Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Hmm, interessant op zich. De king met een hogere kv motor of een groter tandwiel op 2S vliegen... Echter is natuurlijk op een hoger voltage bij minder ampere hetzelfde wattage voorradig. Je moet dus meer amperes leveren op 2S voor hetzelfde wattage aan output bij de bladen.
Ik ga experimenteren met 12T en een 3500kv motor. Ik ben benieuwd wat dat levert. Ik heb een lasertach dus ik kan het heel precies meten. Ik denk dat je zo rond de 3000rpm uit wilt komen voor 3d achtig werk en dat voor hoveren 2000 wel voeldoende is.

Ik ben net weer even wezen hoveren buiten en die 2s redt het jammer genoeg net niet. Ik dacht binnen aanvankelijk van wel, maar buiten leek het net heel andere koek. Wellicht heeft het te maken met het feit dat toen ik binnen probeerde te hoveren op 2s, mijn zware houten trainingskruis er nog niet op zat, buiten wel. Dus misschien zou het buiten toch kunnen (op 2s, 11T, 3100 KV), mits je de heli zonder extra dingen (zoals trainingskruis) vliegt. Hij steeg iets van 15 cm op met de trainingskruis op 2s. Dus... ik sloot de 3s accu aan en het was vliegen geblazen, de bijzonder hogere rotoeren en lawaai die hij binnen maakte waren buiten plots verdwenen toen ik met de throttle stick iets hoger ging. Aangezien hij nu wel iets meer rotoeren maakte dan voorheen (en 43T poelie op zat) vloog hij merkbaar stabieler.
 
Ik heb van de week een King V2 van iemand overgenomen.
Nu zijn de servo's allemaal vervangen voor hitec en de ontvanger was verwijderd.
Nu wil ik toch even proberen te vliegen met de originele zender en ontvanger.
Alleen krijg ik het niet voor elkaar om te vinden in welk kanaal van de E-sky ontvanger de stekkertjes moeten in combinatie met een mode 1 zender.
Verder heb ik ook geen idee wat de draaiwieltjes op de zender doen en met welke schakelaar de motor aan moet gaan.
Wie heeft er dus een mode 1 king en kan even kijken welke servo in welk kanaal nummer zit.
Zelf had ik al wel gevonden dat de gyro op kanaal 4 zit en de regelaar op kanaal 5???
Wat me wel opviel is dat de motor meteen met een enorm koppel begint te draaien na het omhalen van een schakelaar.
Gaat dat goed met de tandwielen??

Groeten Martijn
 
Ik weet niet wat het is maar vandaag had de king steeds de neiging achterover en tegelijkertijd naar links te hellen... tegensturen begint inmiddels vrij irritant te worden...

Als ik bijvoorbeeld de king op ongeveer één meter laat hoveren en ik laat de controls los dan helt hij al heeeeeeeeel gauw naar links en naar achteren en je raakt hem zowat kwijt als je niet snel tegenstuurt. Goed, het is vrij normaal dat je voortdurend met de stick correcties moet uitvoeren, maar zelfs als ik dat doe dan is hij niet echt stabiel te krijgen en heeft hij gauw de neiging om naar links/achter te hellen/vliegen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik de pushrods gewoon verder inkorten/verlengen totdat hij stabiel vliegt? Ik moet wel zeggen dat de swashplate inmiddels (vanwege het aanpassen) bij lange na niet meer echt horizontaal is...
 
Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik de pushrods gewoon verder inkorten/verlengen totdat hij stabiel vliegt? Ik moet wel zeggen dat de swashplate inmiddels (vanwege het aanpassen) bij lange na niet meer echt horizontaal is...


Swashplate moet bij midstik van de zender ( even motor los koppelen) helemaal recht staan, alles moet haaks en recht zijn. Dan zal hij een stuk beter vliegen. Kijk anders even naar de video's van Finless (electroheli forum)

Bovendien hoe goed je hem afsteld, de stiks van de zender een lange tijd los laten gaat je zo wie zo niet lukken.
 
Swashplate moet bij midstik van de zender ( even motor los koppelen) helemaal recht staan, alles moet haaks en recht zijn. Dan zal hij een stuk beter vliegen. Kijk anders even naar de video's van Finless (electroheli forum)

Bovendien hoe goed je hem afsteld, de stiks van de zender een lange tijd los laten gaat je zo wie zo niet lukken.

Even ter verduidelijking: Bij midstick de swashlevelen geldt alleen als de idle up aan staat he!

Dus motor los, idle up schakelaartje om, swash recht zetten en dan zorgen dat terwijl de swash recht en bij midstick-idleup staat de pitch op 0 graden staat (ideaal gezien).


RCTechnics was vergeten mn order te versturen, had ze vandaag een mailtje gestuurd en een excuus mailtje gekregen en t is gelijk op de post gegaan :( Nu maar hopen dat het er alsnog morgen is, anders weer een weekendje neit vliegen... Snif...
 
Even een vraagje he... ik krijg de servo-armpjes bij idle up handmatig niet helemaal 90 graden met de stock zender. Als ik trim, dan komt het wel aardig in de buurt, mag dat? Het vervelende is wel dat beide kanalen op volledig trim zitten dan. Voor/achter zit de trim helemaal beneden en links/rechs hellen zit helemaal rechts getrimd. Maar dan zijn de armpjes dus wel vrijwel 90 graden. En als ik eenmaal getrimd heb, moet ik dán de swashplate recht zetten door middels van de push links?
 
Even ter verduidelijking: Bij midstick de swashlevelen geldt alleen als de idle up aan staat he!

klopt was ik even vergeten , ik gebruik een andere zender.


Ik zou de trims even laten voor wat het is en de swash met de linkjes recht zetten, volgens mij moet het dan redelijk goed komen althans bij mij is het zo wel gelukt. Ik heb in mijn zender alle sub-trims ook op 0 staan en de swash recht gezet , niet alle servo armpjes staan exact 90 graden +/ - een paar graden. Dit na aanraden van iemand anders omdat ik redelijk wat sub-trim nodig had om de servo's 90 graden te krijgen.

Hij doet het zo prima.
 
Ik heb zojuist het eerste vluchtje gemaakt met mijn king.
Alles ging eigenlijk best aardig maar nadat ik de accu heb opgeladen voor een 2e vlucht doet de staartservo niets meer.
Nu heb ik de servo los van de gyro getest en deze werkt dan prima.
Maar in combinatie met de gyro gebeurd er niets:S
Het lampje op de gyro begint eerst te branden en +- 7 seconde later te knipperen.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
Ik hoop niet dat de gyro stuk is want anders blijf ik nieuwe onderdelen kopen voordat ik eindelijk een keer fatsoenlijk kan vliegen met dat ding........
 
Ehm ik wil nog even terugkomen op iets. Ik had gisteravond de swashplate recht gezet en tegelijkertijd ook iets hoger. Hierdoor is de pitch groter geworden. Gevolg: op 2s vliegt 'ie nu prima :)
 
M.I.v.Doesburg: zet de trim van je staart eens 1 tikje naar links of naar rechts. Gyro moet eerst knipperen heel snel en dan blijven branden.

Welke locktite (type) bebruiken jullie ???

Is er nog iemand die tips kan geven voor heb terug monteren van de paddle bar en paddles ?
 
M.I.v.Doesburg: zet de trim van je staart eens 1 tikje naar links of naar rechts. Gyro moet eerst knipperen heel snel en dan blijven branden.

Welke locktite (type) bebruiken jullie ???

Is er nog iemand die tips kan geven voor heb terug monteren van de paddle bar en paddles ?



Bizar, ik heb net me gyro uit elkaar gschroeft om een ff te kijken. Tot mijn verbazing zat er bijna niets in aan elecronica.
Maar toen ik in de tussentijd ff op het forum keek en deze tip las was het probleem idd opgeslost:)

1 tikje naar rechts op de trim. Bedankt!!!!
 
Bizar, ik heb net me gyro uit elkaar gschroeft om een ff te kijken. Tot mijn verbazing zat er bijna niets in aan elecronica.
Maar toen ik in de tussentijd ff op het forum keek en deze tip las was het probleem idd opgeslost:)

1 tikje naar rechts op de trim. Bedankt!!!!

Klopt, de Esky zenders nemen het niet te nauw met de nul punten.. bij mijn oude Esky zender moest ik 4 trim clicks naar rechts... Was voor mij dan ook een van de redenen om over te stappen naar een MX12.

Frans...
 
klopt was ik even vergeten , ik gebruik een andere zender.


Ik zou de trims even laten voor wat het is en de swash met de linkjes recht zetten, volgens mij moet het dan redelijk goed komen althans bij mij is het zo wel gelukt. Ik heb in mijn zender alle sub-trims ook op 0 staan en de swash recht gezet , niet alle servo armpjes staan exact 90 graden +/ - een paar graden. Dit na aanraden van iemand anders omdat ik redelijk wat sub-trim nodig had om de servo's 90 graden te krijgen.

Hij doet het zo prima.

