Taylorcraft
PH-SAM
Wie heeft er ervaring met dit merk of weet meer hierover?
Toyan engine.
Toyan engine.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik kwan deze tegen op Facebook. Ik zie op de meeste filmpjes iedereen een beetje gas geven maar niet voluit lopen. Koeling problemen wellicht? Zo niet... Dan moet er maar es een rondje Brutification op los om em echt goed te laten lopen...
Sterker nog, het is zo te zien een gloeiplugmotor, zonder olievulling in de sump.en je kan er volgens mij niet veel mee.
Ik denk, dat de 5 cc eencylinder Toyan of de tweecylinder (ik meen dat beide in watergekoelde uitvoering te krijgen zijn) , absoluut in staat zijn om op een bruikbare manier een bootje aan te drijven.Allen bedankt voor jullie reacties.
De vraag, die ik heb gesteld, was om te bezien of ik nu wel of niet een watergekoelde versie zou moeten aanschaffen.
Deze zou dan in een bootje worden geplaatst.
Maar twijfel nu of dit we een juiste keuze is
Maar dan praat je wel gelijk over een 130 cc viercylinder, en dat is mischien weer wat teveel van het goede...Of in het horere segment kiezen voor Brown Bear.
Je kan het natuurlijk ook dwars op een Solex plaatsen... als Café Racer...
Verderop een mini Bugatti... daar wordt ik wel heel vrolijk van...
Toegift voor tegen het verder zoeken...
Het kan... verschrikkelijk... haha...
ALS ze geanodiseerd zijn (weet ik niet, het kan ook gewoon een lak of andere coating zijn) dan nog is het maar de vraag of het ook aan de binnenkant van de koelkanalen is gedaan.Alleen moest ik bij deze motor wel denken aan het advies, van Brutus, over de corrosie.
De twee cilinder is geanodiseerd en zou dus minder gevoelig moeten zijn voor vocht,toch?
ALS ze geanodiseerd zijn (weet ik niet, het kan ook gewoon een lak of andere coating zijn) dan nog is het maar de vraag of het ook aan de binnenkant van de koelkanalen is gedaan.
Aangezien het geen raceboot is (vermoedelijk, want het zijn geen racemotoren) gewoon een gesloten koelcircuit met warmtewisselaar gebruiken. Dan kun je het koelwater behandelen en is corrosie geen issue.
Nou, als je nou een mooie nieuwe magnum asp en sc kan kopen dan en ik benieuwd of er verschil in zit, de 4takten schijnen erg goed te zijn, en net als de 2 takten erg duurzaam door het ABC loopwerkjeIkke...
Uitsluitend het logo... Mischien wat andere kleine cosmetische verschillen (Magnum heeft wel eens een licht gewijzigd kleppendeksel gehad, geloof ik), maar het zijn gewoon identieke motoren, van dezelfde productielijn.
Het kan WEL zijn dat je bijvoorbeeld een Magnum van 10 jaar oud en een ASP van 5 jaar oud hele kleine detailwijzigingen ondergaan hebben, want er zullen vast wel eens nieuwe gietmallen gemaakt zijn in de loop der jaren.
Hoezo?