3dx500

nou ik vlieg nu weer met kora 15-12, ik heb een nieuwe van de fabtiek gehad, maar standaard motor werkt ook prima.

met standaard motor heb ik geen speling, kijk anders aan de onderkant van je motor of die inbus schroef goed vast zit. als je de motor asje op en neer kan bewegen, moet je die schroef los maken, as helemaal naar binnen duwen en dan weer vast zetten, dan kan hij niet meer op en neer.

Oke goede tip, nog nooit een boutje gezien daar, ook nooit op gelet trouwens.

Heb me net maar eens een tachometer besteld om de HS te kunnen gaan opmeten, leek met toch wel zo handig om zo'n ding te hebben.

Wat zijn zo de gemiddelde HS snelheden die de HDX vliegers op de kop hebben ?? kan ik me daar op gaan richten.

hoeveren en 8tjes vliegen 2000/2200

3d werk 2400

ik heb ook grafieken gezien van wat goed 3d vliegers op 2700 zelfs

ik vlieg hem zelf op 2300 en bevalt me prima qwa vermogen/vliegtijd.

trouwens, als je een irritante geargeluid hebt, kun je beter revco pionen gebruiken, sinds dat ik die gebruik heb ik helemaal geen last meer van. Volgens mij had iemand anders het ook hier gezegd... weet ik niet zeker meer.

Ik heb wel mijn eigen hdx nu te koop gezet met alle reserve onderdelen. Wil ik weer groter gaan vliegen (trex600) het wordt steeds een duurdere verslaving :(

Jammer dat je hem weg doet crash, het blijft een fijne heli om te vliegen maar ik had dat zelfde ook met een Rex 600, zo'n ding blijft als een magneet aan je trekken als je er nog geen bezit. Ik heb hem er maar gewoon bij gekocht omdat ik de HDX niet kwijt wilde en ben blij met dat besluit. Ten heerste gooi je echt een hoop geld weg uiteindelijk, ten tweede blijft er ook zo iets als een verzamel woede over, en ten derde is het toch ook wel super om twee maten te kunnen vliegen, met de ééne vlieg je toch heel anders dan de ander.

Maare ik heb effe door jij spullen zitten kijken en daar zag ik een staartvinsetje, is dat een langere vin als de standaard ??? zo ja kan ik die van je overnemen dan ??

Erik

ja maar geld voor 2 helis tegelijk ontbreekt helaas. Ik heb ook copterx clone van trex450 en die is wel een blijvertje. Die neem ik makkelijk overal mee. Ik wil ook altijd EENtje groot hebben.

Welke fin bedoel je? die zwarte kunstof?

ja maar geld voor 2 helis tegelijk ontbreekt helaas. Ik heb ook copterx clone van trex450 en die is wel een blijvertje. Die neem ik makkelijk overal mee. Ik wil ook altijd EENtje groot hebben.

Welke fin bedoel je? die zwarte kunstof?

Ja das waar, jammer dat er nog niet zo'n handig alu koffertje voor de 500 size heli's bestaat, zal er trouwens wel snel komen door de nieuwe Rex 500.

Ja ik bedoel die kunstof zwarte

Zo'n case bestaat al wel:
Kopter Case

Een paar dagen geleden heb ik trouwens 22t ipv 24t geprobeerd, dit gaat veel beter. De motor kakt veel minder in bij vol pitch en ik kan bijna een minuut langer vliegen. In de afgelopen dagen heb ik ook wat leuke meetspulletjes binnen gekregen:
De eagletree verhulde pieken van 68 ampere (op 22t, met 24t niet gemeten).
Vandaag kreeg ik een toerenteller binnen (hobbico digital mini-tach) en de meting was hoger dan verwacht: In idleup1 op de grond 2500 toeren, en idleup2 (90% gas 0 pitch) maar liefst 2860 toeren. Vandaar dat ik zoveel vermogen heb :-P

Bedankt voor het linkje voor de koffer, alleen jammer dat geen van de sites de 500 size heeft liggen alleen maar 450 size.

Tjonge wat een toeren zeg, heb ook net een tacho besteld ben heel benieuwd waar ik nu eigenlijk op vlieg, bij 24t zijn de toeren toch lager als met 22t ????
Welke lipo's gebruik je nu en wat is dan je vliegtijd op deze toerentallen ??

Erik

Nee, als je motor tandwiel groter is is je hoofdrotor toerental hoger (ervan uitgaande dat je motor het aan kan). Ik vlieg op Aplus 3300 4s 22c, na 5 1/2 minuut is mn accu helemaal leeg dus de timer staat op 5 minuten (om de accu's niet te slopen).

