Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Weet iemand nou je dat probleem met los schietende belt op een simpele manier kan oplossen?

Ik zal even antwoord geven op mijn eigen vraag, misschien dat anderen hier ook naar zochten:

Het probleem is op te lossen door een tie wrap onder de belt vast te maken aan de body.

Zie volgende post:

RC Groups - View Single Post - Esky King V2 Owners Lounge

Foto:

a1629738-123-DSCN0041.jpg
 
Ik zal even antwoord geven op mijn eigen vraag, misschien dat anderen hier ook naar zochten:

Het probleem is op te lossen door een tie wrap onder de belt vast te maken aan de body.

Zie volgende post:

RC Groups - View Single Post - Esky King V2 Owners Lounge

Foto:

a1629738-123-DSCN0041.jpg
nee hoor dat is al eerder op dit forum beproken een ringetje van m2,5 tussen de geleider en het frame en het probleem is opgelost doet hij het dan nog dan is je belt al te ver heen en moet je deze vervangen
 
nee hoor dat is al eerder op dit forum beproken een ringetje van m2,5 tussen de geleider en het frame en het probleem is opgelost doet hij het dan nog dan is je belt al te ver heen en moet je deze vervangen

Uhm ja, dat kan natuurlijk óók, maar zo'n tie wrap lijkt me gemakkelijker :) Ik had het echt in een paar secondes gefixt en het werkte prachtig (ik dacht aanvankelijk dat het écht niet zou werken).
 
De boel is gemonteerd en jeetje, wat een enorme verbetering zeg!

Veel meer controle over de staart nu en het hooveren is een heel stuk controleerbaarder geworden.

Hoewel ik alleen behoorlijk ontevreden ben over de kwaliteit van de carbon tailboom, dus die gaat er weer af. Flut spul is dat, lang niet stijf genoeg. Als je bij voorbeeld de alu gearbox monteerd en aandraait, dan vervormt de tube gewoon, zodat je hem niet strak krijgt en makkelijk rond kan draaien.

Da's dus een no go ding.

Maargoed, die Xtreme 43 teeth Pulley w/ Belt and Idlers

Is echt een grote aanrader. Veel meer controle en de gyro lijkt het een stuk beter te trekken.
 
Ik zal even antwoord geven op mijn eigen vraag, misschien dat anderen hier ook naar zochten:

Het probleem is op te lossen door een tie wrap onder de belt vast te maken aan de body.

Zie volgende post:

RC Groups - View Single Post - Esky King V2 Owners Lounge

Foto:

Ik moet zeggen dat ik die niet echt een oplossing noem..

Zo is het bij mij nu; met een extra lager ipv het standaard ringetje:

211.jpeg


(is niet mijn heli, maar het zelfde setje zit erop).

Dit zijn
2x5x2,5 lagertjes en zijn ook los te bestellen bij de verschillende winkels. Prima oplossing en loopt gesmeert.
 
Kijk dat klinkt al een stuk beter. Nu nog een snellere servo en gyro op je staart en je staart beweegt helemaal niet meer. Als je zaterdag komt kan ik je uit mijn voorraad wel een Esky headlock gyro en een S3153 lenen. Eventueel kun je ook even proberen wat een DX7 voor verschil maakt, maar dan zijn we wel even zoet met afregelen.

Grtz, Jeroen


Wat mij betreft prima! Zaterdag ben ik de hele dag beschikbaar.
Ik ga alleen de staartboom weer vervangen voor de originele want die carbon boom is prut.

Beetje naar alleen dat mn loctite op is, scroefjes van mn gearbox vallen er weer uit zo.
 
Loctite op?! Hoeveel gebruik jij? Ik doe al meer dan een jaar met 2 flesjes!

Haha, ik had nog een flesje met een paar drupjes nog erin staan, van mn andere hobbys welke beide op een heel laag pitje staan momenteel (Honda viertakt bromfietsen en offroad motorrijden).

Maargoed, de boel is op. Even niet vliegen dus, want wil niet dat de gearbox uit elkaar pleurt.
De andere staartboom zit er nu op, ik ga weer afstellen.
 
Wat mij betreft prima! Zaterdag ben ik de hele dag beschikbaar.
Ik ga alleen de staartboom weer vervangen voor de originele want die carbon boom is prut.

Beetje naar alleen dat mn loctite op is, scroefjes van mn gearbox vallen er weer uit zo.

Staartboom is weer vervangen, de originele past een stuk beter dan de carbon gene. Geen carbon voor mij meer dus. Boel zit er weer netjes op en heb besloten neit meer teveel waarde te hechten aan de tips van heliguy mbt het door de boom trekken van de belt. Een gebogen ijzerdraadje werkt stukken beter dan een naald+draad :)

Helaas ligt mn vriendin op de bank te maffen, dus testen zit er even niet in zonder dikke ruzie ;)
 
Ik heb ook een carbon boom, heb hem er alleen nog niet op zitten..
Waarom is deze eigenlijk niet zo goed dan?


