A
AeroTronic
Guest
:-| 2250 is enigszins aan de zware kant?!! Of is deze beneden 140 g?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat heet binding: de servo armpjes willen verder bewegen maar worden tegen gehouden. Er gaan dan relatief grote stromen door de servo's heen waardoor ze warm worden en door kunnen branden. Dat je servo's binden betekend dat je setup niet helemaal ok is. Je zul dus aan het tweaken moeten slaan.
Over het afstellen van CCPM heli's als de king is al veel geschreven. Lees je dus even goed in. Bekijk de handleiding van Boudewijn mbt pitch/ throttle curves en de video's van Finless mbt CCPM en het afstellen van de T-rex heli. In grote lijnen komt de setup van de rex overeen met de King.
Als je hem strakker afgesteld hebt zal het hoveren ook makkelijker worden. En je pitch wat omlaag draaien waardoor je pas op hogere snelheid los komt van de grond helpt ook enorm. Je gyro zal de staart dan rechter kunnen houden.
Tsja, het afstellen is inderdaad een uitdaging.
Ik heb het geluk dat er in de buurt altijd wel hulp te vinden is. Goed opletten, veel forums lezen.
Ik weet niet hoe het met je engels is, maar op het forum van het engelse Heliguy.com staan veel setup posts met veel instructiefotos. Lekker duidelijk voor beginnelingen zoals wij.
Ik heb gisteren de servo wat verplaats op de boom. Tikje extra gain (minder dan een kwartslag) en de staart is een heel stuk stabieler geworden.
Ik heb nog even wat foto's voor jullie gemaakt van mijn king met zijn nieuwe setup. En ook van de schade e.d. heb ik even wat pics.
![]()
Diemotor, is dat de standaard, of is de paarse altijd de brushless? (ik heb ook een paarse en da's een brushless).
Aparte plek voor de speedcontroller trouwens!
Ik heb de receiver andersom gedaan en de speedcontroller boven de accu met de uitstulping naar voren gericht. Hoeft de accu iets minder ver naar voren om goed evenwicht te krijgen.
Maargoed, leuk te horen dat er meer mensen zijn die zo aanklooien net als ik!
Nu weer verder met het afstellen van mn helitje, want ik heb t verprutst geloofik.
De motor is absoluut niet standaard. Ik heb mezelf zelfs laten vertellen dat het er eigenlijk eentje is voor een Belt CP, redelijk zwaar modelletje dus. Het is een 3800 brushless motor van E-sky zelf, en hij geeft zeker wat power, het verschil is echt erg duidelijk te merken met de standaard motor..
Ik weet niet ivm de speedcontroller, ik heb deze eigenlijk daar gehangen omdat de standaard oude speedcontroller die op de king zat ook op diezelfde plaats hing...
Is dit slecht waar ik hem heb zitten?
Bye the way ivm de accu en het naar voren doen ivm evenwicht, ik heb een zwaardere accu (1800mAh) en deze zorgt voor een perfect evenwicht als deze gewoon goed op zijn plek zit! Echt geweldig, dus daarvoor hoef ik het niet te doen haha!
Voor de duidelijkheid de volgende foto's:
![]()
![]()
![]()
Dit zijn alle onderdeeltjes van mijn modificatie. Originele kraaglager, lagertje 5x2x2 en een M2 boutje.
Het boutje hoeft slechts licht aangedraaid te worden.
Groeten,
Peet
Ik vraag me alleen af waar je een 5x2x2 lager kan halen. Niet zomaar bij een doe-het-zelf zaak of wel soms?
Ik heb op een webshop waar ze onderdelen verkopen van E-sky wel een lager 2*5*2.5mm gevonden, artikelnummer EK1-0506. Denken jullie dat dat gaat passen?
Als ze verder nog wel in één spoor blijven lopen kun je met een beetje secondenlijm wel met die bladen blijven vliegen. Wel even balanceren daarna!
Ik zou op ebay naar goedkope carbon blaadjes kijken. Die zijn veel steviger dan die houten gevallen.. En vaak ook qua prijs niet veel meer dan het dubbele van de houten esky blaadjes. En het ziet er meteen een stuk beter uit
Ik zou als ik jou was gewoon binnenkort een dagje reserveren voor je MX12. Je kunt er werkelijk zoveel mee tunen zonder dat je weer aan het schroeven hoeft te slaan! Het zal je enorm helpen. En de video handleiding van de DX7 in de techroom van Finless (maar door iemand anders gemaakt) is in grote lijnen identiek aan jouw MX12. Alleen het instellen van die gyro gaat bij de DX7 iets simpeler via een apart menu, op de MX12 kan het ook maar dan door een mix op kanaal 5 te zetten.
Als ze verder nog wel in één spoor blijven lopen kun je met een beetje secondenlijm wel met die bladen blijven vliegen. Wel even balanceren daarna!
Ik zou op ebay naar goedkope carbon blaadjes kijken. Die zijn veel steviger dan die houten gevallen.. En vaak ook qua prijs niet veel meer dan het dubbele van de houten esky blaadjes. En het ziet er meteen een stuk beter uit
Ik zou als ik jou was gewoon binnenkort een dagje reserveren voor je MX12. Je kunt er werkelijk zoveel mee tunen zonder dat je weer aan het schroeven hoeft te slaan! Het zal je enorm helpen. En de video handleiding van de DX7 in de techroom van Finless (maar door iemand anders gemaakt) is in grote lijnen identiek aan jouw MX12. Alleen het instellen van die gyro gaat bij de DX7 iets simpeler via een apart menu, op de MX12 kan het ook maar dan door een mix op kanaal 5 te zetten.
Totdat je langs de vloer schampt en het plastic er voor de zoveelste keer af ligt: kassa! Gewoon voorzichtig blijven. Bij een flinke crash kan het inderdaad geld schelen als er houten bladen op zitten. Als je echter op gras of een andere zachte ondergrond oefent en je meestal kleine ongelukjes hebt zal het je geld besparen en het vliegt ook nog eens stabieler.