Het oogt dus dramatischer dan het is! Haha!
Das mooi.
Aha! ABC van ASP is altijd beter... de 'geen gelazer modus!' Top!
Das mooi.
Aha! ABC van ASP is altijd beter... de 'geen gelazer modus!' Top!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kweenie... voor mij ziet dat er sowiso al niet heel slecht uit, viertakten lopen vanwege die rare verbrandingskamer vorm sowiso viezer dan tweetakten.Het oogt dus dramatischer dan het is! Haha!
Voor benzine scheelt zo'n ABC setje domweg 1000 toeren t.o.v. het originele nikkel van OS.Aha! ABC van ASP is altijd beter... de 'geen gelazer modus!' Top!
Gewoon E10 euro 95, en dat soort motoren zou ik afhankelijk van de toepassing ergens tussen de 30:1 en 40:1 smeren, denk ik (constante belastingen kun je wat schraler smeren, sterk wisselend wat vetter).Bert, wat zou jij aanhouden qua mix als jij bv een DLE35, Roto 35 zou gebruiken
Dat verbaast me niet erg, dat is in principe wonderolie.meerde met A747 dan moest ik echt geregeld de boel uit elkaar draaien om de aanslag weg te poetsen….
Gooi het alleen niet in een auto met geregelde katalysator, daar word je niet blij van, want de betere verbranding leid tot een lager O2 gehalte in de uitlaatgassen, en dat pikt je ECU niet.
Klopt... en daar zit hem juist de kneep: een liter brandstof heeft een X hoeveelheid lucht nodig. Dat verandert niet van dat additief. Benodigde brandstof /lucht verhouding blijft hetzelfde.De ECU past het O2 gehalte in de uitlaatgassen toch weer automatisch aan met behulp van de Lambda sensor?
A747 is inderdaad een plantaardige (castor) olie oftewel een olie met als basis de heerlijk geurende wonderolieGewoon E10 euro 95, en dat soort motoren zou ik afhankelijk van de toepassing ergens tussen de 30:1 en 40:1 smeren, denk ik (constante belastingen kun je wat schraler smeren, sterk wisselend wat vetter).
In elk geval géén Aspen, géén 98RON of erger, géén hotemetote-dure exotische oliesoorten,
Gewoon pomp benzine met Castrol PowerRS. Want géén van al die motoren is ontworpen om voordeel te hebben van hoge octaangetallen en dan kost het alleen maar vermogen,
Aspen moet je gebruiken als je last hebt van de stank, of als het vanwege je gezondheid is, en dure oliesoorten als je racet.
Wat van belang is, is dat je je brandstof GOED filtert, en het kan geen kwaad om additieven te gebruiken. Zelf gebruik ik gewoon die meuk van Wynn's ("Petrol Treatment", maar volgens mij zit in alle flesjes hetzelfde spul en is dat gewoon een marketing truukje). 1 à 2 dopjes per 10 liter.
Als je "Renergi Mergi" kunt vinden, dan is dat spul een aanrader. Ik was destijds betrokken bij een test waarbij we dat spul een paar jaar in de zware stookolie van de boot waar ik toen op werkte doseerden, en de resultaten waren meer dan verbluffend.
Het is ook door een maat van me getest op de dynojet (bij Ten Kate in Nieuwleusen), en je krijgt zonder verdere aanpassingen ongeveer 3% meer vermogen. Mengverhouding 1:4000.
https://mergi.space/
Gooi het alleen niet in een auto met geregelde katalysator, daar word je niet blij van, want de betere verbranding leid tot een lager O2 gehalte in de uitlaatgassen, en dat pikt je ECU niet, want die gaat uit van onbehandelde benzine. Mijn Alfa ging er destijds heel horkerig van rijden. De Alfa die ik daarvóór had, had nog gewoon carburateurs en liep er als een dolle op.
Dat verbaast me niet erg, dat is in principe wonderolie.
Nee... Meerdere redenen, maar hoofdzakelijk omdat ze vrijwel allemaal een glijlager in het bigend hebben, en dus dik in de olie moeten zitten.maar waarom gebruik je in een omgebouwde methaanoller dan wel 10% olie en bij een benzinemotor niet ? omdat een methanoller in princiepe een hoger vermogens motor is ??
Ik heb tot nog toe geen enkel probleem ondervonden met ongemengde (nog geen olie toegevoegde) benzine van 2 jaar oud, en Benzine met olie erdoor is over het algemeen alleen maar stabieler.dat ik voor Aspen kies is voornamelijk omdat ik weet dat dit lang houdbaar is zonder allerlei middeltjes erin te mikken en omdat er geen ethanol in zit
De ECU gebruikt het O2 gehalte aan het eind van de motor, om vast te stellen of de brandstof/lucht verhouding aan het begin van de motor goed is.
Nu voeg je dat additief toe, en het enige wat er feitelijk gebeurt is dat de verbranding vollediger wordt. Meer energie per klap, meer vermogen dus, EN het O2 gehalte in de uitlaat daalt.
De ECU interpreteert dat ten onrechte als een te rijk mengsel, en magert af.
Oh, dat is een detail, of het nu wisselt of constant is, is verder irrelevant voor het verhaal. Feit is dat er inderdaad zuurstof in het uitlaatgas moet zitten om die cat te laten werken, en dat dat één van de functies van die Labda sensor is. Maar ongeregelde cats werken ook, en indien nodig kun je alternatief middels een klein luchtpompje of eductortje ook zuurstof in die cat introduceren. Die Labda sensor zit daar écht hoofdzakelijk om brandstof/lucht binnen grenzen te houden.Nou volgens mij gebruikt de ECU het O2 gehalte om een continuë wisseling van arm en rijk mengsel in de uitlaat te creëren. Dit is nodig om de katalysator zijn werk te laten doen.
Dat is absoluut een feit, al praat je dan eerder over diesels (roetfilters) en zaken als NOx (wat niet via de cat gedaan wordt, maar middels verbrandingstemperaturen en drukken).Veel moderne uitlaatgas behandelsystemen om aan milieu eisen te voldoen werken absoluut efficiëntie verlagend. Kosten dus brandstof. Veel mensen denken ten onrechte dat een moderne motor efficiënter werkt door alle milieu regelgeving maar dat is niet waar
. vroeger met een 2.0 tdi kon je trappen wat je wilde en kreeg je amper onder de 1:18 tegenwoordig moet je heeel voorzichtig rijden met je 1,4 hdi om 1:16 te halen
Eerlijkheidshalve: dat is in een goed afgesloten jerrycan (die toen NIET vol was overigens).maareh om even op de benzine terug te komen .... 2 jaar bewaren en dan nog goed, dat valt dan reuze mee en is dus weer een typisch gevalletje (Voak beuj te banguh)
Tot 3 jaar is geen uitzondering.Bederf? Hoe lang wordt het bewaard in opslag… dat is de vraag…