Misschien die van jou wel, die van mij alleen niet. Het ding is niet goed vast te krijgen met een alu gearbox. Hij vervormt gewoon als je hem vastdraait en hetzelfde aan de kant van het frame.

Misschien is dit enkelbij die van mij, misschien ook niet. Proberen kan geen kwaad toch?
 
Ben ook even aan het knutselen geweest vandaag. Maar tijdens het vliegen merk ik dat de heli steeds overhelt naar rechts en dat hij naar voren wil hangen. Dit is nu al zo erg dat ik constant moet tegensturen omdat hij er anders als een haas vandoor wil.
Waar moet ik beginnen met bijstellen ? Met de trim is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik wil hem graag mechanish goed hebben.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik aan beide bladen een stukje van de tip mis na de stuiter van gisteren. Kan dit het probleem verklaren ? Of moet ik aan de gang met afstellen.
 
Ben ook even aan het knutselen geweest vandaag. Maar tijdens het vliegen merk ik dat de heli steeds overhelt naar rechts en dat hij naar voren wil hangen. Dit is nu al zo erg dat ik constant moet tegensturen omdat hij er anders als een haas vandoor wil.
Waar moet ik beginnen met bijstellen ? Met de trim is natuurlijk een mogelijkheid, maar ik wil hem graag mechanish goed hebben.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik aan beide bladen een stukje van de tip mis na de stuiter van gisteren. Kan dit het probleem verklaren ? Of moet ik aan de gang met afstellen.

Hoi Francis,
Dat is balen... eerst even afvragen waarom je de zaak op nieuw zou moeten afstellen!.
De mijne hangt als je heel goed kijkt ook iets naar rechts, maar dat is verklaarbaar, mijn ESC zit aan deze kant gemonteerd, op zich heb ik er geen ast van!
Het zou kunnen zijn dat een van je laatste crashes iets heeft gedaan met een van de servo gearboxes. Dus als je swashplate nu in eens niet meer goed staat dan moet je toch maar eens verder kijken naar mijn mening. Zeker niet weg trimmenmet de zender Trim! dat is vragen om problemen... voor een beginner!!!

Frans
 
Gisteravond snel even naar de swash gekeken en op het oog is hij al niet level. De swash staat iets naar voren. Combineer dat met een 2250mAh battery van 186 gram en geen wonder dat hi naar voren wil. Dat naar rechts hangen zal waarschijnlijk iets zijn dat ik gewoon nooit eerder heb opgemerkt. Hij wil ook niet naar rechts wegvliegen dus inderdaad is dat gewoon de natturkundige reactie op de torque van de staartrotor.

Ik heb een prachtige doe hetzelf swash leveler gezien, gemaakt van een garenrolletje die op een naaimachine hoort. Die past mooi over de mainshaft heen schijnt het. Eens kijken of ik de garenkist van moeders de vrouw kan plunderen ;). De bodem daarvan is mooi vlak en kan dus rusten op de drie servopunten. Als er spleetjes tussen zitten weet je dat je de servoarmen moet bijstellen.

Heb gisteravond ff quick and dirty de swash rechtgezet (voorste servorod iets omhoog gedraaid) en nu vliegt hij licht achteruit. Vanmiddag dus maar eens gaan finetunen.

Nooit gedacht dat ik dit priegelwerk nog leuk ging vinden ook !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteravond snel even naar de swash gekeken en op het oog is hij al niet level. De swash staat iets naar voren. Combineer dat met een 2250mAh battery van 186 gram en geen wonder dat hi naar voren wil. Dat naar rechts hangen zal waarschijnlijk iets zijn dat ik gewoon nooit eerder heb opgemerkt. Hij wil ook niet naar rechts wegvliegen dus inderdaad is dat gewoon de natturkundige reactie op de torque van de staartrotor.

Ik heb een prachtige doe hetzelf swash leveler gezien, gemaakt van een garenrolletje die op een naaimachine hoort. Die past mooi over de mainshaft heen schijnt het. Eens kijken of ik de garenkist van moeders de vrouw kan plunderen ;). De bodem daarvan is mooi vlak en kan dus rusten op de drie servopunten. Als er spleetjes tussen zitten weet je dat je de servoarmen moet bijstellen.

Heb gisteravond ff quick and dirty de swash rechtgezet (voorste servorod iets omhoog gedraaid) en nu vliegt hij licht achteruit. Vanmiddag dus maar eens gaan finetunen.

Nooit gedacht dat ik dit priegelwerk nog leuk ging vinden ook !

Ja blijft leuk prutsen met die dingen... dat level tooltje kan ik wel draaien... is niet echt een bijzondere verichting :lol:
Het enige is dat de de head van de rotor as moet halen.
Ik heb de mijne des tijds op het oog level gezet.. en je hebt gezien ik vlieg met 0 graden Trim, het kan dus wel. 'T is alleen wat pielen...
Waar je ook even op moet letten, is de stand van de servo armpjes, ik weet dat ik mijn voorste armpje een tandje heb moeten verzetten. nu is de hoek van alle drie de servo's na genoeg het zelfde.

Suc6 met het klooien..

