De snelle avonturen van WdeW

Als je de volle uitslag haalt zonder dat de boel aanloopt, zou ik het lekker zo laten.
Als je de stang omdraait, zit die niet meer in lijn met de roerhoorn.
Anders een klein knikje in de stang maken, zodat die "hoger" komt. \-------
 
Als je de volle uitslag haalt zonder dat de boel aanloopt, zou ik het lekker zo laten.
Als je de stang omdraait, zit die niet meer in lijn met de roerhoorn.
Anders een klein knikje in de stang maken, zodat die "hoger" komt. \-------

Ik begrijp dat een stuk pianosnaar het best is. Maar die moet wel ineens de goede maat hebben. Je kunt dan later niets meer mechanisch afstellen.
Maar wat er nu zit loopt zonder speling en loopt nergens aan.
De vraag is, hoe ver wil je gaan?
 
Maar je hebt het toch gedaan zoals GJ er altijd mee vloog? Als dat werkt is het toch goed ?

btw heeft hij nu echt een permanente ban ? Is op zijn profiel niet te zien . En ik de pb conversatie die ik had staat ook nog gewoon open
 
Maar je hebt het toch gedaan zoals GJ er altijd mee vloog? Als dat werkt is het toch goed ?

btw heeft hij nu echt een permanente ban ? Is op zijn profiel niet te zien . En ik de pb conversatie die ik had staat ook nog gewoon open

Er is hier wat verwarring ontstaan over de aansluiting.

Volgens de moderator een permanente ban.
 
Op rc.network.de zie ik een topic over de D17. Straks eens kijken wat onze oosterburen allemaal te vertellen hebben.
Gewoon lekker bezig zijn onder het motto van alles-mag-niks-moet.
En verdraaid, vaak lukt het uiteindelijk nog allemaal ook.
Aan doorzettingsvermogen is geen gebrek, maar weten alle trouwe volgers wel ;).
 
In die Networkdraad zit vast wel wat wijsheid.
Maar je vliegt geen wedstrijden, en kan je het op een vliegbate fun factor houden.
Ik heb wel eens een pylonkist bij een start direct een halve loop zien maken en vervolgens in de klei zien huisvesten. Daar ging iets fout.
De vlieger toch wel een ervaren krack…

Met lezen en daarna wat keuzes krijg je een model wat bij je past.
 
In die Networkdraad zit vast wel wat wijsheid.
Maar je vliegt geen wedstrijden, en kan je het op een vliegbate fun factor houden.
Ik heb wel eens een pylonkist bij een start direct een halve loop zien maken en vervolgens in de klei zien huisvesten. Daar ging iets fout.
De vlieger toch wel een ervaren krack…

Met lezen en daarna wat keuzes krijg je een model wat bij je past.

Drie keer hebben vliegers, die ik hoog inschat, mijn kist aan gort gevlogen. Sindsdien doe ik het altijd zelf. De maiden dan heh, niet het ding de grond in boren. En waarom? Nou, dan heb ik er in ieder geval nog een klein stukje zelf mee gevlogen. Maar ........... met deze Avionik ga ik binnenkort toch maar even naar de echte dealer ;):D.
Ik zou het best zelf durven, maar ik heb ook graag dat alles eerst goed gecontroleerd wordt. Bovendien heeft iemand al toegezegd, misschien zelfs nog deze winter. Het toestel is ook te duur, om onnodig risico te nemen. En ik heb graag aanwijzingen, hoe je zo'n apparaat het beste kunt vliegen, als recreant.
(lees: als een of andere oude halve zool :D)
 
Wie ik noemde was/is een doorgewinterde wedstrijd pylonvlieger. Maar soms gaat het toch mis. Heeft men dan ook meerdere identieke modellen mee als back up, zo begreep ik.

Fouten maken we allemaal. Twee kisten kunnen van de winter weer over. Bende werk.
 
Ik denk toch de aansturing van de ailerons te veranderen in een vast staafje, met omgebogen uiteinden.
Alleen valt er daarna mechanisch niets meer af te stellen!?
 
er zijn meerdere manieren, maar ik heb vooral deze gedaan in zulke gevallen: aantal staafjes maken tot de perfecte. en/ of, de servo (-houder) pas lijmen als die uitgelijnd is en roer in de gewenste midden positie.
verdere fijne correcties met de zender

en heel vaak passen (stond ook al ergens)
 
misschien een idee om met de verstelbare kwiklinks te kijken of je aan voldoende uitslag komt , ook voor de landings-instelling van je aileroins.

Daarna weet je precies de lengte en kan de vaste stangen maken.
 
er zijn meerdere manieren, maar ik heb vooral deze gedaan in zulke gevallen: aantal staafjes maken tot de perfecte. en/ of, de servo (-houder) pas lijmen als die uitgelijnd is en roer in de gewenste midden positie.
verdere fijne correcties met de zender

en heel vaak passen (stond ook al ergens)

Dank je. Dat is precies waar ik ook aan zat te denken. Morgen wordt dit gerealiseerd.
 
misschien een idee om met de verstelbare kwiklinks te kijken of je aan voldoende uitslag komt , ook voor de landings-instelling van je aileroins.

Daarna weet je precies de lengte en kan de vaste stangen maken.

Ook jij bedankt. Dan kunnen de servo's misschien blijven zitten waar ze zitten. En anders haal ik ze los en wordt het geheel bevestigd in-het-werk.
 
je kan ook al testen hoe het beweegt. en als je spoileron gebruikt, kan je de middenstand al goed zetten (dwz de servo subtrim op de goede stand zetten en roer neutraal, of, servo in het midden en roer op de goede stand).
als je dit goed uitprobeert voor lijmen e.d., heb je dan de maximaal haalbare uitslag met de servo rotatie.
als je de servo, en het roer in het midden doet, werkt ook, maar dan is naar boven en beneden gelijke uitslag haalbaar, en naar boven is bij rolroeren, spoilerons, meer nodig dan naar beneden. (voor remmen en sturen)
dan heb je het meest dat haalbaar is. (en, de beste servo precisie haalbaar)

dit is wel goed te krijgen met geduld, en het vliegt ook met iets minder precisie (als het zo ingebouwd is dat de servo niet
het maximale bereik of kracht heeft)
 
Back
Top