Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Vraagje

Je hebt verschillende schermen.
Echter om van het ene scherm na het andere te komen moet je er door heen scrollen, is lastig tijdens het vliegen.
Is alleen om de waardes van telemetrie te kunnen uitlezen
Kan niet vinden hoe je met een knop van het ene na het andere scherm kan springen, zou handig zijn?

Groet Hans

als je op de ronde, grijze knop van de linker d-pad drukt, switch je tussen telemetrie schermen
 
Ik zie bij die GPS Widget dat ie in het modelvenster geprojecteerd word.
Zou een full screen tot de mogelijkheden behoren?

En op de rechterknop drukken wisselt wel schermen maar dan alleen in dezelfde categorie.
Dus inderdaad alleen telemetrie of flightmodes maar je kan niet van telemetrie naar edit model of zo wisselen met 1 druk op de knop.

GJ
 
als je op de ronde, grijze knop van de linker d-pad drukt, switch je tussen telemetrie schermen

Mooi, heb gevonden in de handleiding had er dus weer eens overheen gelezen:koud:
Konden ze er niet meer op printen op de knop, Page
upload_2021-7-13_13-21-9.png

Bedankt voor de info
grts Hans
 
Is er, of heeft iemand een model images pack oid.
Ik weet dat ik foto’s kan bewerken (juiste afmetingen) maar veel makkelijker is als er ergens een pack met images is.
 
Banggood good bezig. 14-5 een tandem x20 besteld .Kreeg bericht dat hij 17-6 geleverd zou worden. Kreeg toen bericht dat de zender op de " luchthaven aangekomen " was. Bij navraag blijkt dat hij bij GLS in Puurs Belgie ligt met 26-7 als verwachte leverdatum. En daar ligt hij te liggen.:mad: Zijn er meer van deze vertragingen bekend ? Heb in het verleden hetzelfde gehad met een pakketje uit Oostenrijk dat ook bij GLS in Puurs 3 weken heeft gelegen. Iemand enig idee wat te doen behalve waaaaaachten ?
Grt. Wim
 
Een clublid van mij wacht ook al weken op de zender. Volgens de track en trace ligt de zender nog op de luchthaven in Hong Kong.
 
Zender is ondertussen wel 80 pleuro duurder geworden. Brengt mijn geld toch nog rente op.:banana:
Ik heb na wat zoeken een mail gestuurd naar Bxxnggxxd met de vraag waar mijn zender bleef en die gaven als antwoord dat " afgeleverd op luchthaven " betekent dat hij in Puurs Belgie in de klauwen van GLS gevallen is en die brengen nog alles te voet lijkt wel. Of dat met inklaring te maken heeft ???
 
Laatst bewerkt:
Als ie in Puurs lag dan was ie binnen een paar dagen bij mij thuis.
En volgens mij klaren ze niet in want het is EU Priority line.
Ik heb alle keren niets hoeven te betalen.

GJ
 
Nog een vraagje trouwens.

Ik probeer een safety switch te maken om het per ongeluk inschakelen van de motor te voorkomen, ik mis hierbij de OTX optie “CH Override” in het special functions menu.
Ik zou de “throttle cut” kunnen gebruiken, maar dit beschermt het per ongeluk inschakelen van de motor niet volledig.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
Je zender beschikt toch over "logical switches"? Dan zou je de Jeti methode kunnen proberen. Het is het meest veilige systeem. Zelfs al staat de gasstick niet in de gas dicht positie en de veiligheidsschakelaar wordt gedeactiveerd dan zal de motor niet starten. Dat gebeurt pas nadat de gasstick in de gas dicht positie is gezet en er daarna gas wordt gegeven. De instellingen op je zender zullen anders zijn, maar het principe veranderd niet.

Een beschrijving vindt je hier: https://www.rc-thoughts.com/2017/03/add-a-safety-throttle-lock/
 
Zender is ondertussen wel 80 pleuro duurder geworden. Brengt mijn geld toch nog rente op.:banana:
Ik heb na wat zoeken een mail gestuurd naar Bxxnggxxd met de vraag waar mijn zender bleef en die gaven als antwoord dat " afgeleverd op luchthaven " betekent dat hij in Puurs Belgie in de klauwen van GLS gevallen is en die brengen nog alles te voet lijkt wel. Of dat met inklaring te maken heeft ???
Misschien al gedaan, anders zou je je tracking nummer eens op deze site moeten invoeren:

https://gls-group.eu/GROUP/en/parcel-tracking

Ik wacht ook al een aantal weken...
 
Je zender beschikt toch over "logical switches"? Dan zou je de Jeti methode kunnen proberen. Het is het meest veilige systeem. Zelfs al staat de gasstick niet in de gas dicht positie en de veiligheidsschakelaar wordt gedeactiveerd dan zal de motor niet starten. Dat gebeurt pas nadat de gasstick in de gas dicht positie is gezet en er daarna gas wordt gegeven. De instellingen op je zender zullen anders zijn, maar het principe veranderd niet.






Bij Spektrum heet het requires stick low.

Ook al zet je de throttle cut off (gas actief) dan moet je eerst de gasknuppel op 0 procent zetten. Eerder gaat de throttle cut niet uit. Is een extra optie in het throttle cut menu sinds de laatste software update.




1626386882512150251495902370688.jpg
 
Laatst bewerkt:
De laatste zending duurt bij mij nu ook lang.
Vorige zendingen waren binnen 2-3 weken hier.
Nu zie ik hem nog niet in Puurs staan.
En wat betreft andere afhandeling vanaf 1 juli.
Dat geldt niet voir EU priority line.
Daar komt geen belasting of inklaring overheen.
Staat ook vermeld op de Banggood site.

GJ
 
Je zender beschikt toch over "logical switches"? Dan zou je de Jeti methode kunnen proberen. Het is het meest veilige systeem. Zelfs al staat de gasstick niet in de gas dicht positie en de veiligheidsschakelaar wordt gedeactiveerd dan zal de motor niet starten. Dat gebeurt pas nadat de gasstick in de gas dicht positie is gezet en er daarna gas wordt gegeven. De instellingen op je zender zullen anders zijn, maar het principe veranderd niet.

Een beschrijving vindt je hier: https://www.rc-thoughts.com/2017/03/add-a-safety-throttle-lock/


Heb deze methode geprobeerd maar Ethos mist de multi condition in de logical switch. Ik kwam best ver, throttle cut ging er idd vanaf als ik eerst gas dicht deed en daarna opende. Echter, als de logical switch niet actief is, is de throttle cut ook niet actief. Heb geprobeerd een derde lsw aan te maken om de multi condition te simuleren, maar helaas hetzelfde resultaat.

Ik heb een issue aangemaakt hiervoor. Eens kijken of ze deze oppakken
 
Laatst bewerkt:
Back
Top