Frans
 
Succes heb ik wel nodig.....hehehehe :vamp:

Ik moet inderdaad de servoarm van de tail servo onder een goede hoek zetten, maar hoe doe je dat ?

Ik kom niet verder dan de servoarm van de servo afhalen zodat alleen de servo en de witte servoplate overblijven. Als de gyro is geinitialiseerd staat de plate dus niet onder een hoek van 90 graden op de servo. En dan ?!?!?
 
Oef, net een flinke crash gehad, van een metertje hoogte vol naar beneden op zn zijkant. Main-shaft krom, staartboom krom, flybar krom, ball linkje afgebroken en de bladhouder zit nu goed scheef, ook iets goed gebogen dus...

Whoeps.

Dat wordt weer geld uitgeven :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes heb ik wel nodig.....hehehehe :vamp:

Ik moet inderdaad de servoarm van de tail servo onder een goede hoek zetten, maar hoe doe je dat ?

Ik kom niet verder dan de servoarm van de servo afhalen zodat alleen de servo en de witte servoplate overblijven. Als de gyro is geinitialiseerd staat de plate dus niet onder een hoek van 90 graden op de servo. En dan ?!?!?


Francis,
De tailservo, de mijne staat ook niet helemaal 90 graden, hij staat een graad of 5 naar rechts.
Ik merk als ik mijn servo volledig naar links stuur dat hij ook iets staat te zoemen.
Maar ik heb daar verder geen problemen mee.. dat zijn eigelijk maar korte momentjes.

Als je me de huidige situatie goed vliegt met de staart meet dan even de ruimte tussen de behuizing en bronze lager op. dit is dan je referentie.
Eigenlijk moet het zo zijn als je full stick geeft de servo tot aan het einde van zijn slag kan lopen.
Nu moet je dus een plek vinden waarbij de servo maximaal kan draaien zonder dat de staart mechanisch aan het einde zit. dit is wat klooien... dan pas monteer je het armpje weer.

Ik hoop dat je het nog snapt.
 
Nou, niet echt....ben niet zon technisch wonder :teacher:

Hij was vandaag zowiezo tegendraads. Heb de swash op het oog geleveld.
Hij hangt nu weer redelijk stabiel. Maar door de brakke zender heb ik wel veel last van stuitergedrag.

Mijn zender is brak waardoor ik de throttle trim halverwege heb staan en de hover pitch knop op 3 uur. Anders komt hij nauwelijks van de grond.
Resultaat is dus wel dat bij minste of geringste beweging van de swash ik hoogte verlies. Echt level blijven hoveren is daardoor vrijwel onmogelijk.
Daarom ben ik echt alle centen bij elkaar aan het schrapen voor een betere zender.
 
Nou, niet echt....ben niet zon technisch wonder :teacher:

Hij was vandaag zowiezo tegendraads. Heb de swash op het oog geleveld.
Hij hangt nu weer redelijk stabiel. Maar door de brakke zender heb ik wel veel last van stuitergedrag.

Mijn zender is brak waardoor ik de throttle trim halverwege heb staan en de hover pitch knop op 3 uur. Anders komt hij nauwelijks van de grond.
Resultaat is dus wel dat bij minste of geringste beweging van de swash ik hoogte verlies. Echt level blijven hoveren is daardoor vrijwel onmogelijk.
Daarom ben ik echt alle centen bij elkaar aan het schrapen voor een betere zender.

Ik heb hier nog een Esky zender liggen die bruikbaar is mag je wat mij betreft gebruiken.
Al met en ik bedoel dat niet lullig... zou het toch ook pilot error kunnen zijn..
Ik weet uit mijn krabbel tijd aan alles twijfelde en het uiteindelijk bleek het gewoon bij mij te zitten.
Dat ik een andere zender gekocht heb... lag aan het feit dat ik een krakende potmeter had, wat ik met contact spray tijdelijk heb opgelost. En ik in de toekomts groter wil gaan vliegen.. nu dat is niet zender afhankelijk.. maar moet het thuis ook zien te verkopen :lol:

By the way moet nog eens even met Remco babbelen, mijn 1700mA accu vindt ik wat opbollen... kan er ook niet meer dan 1350mA in laden ik vlieg er ongeveer 11 minuten mee. Met de 1000mA 12C vlieg ik nu 7 minuten maar kan daar ruim 800mA in laden. En deze geeft nog niet het gevoel leeg te zijn!
De 1700 wordt nauwlijks warm daar in tegen wordt de 1000mA toch wel lekker heet.

De tijden weet ik om dat ik sinds de kerst met een digitale blokker timer vlieg..

Ik wil je best nog wel even op weg helpen... maar dan zouden we iets voor zondag moeten afspreken.. morgen ben ik druk en heb ik zeker geen tijd.
 
Dat is je feathering shaft (waardoor je bladhouder krom staat)!


Hmmmm, Die heb ik ook niet meer...
En er is dus zo'n pinntje waar je de balllink op vastklikt afgebroken in de alu bladhouder.

Potjandorie :(.
 
Back
Top