Voortzetting bouw Smit Enterprice!

had al zitten interneppen naar gecodeerd draad, dat is idd duur.
Het liefst werk ik met cilecone draad, soepel en de mantel verbrand niet met solderen.
Soms kun je ook een compromis sluiten, goedkoop met veel kleurtjes het moet stekker baar zijn en bij voorkeur minder soldeerwerk.

Het is een beproefde techniek ik misbruik het voor iets anders, maar voor kleine servo's en ledjes is ook prima een geconfectioneerd SUB-D kabel te gebruiken.:)




25 polige 1:1 verlengkabel, kost minder dan een euri per meter.
 
Die stekker aansluitingen gebruik ik ook, maar er komen vaak wat dikkere draden bij, dus toch soldeerwerk.
grt Peter
 
Laatst bewerkt:
Elektrakabel in vele kleuren. Ik gebruik dat uiteraard ook. Mijn leverancier, oude computerkabels, telefoonkabels, oude scartkabels enz, enz. Iedereen in mijn naaste omgeving weet dat ik deze kabels graag wil hebben. Ik strip ze allemaal en gebruik het vervolgens in mijn schepen. En nee, het is meestal geen siliconen draad, jammer maar helaas. De enige kabel die ik koop, wel siliconen, zijn de voedingskabels vanaf de accu,s naar de ESC's en de motoren. Deze zijn natuurlijk ook wat dikker dan de computerkabels.

Nog even terugkomend op de UBEC van 20A, ik zal het eerdaags nog even nakijken. Meestal is het inderdaad zo dat ze de piekspanning vermelden. Overigens gebruik ik de UBEC voor de overige elektra, dus niet voor de aandrijf motoren.
 
Zie net dat Leon dezelfde leverancier heeft als ik.:). Alleen gebruik ik niet de stekkers. Die vind ik te groot en te lomp voor 1:50. Maar 25 aders van een meter lengte met allerlei kleuren koop je nergens voor die prijs. Als je dan ook nog oude, niet meer te gebruiken kabel gebruikt, kost het buiten wat stripwerk, niets.
 
Mij gaat dat net zo. Meters kabel verzameld en gebruikt bij de hobby. Of weggegeven. Ooit een meter of 50 flexibele telefoondraad gescoord. 4 aderig vertind litzedraad. Ideaal spul, maar helaas is die voorraad helemaal op. Gr. Klaas.
 
Haha. Ook hier kratje vol. Meeste is autodraad uit kabelbomen van autos bij de sloperij. Soms mag ik daar wel eens wat oud draad van mee nemen.

Eigenlijk meer voor de klassieker voor een fix van iets. Wel is het stug draad.

Dus wat benut in het model, maar bemerkte dat het bij het herbedraden op de oude microschakelaars te belastend was.

Toen maar siliconen in regenboog collectie in China besteld. Duurde 1,5 maand voordat het binnen was. Maar heeft gelukkig de flex die ik wilde toepassen. Hanteren va het model stoot je het niet snel stuk.

Op aanraden van Stoompomp sets met uni stekkers besteld. Hulzen en connectoren, dat met een krimptang te hechten is.
Voor de toepassing was het geschikt. Model wordt ook geen functiemodel als de Smit van Peet.
 
Herby, Bedankt voor het aanbod, maar aan 8 aderige kabel heb ik geen gebrek. En ik ben bezig mijn "magazijn" leeg te maken. Lukt niet altijd even goed. Gr. Klaas.
 
De elektriek aan het ombouwen, maar staat nu ff stil, wachten op alie en z'n spullen. :(
Dus de bouw staat even op wacht.
grt Peter.
 
Hallo Peter,
De tip kwam van Stoompomp (Henk), stekker heten ‘DuPont’, hebben de connectorafstand gelijk aan de UNI stekkers voor servo.

Binnen dat systeem van pinafstand heb je ook printplaten. Modulair.

Heb sorteerdoos besteld bij Banggood. En extra man/vrouw connectoren.

Waar ik toen lang op moest wachten is mijn 22 AWG siliconenmantersnoeren.
Deze via eBay China.

De siliconen niet in de EU te vinden. Vreemd. Maar prochtig soepel, opdat je dat bij stoten niet zo makkelijk belast op soldering of stekkering. Een regenboog aan kleuren voor de kabelboomlogica.

De stekkers, connectors moeten met krimptang gekrompen worden. Dat is goed te doen, maar vraagt rust en tijd om het netjes te doen, zodat het ook in het isolatiehulsje past.

Ik denk dat mijn tang iets te goedkoop geproduceerd is. Was een van Graupner verpakte. HobbyKing heeft, had ze ook.

Ik voeg straks nog wel even de links toe. Staan op Mac.

Gr Bas
 
Laatste dagen wat aan het fröbelen geweest met de Electra en met de printers.
Op sjoerd zijn boot had hij panama kluizen gemaakt, toen ben ik eens op foto's aan het speuren geweest of de Enterprise die ook had.
Op tekening stonden ze niet, maar op foto's van het schip wel :eek:.
Nu moest ik toch nog randen maken voor de water uitlaatgaten (geen idee hoe ze officieel heten), dus direct maar aangepakt.
9a37569b-7ddb-47d5-9e16-3ab0ad8fa43f.jpg
fa3afe98-842e-423d-9438-b7d64b758b5d.jpg

En de nieuwe bedrading.
167746d6-37a5-46a0-bf7e-77e1e979cfcc.jpg


grt Peter
 
Mooie kluizen, Peter, misschien eens proberen p een resin printer te drukken dan zijn ze meeteen plaatsbaar, mooi spul die 3d printers, ik ga vroeg of laat toch ook eens moeten schakelen denk ik... Al ga ik het ouderwetse bouwen wel stevig missen denk ik...
 
Inmiddels geplaatst, weer een to do weggekrast.

En jan: proberen p een resin printer te drukken dan zijn ze meeteen plaatsbaar, ?
Wat bedoel je daarmee?
En ja die 3d printers bevallen mij prima :)
Grt peter.
 
Proficiat.
Het mooiste vind ik het, met de werkelijkheid overeenkomend, gelijkmatig bewegen van de kraan.
Ik heb even dit punt genoemd, daar als ik verder ga over het schip, dan kan ik een A4 kan volschrijven met complimenten.
Succes met de laatste loodjes. Groet, Henk.
 
Back
Top