Ja das waar, jammer dat er nog niet zo'n handig alu koffertje voor de 500 size heli's bestaat, zal er trouwens wel snel komen door de nieuwe Rex 500.

Die is er al... namelijk een Kopter Case 500.

Kopter Case

Boudewijn

EDIT: Oeps, was al vermeld ;-)

Laatst bewerkt:

denk ik wel... vanaf het gaatje tot grond is het 11,8cm.

pb je adres maar... je mag hem gratis hebben.

mijn timmer staat oo op 5 minuten met 3200mah lipos en 80% ontlading. Ik gebruik wel gov. zonder gov en 22T i.p.v 24 heb ik wel 6,5minuten vliegtijd maar ik vind he wel beter vliegen met 24T. Meer HS is altijd lekker.

Nu dat de nieuwe maingears er zijn en waarschijnlijk in een korte tijd ook de frames die het gebruik ervan mogelijk maken (doen ze toch weer handig...) is er weer de mogelijk met verschillende setups te experimenteren voor meer vermogen en rendementen net zoals eerder dit draadje.

Als het nieuwe freme uit is wil ik die gebruiken met een 130t gear maar nog wel 4s lipo's. Op helifreak stellen ze voor een pinion van 34t te gebruiken maar dan schiet je nog niet erg veel op, hogere kv motoren lijkt me beter.

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy B36-40-09 2250kv Inrunner $22.79
Hoog kv dus kleine pinion, alleen valt het opgegeven vermogen erg tegen

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-48-A 1100kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826 $25.45
1100kv met een 24t pinion 4s en 130t gear geeft een leuke headspeed en vermogen ziet er ook goed uit

Wat zou beter werken? Mijn huidige hyperion 815kv zal ik niet meer kunnen gebruiken met 4s en de nieuwe gears denk ik.

Op hobbcity heb ik al wat zitten zoeken naar goedkope motoren, mijn ervaring is dat ze niet veel onder doen tov duurdere merken. De keuze is nu inrunner of outrunner? Inrunners zijn efficienter, vooral bij hogere belasting. Een outrunner met laag kv zal waarschijnlijk wat efficienter draaien bij de lagere belasting. Een hoger kv outrunner van zo'n 180gram kom ik niet tegen.

tweede motor heeft een shaft van 4mm...

als het om tandwielverhouding gaat is een hogere KV beter dan 34T :)

maar om eerlijk te zijn zie ik het nut niet van de nieuwe 130T maingear. frame vervangen, motor vervangen... het is mij te veel werk. zeker als hij nu gewoon goed vliegt met 4s en 94T gear.

Ik heb zelf nooit goeie ervaringen met inrunners gehad. Ze worden meestal te warm. Als ik zou moeten kiezen zou ik voor een outrunner gaan.

Voordeel van de 130t is dat die wel heel blijft bij 3D vliegen, de lastarm is groter dus de kracht op de tandjes is kleiner. Niet dat ik het nog heb meeemaakt maar veel mensen zijn daardoor als gecrashed.

david, prima idee. Op die motor zit een ingebouwde ventilator op de achterkant van het huis, net als bij een kontronik kora 15-xx , waardoor hij inderdaad koeler blijft.
Dit motormerk wordt ook geadviseerd voor bv. een minit titan, alleen is die wel 30gram zwaarder dan de originele motor.

http://www.sportsmoto.co.uk/acatalog/new-silver-motor3dx500.jpg

NEW Silver Motor for 3DX500 SE/SAS/SAH variants
This is the latest HOT motor from SONIX 3DX for the 500 size helicopter and other makes of 500 helicopters on the market.
Improvements have been as follows.
1. Motor runs cooler at extreme loads than purple motor by larger cooling apertures as can be seen on the photographs.
2. No collar on the drive end side of the motor allowing the 24T and 20T pinion to be placed at your chosen postion on the shaft.

The specfication is alamost identical to the existing PURPLE motor.

Max Current: 60 Amps--
Current Watt:680w----
Max watt 800W---
Max Eff: 90%---
KV: 850-890---
Weight: 195g----
Shaft Diameter: 5mm-----
Motor size: 36X48,-----
Input power: 4-6 Li-xxx ----------
work for LEPTON .3dx500 ,Logo 10, Swift , HDX500---

Includes 24T pinion
20T pinion coming soon More Images click here

Price: £45.50 / €56.88
Wat denken jullie van deze motor.

ik zou echt niet ingaan op spec die helidirect of sonic opgeeft! ze gooien overal "hot" "new" "3d" enz... neer.

Back