kan het niet openen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pagina 1@jve wat staat er in? Kan het niet openen
Ja, voor alles F3, ongetwijfeld.Zo maar even een vrije gedachte.
Dit is een stap in de overgangs-periode, een volgende stap is dat alle rc zenders van klassieke modelvliegtuigen, die een ID code uitzenden dat ze de ID code in het register er bij willen hebben.
Bij het kant en klaar spul wat onder de CE certificering valt, daarvan moet het serienummer van het onbemande luchtvaartuig al bij de registratie opgegeven worden.
In andere takken van sport is dat ook heel normaal.
Kijk maar naar de zendamateurs, die moeten zich ook zo af en toe identificeren via de ether.
Misschien krijgen we straks van de RC zenderfabrikanten de mogelijkheid om het exploitanten nummer in de RC zender te prutsen.
Zo dat met het unieke zender ID ook de exploitatie code mee gestuurd wordt.
En hoe zwaar moet zo'n ellendeding wegen?Ik denk dan eerder een transponder in het model.
Een zender hoeft niet per se voor een vliegtuig gebruikt te worden.
Zo maar even een vrije gedachte.
Dit is een stap in de overgangs-periode, een volgende stap is dat alle rc zenders van klassieke modelvliegtuigen, die een ID code uitzenden dat ze de ID code in het register er bij willen hebben.
Bij het kant en klaar spul wat onder de CE certificering valt, daarvan moet het serienummer van het onbemande luchtvaartuig al bij de registratie opgegeven worden.
In andere takken van sport is dat ook heel normaal.
Kijk maar naar de zendamateurs, die moeten zich ook zo af en toe identificeren via de ether.
Misschien krijgen we straks van de RC zenderfabrikanten de mogelijkheid om het exploitanten nummer in de RC zender te prutsen.
Zo dat met het unieke zender ID ook de exploitatie code mee gestuurd wordt.
Die is allang de pijp uit.George Orwell (1984) zou het zelf niet verzonnen kunnen krijgen!!!
De roverheid heeft het niet over modelvliegsport, maar over een onbemand luchtvaartuig, uav.En hoe had je dat gedacht voor de andere 2 takken van de modelvliegsport? F1 en F2?
Overigens raakt dit het drone aspect, er staat dat er ook nog een brochure modelvliegen komt.De info van het ministerie:
https://documentcloud.adobe.com/lin...7be6677-e887-48ce-9fb4-a955a7a1615b#pageNum=1
En hoe had je dat gedacht voor de andere 2 takken van de modelvliegsport? F1 en F2?
Helaas, maar als er al iemand F1 en F2 ter sprake bracht bij de overheid (en dat waren niet de ''organisaties'') wordt er vooral met ongeloof en afgrijzen gereageerd: ook dat nog.Kortom, is de overheid nou zo dom, of doen ze alleen maar zo...?
(al of niet ironisch bedoeld)F1 Vrijevlucht is toch net zo iets als een papieren vliegtuigje weggooien.
Helaas, maar als er al iemand F1 en F2 ter sprake bracht bij de overheid (en dat waren niet de ''organisaties'') wordt er vooral met ongeloof en afgrijzen gereageerd: ook dat nog.
Ik ben bang dat dit onderwerp voor iedereen een ''quantité ignorable'' is.
Ook helaas komt men ook dit forum meestal niet verder dan:
(al of niet ironisch bedoeld)
Voor velen geldt helaas '' ignorance is a blessing''
@Bruno van Hoek : je zult er toch aan moeten dat F2 geen modelvliegen meer is maar gemotoriseerd vliegeren en F1 kan misschien lijnloos vliegeren gaan worden en zich zo aan de regelgeving onttrekken?
Echt een probleem vind ik dat zelfbouw automatisch cathegorie A3 wordt: hiermee raak je de modelbouw echt in zijn kernwaarde maar valt kennelijk ook buiten de interessesfeer van de meesten.
(is overigens in dit verband een ARF een zelfbouw na installatie van de benodigde onderdelen en wat is de status van een modificatie aan een, in eerste instantie CE gekocht model?)
Wij moeten (categorie A3)een cursus volgen met 40 meerkeuze vragen om de 5 jaar.
.
Dit is voor Duitsland en Frankrijk al lang ingevoerd. Ik heb voor deze beide landen een certificaat. Wel zo handig als je daar gaat vliegen. Alleen lastig al die registratieplaatjes op en in je kisten.
Ik hoop dat dit verdwijnt met een EU regeling, dan is een plaatje per kist genoeg.
Op de één of andere manier blokkeer ik steeds als ik deze brochures door lees. Allereerst omdat mijn modellen nu standaard als 'Drone' worden betiteld, iets wat ze niet zijn. En je moet best wel elders ver doorlezen om te achterhalen aan welke voorwaarden men moet voldoen om te bepalen onder welke categorie men valt. A2 leek mij ook heel aantrekkelijk.![]()
Om de 5 jaar een cursus doen als iemand in de A3 categorie vliegt? Je mag dan verwachten dat iemand dan gewoon een paar fouten mag maken bij de eerste cursus zonder gevolgen en dat ze bij de volgende cursus dan beoordelen of je vooruitgang hebt geboekt.![]()