Je headspeed zakt vaak na de eerste minuut ietsje in, en blijft dan redelijk stabiel.
Dat is niet echt problematisch vind ik.
De Governorfunctie in een snelheidsregelaar werkt met de waarde die ingegeven is in een gascurve in je zender.
De hoogte van die vlakke curve bepaald het uiteindelijke toerental, en de beste regeling omhoog/omlaag, je zoekt naar een voor jouw ideale mix van Lipo's, regelaar, motor, motortandwiel en gascurve instelling.
je kan de heli bij lagere headspeed ook gewoon blijven besturen trouwens..
Dit is bijv. het geval bij Kongpower of Airthunder lipo's, deze zakken behoorlijk in RPM als je 80% cap. verbruikt hebt, daarvoor zijn ze super stabiel trouwens.
Je merkt het gelijk tijdens het vliegen, hij wordt wat trager en minder wendbaar, dan is het tijd om hem te landen...
Je kan hetzelfde doen door zonder governorfunctie te vliegen en te zoeken naar een lekkere gascurve.
Het gaat er m.i. uiteindelijk om hoe je je helie vind vliegen.
Eric
Dat is niet echt problematisch vind ik.
De Governorfunctie in een snelheidsregelaar werkt met de waarde die ingegeven is in een gascurve in je zender.
De hoogte van die vlakke curve bepaald het uiteindelijke toerental, en de beste regeling omhoog/omlaag, je zoekt naar een voor jouw ideale mix van Lipo's, regelaar, motor, motortandwiel en gascurve instelling.
je kan de heli bij lagere headspeed ook gewoon blijven besturen trouwens..
Dit is bijv. het geval bij Kongpower of Airthunder lipo's, deze zakken behoorlijk in RPM als je 80% cap. verbruikt hebt, daarvoor zijn ze super stabiel trouwens.
Je merkt het gelijk tijdens het vliegen, hij wordt wat trager en minder wendbaar, dan is het tijd om hem te landen...
Je kan hetzelfde doen door zonder governorfunctie te vliegen en te zoeken naar een lekkere gascurve.
Het gaat er m.i. uiteindelijk om hoe je je helie vind vliegen.
Eric
Laatst bewerkt: