ik heb nog niemand gehoord dat ze een vliegtuig met alle bijzondere dingetjes niet in de zender hebben kunnen krijgen.
Je moet gewoon de logica van je zender snappen.
ben je futaba man, lukt dat meestal in een andere futaba vrij vlot.
ben je van spectrum, kun je met de meeste spectrums wel aardig uit de voeten.
en dat zal bij open tx niet anders zijn.
Naar mijn idee is de structuur van het systeem, het os, in dat punt niet leidend.
het zegt weinig over kwaliteit van een systeem op lange termijn.
als de gebruiker gewend is, lukt hem alles toch wel, binnen de vooraf opgelegde grenzen.
die grenzen bepaal je zelf als je de zender koopt.
maar: wat geeft nu dat je een goedkope zender voor lange termijn zou gaan gebruiken?
Ik kan alleen maar oordelen over mijn eigen ervaring en budget. Sinds 1.5 jaar weer aan het vliegen, van heeul vroeger met een Robbe Futaba zender 4-kanaals.
Ik dacht serieus na over Jeti na er 1 in levende lijve gezien te hebben, maar het was me echt te gortig. Vooral toen ik de ontvanger prijzen zag en wat je dan nog
MEER nodig hebt voor je ook telemetrie (vario, GPS) voor elkaar had schrok ik me een hoedje.
Toen kwam ik bij graupner uit (mx26 geloof ik, nog niet besloten over pult of niet), en daarna zag ik de frsky zenders in Kampen van verschillende soorten.
Ik ben getriggerd door het OpenTX model (ik ben wel software georienteerd), en dat is voor mij de hoofdreden om daarbij te blijven. Voor mij werkt het heerlijk.
Uiteindelijk voor de horus x10s express gegaan als toen de meest luxe en moderne.
Maar het antwoord op je vraag waarom ik er (voorlopig) niet van af stap:
- tot nu toe nog 0 problemen mee gehad
- kwaliteit bevalt me prima. Veel luxe, wel iets minder dan Jeti maar geen 1000 euro minder.
- Extreem betaalbare en veelzijdige ontvangers
- functionaliteit waar je bij andere merken echt HEEL VEEL meer geld voor neer moet tellen, voor zover ik gezien heb.
Dus puntje bij paaltje, zelfs een Horus pakt nog veel goedkoper uit dan bij een ander merk, en bevalt me perfect.
En los van de looks (die ik verafschuw persoonlijk) zou ik met een taranis ook prima uit de voeten kunnen.
Ik overweeg voor het DLG vliegen nog een X-lite vanwege de vormgeving, maar moet er eerst eens één vasthouden.
Maar goed, dat is weer mijn persoonlijke ervaring als frsky enthousiast
