Hmm, interessant op zich. De king met een hogere kv motor of een groter tandwiel op 2S vliegen... Echter is natuurlijk op een hoger voltage bij minder ampere hetzelfde wattage voorradig. Je moet dus meer amperes leveren op 2S voor hetzelfde wattage aan output bij de bladen.
Ik ga experimenteren met 12T en een 3500kv motor. Ik ben benieuwd wat dat levert. Ik heb een lasertach dus ik kan het heel precies meten. Ik denk dat je zo rond de 3000rpm uit wilt komen voor 3d achtig werk en dat voor hoveren 2000 wel voeldoende is.
Ik ben net weer even wezen hoveren buiten en die 2s redt het jammer genoeg net niet. Ik dacht binnen aanvankelijk van wel, maar buiten leek het net heel andere koek. Wellicht heeft het te maken met het feit dat toen ik binnen probeerde te hoveren op 2s, mijn zware houten trainingskruis er nog niet op zat, buiten wel. Dus misschien zou het buiten toch kunnen (op 2s, 11T, 3100 KV), mits je de heli zonder extra dingen (zoals trainingskruis) vliegt. Hij steeg iets van 15 cm op met de trainingskruis op 2s. Dus... ik sloot de 3s accu aan en het was vliegen geblazen, de bijzonder hogere rotoeren en lawaai die hij binnen maakte waren buiten plots verdwenen toen ik met de throttle stick iets hoger ging. Aangezien hij nu wel iets meer rotoeren maakte dan voorheen (en 43T poelie op zat) vloog hij merkbaar stabieler.