B
BMWrap
Guest
Erik, is het dan niet handiger om gewoon zonder governer te vliegen (vaste curve?) dan ben je meteen van de problemen af toch?
Ik heb vandaag de maiden (en meteen nog 3 vluchten) gemaakt met de 3dx. Vliegt goed, enorm veel power en erg snel op de cyclics (heb er meteen trex500 paddles+flybar op gezet). Dit is wel ff wat anders dan de trex450 met z'n verouderde motor (430l)
Ik heb alleen het gevoel dat het 24t tandwiel te groot is, mn headspeed op 0 graden klinkt absurd hoog maar hij zakt behoorlijk in bij slechts 10gr pitch (100-85-100 curve). Welk tandwiel gebruiken jullie met de standaardmotor op 4s?
Ik heb nu inderdaad de gov. uit gezet en normale gascurve ingesteld, jep alle problemen over en vliegt weer als van ouds.
Zeer tot zeer jammer om speciaal om met govener mode te gaan vliegen (na dat mijn oude standaard regelaar de geest had gegeven) voor een dure castle Creations regelaar te kiezen om dan alsnog deze functie niet te kunnen gaan gebruiken hmmmm.
Nu iets heel anders, weet niet of dit het juiste draatje hiervoor is maar het gaat toch over de HDX500. Ik wilde de tailrotor mechanisch wat bijstellen omdat met de gyro uit de staart wegdreef (behoorlijk snel). Nu kwam ik er achter dat de servo veel eerder stopt links en rechtsom (eindpunt) dan het einde van de staartrotor, deze kan daardoor veel minder ver links of rechts pitchen. Mijn endpoints op de zender staan gewoon op 100% als ik met de stroom eraf de servo hevel met de hand draai dan kan ik wel veel verder links en rechts (evenredig veel) draaien, maar met stroom erop gaat hij maar tot de helft.
Kan iemand mij helpen deze uitslag te vergroten, het zal mischien de zender (futaba 7c) zijn, maar ik heb helaas nog weinig verstand van deze zaken.
Heb alwel geprobeerd bij end points op de zender deze meer als 100% te geven maar daar reageerde de servo niet op.
Erik