Mijn swashplate staat mooi 90 graden, mijn servo armpjes daarin tegen staan wel allemaal gelijk maar zeker geen 90 graden.. ze staan een paar graden omhoog..
Volgens mij maakt het niet uit of je mid stick staat... de swash moet mijn inziens bij alle pitch standen 90 graden blijven!!! als dat niet het geval is dan heb je echt een uitdaging.
Belangrijk is dat de cyclic stick op 0 staat..
Swash recht zetten middels trim lijkt me de slechts denkbare optie. Ook bij mij staat alles op 0 clicks trim... zo ook de sub trim. (heb een MX12)
Ik heb laatst nog de tail servo iets verzet om dat ik vondt dat ik te veel moest tegen sturen (ik trimde met de stick :) )
Moraal van het verhaal... zorg dat de zooi goed afgesteld is en je ook de balance goed hebt. De King is erg staartlastig een graad of 10... als je met de orginele packs vliegt moeten deze zo ver mogelijk in de canopy liggen, zelfs een 1700mA pack moet +/- 1. a 1,5 cm in de canopy liggen.

Gisteren nog even bij 4RC geweest.... ik vondt dat mijn King erg springerig was in de gymzaal.
Bij Remco vloog ze als een speer... vermoedelijk heb ik op mijn werk erg veel last ven interferentie waardoor de ontvanger over de rooie gaat. Vlieg met de Esky ontvanger en en Graupner zender.

Frans...
 
Ach, wat maakt het nou uit dat de servo armpjes niet helemaal recht staan. Is bij mij ook zo. Om het op te lossen kan je nnatuurlijk gewoon de servo armpjes losdraaien en iets verdraaien op zn 0 punt.

Maargoed, ik ben vandaag wezen vliegen net, 2 accutjes leeg, en het gaat elke keer weer beter. Gister het plastic head-stuk weer erop gezet en de plastic staart stuk, alleen de gearbox is nog alu en ik moet zeggen, ik krijg hem nu zonder problemen de lucht in en zwabberig-hooveren gaat ook keurig, nu questie van oefenen oefenen oefenen :)
 
Welke locktite (type) gebruiken jullie ???

Is er nog iemand die tips kan geven voor heb terug monteren van de paddle bar en paddles ?
 
Welke locktite (type) gebruiken jullie ???

Is er nog iemand die tips kan geven voor heb terug monteren van de paddle bar en paddles ?


Paddles gewoon recht zetten bij een rechte swash. Heel erg nauw steekt dit niet volgens mij. Met een micrometer zorgen dat ze beide even ver van t midden zitten.

Locktite gebruik ik gewoon de standaard blauwe locktite, maar dan van bison. Moervast heet dat spul. Hiervoor gebruikte ik de standaard rode locktite. Werkt beide net zo goed. Zelfs secondenlijm werkt prima, alleen is dat wat lastiger schoon te maken ;)
 
Wilhelm-Jan zei:
Paddles gewoon recht zetten bij een rechte swash. Heel erg nauw steekt dit niet volgens mij.

Als je paddles niet recht staan, kan je trillingen krijgen tijdens het vliegen. Ook gaat de flybar energie verbruiken die je eigenlijk in je blaadjes wil hebben, en dat kan betekenen dat in hoover het wel meevalt maar je je kop tijdens maneuvres 'dood trekt'.
Paddles gewoon recht zetten met de swash level (Pitch moet niet uitmaken), en dat doe je uiteraard met je pitch meter ;)

Groetjes,

Ton.
 
Als je paddles niet recht staan, kan je trillingen krijgen tijdens het vliegen. Ook gaat de flybar energie verbruiken die je eigenlijk in je blaadjes wil hebben, en dat kan betekenen dat in hoover het wel meevalt maar je je kop tijdens maneuvres 'dood trekt'.
Paddles gewoon recht zetten met de swash level (Pitch moet niet uitmaken), en dat doe je uiteraard met je pitch meter ;)

Groetjes,

Ton.

Het moet op het oog recht staan idd, dat bedoel ik emt heel erg nauw steekt het niet. Om nou tot de milimeter te gaan en de boel te gaan uitmeten lijkt me lichtelijk overbodig. Wat me wel van belang lijkt om op te meten is hoe ver ze beide van het centrum staan. Dit moet gelijk zijn, anders krijg je ongelijke middelpuntvliedendekrachten (scrabbel woord: 27 keer woordwaarde) en dat lijkt me niet goed.
 
Trouwens, nog iets, ik ben vanmiddag eens met idle up gaan expirimenteren, maarem;

ben ik de enige die het minder prettig vind vliegen op idle up?


En wat doen de twee draaiknopjes als je met idle up vliegt? Nog steeds hetzelfde als zonder idle up?

Ps: Het hooveren gaat prima nu, stukken zijwaarts vliegen en hem laten landen waar ik wil gaat ook prima. Binnenkort nose in hooveren oefenen.
 
Back
Top