3dx500

@ david, mooie foto's !

@crash:
waar komt jouw grijze tandwiel dan vandaan ?

Bij mijn kit zaten er 2 , een die werkelijk spierwit is en erg hard en de andere is ook wit maar lijkt een stukje taaier. Dat heb ik gestest door met een dunnen schrovendraaier tegen een tandje aan te duwen. Bij de een geeft het niet mee en schraap je er een stukje af , bij de taaiere schraap je er niks af en die lijkt iets mee te geven .... die laatste heb ik dan ook gemonteerd.

Dat heb ik inderdaad ook gelezen, dat die taaie het moeilijkst te strippen is. Ik heb ze nu allebei geprobeerd en als je motortandwiel er goed strak tegenaan zit krijg ik ze allebei niet kapot.

Die harde witte is van Sonix die krijg je overal geleverd als je er één besteld, deze stript het snelst ik heb er nu 4 verbruikt, twee keer crash(je) en nu twee keer door waarschijnlijk het vrijlooplager. Motor spoelt al voorzichtig op en dan pakt het tandwiel in eens aan, tandwiel stript dan gelijk. Eerste keer 2 tandjes tweede keer hele tandwiel. Ik Wacht nu op een nieuw lager dit werkt niet zo beetje duur in tandwielen.

@yeti ik bestel die cnc tandwielen in USA worden gemaakt door Microheli, helihobby heeft ze op voorraad en ook xheli in zuid-afrika. Waar zouden de verzendkosten het hoogst zijn ???? ik bestel er wel een paar dan stuur ik ze door naar jou. Hoeveel wil jij er ??

BMW je zij dat je pieken van 80A maakt, Wat doe jij dan met je ding. Er zit standaard een 60A bij maar is dat al niet meer asl genoeg? Ook voor een flip of loop heb je toch niet meer als 60A nodig, of it ik er langs?

80 ampere haal ik ook hoor. Kwestie van goeie motor en flink smijten met dat ding ;-) Krappe tic-tocs bijvoorbeeld dan krijg je hoge stroom pieken.

BMW je zij dat je pieken van 80A maakt, Wat doe jij dan met je ding. Er zit standaard een 60A bij maar is dat al niet meer asl genoeg? Ook voor een flip of loop heb je toch niet meer als 60A nodig, of it ik er langs?

Ik trek die pieken niet, tenminste dat neem ik aan heb er geen datalogger tussen, crash1000 full pitcht hem rechtstreeks naar de maan of zo met die pieken.

Erik

Weet iemand welke verzend optie, global express $ 33,- of global priority $ 17,- het gunstigst is buiten het prijsverschil natuurlijk.

Ik bestel een stel van die cnc tandwielen, als er nog meer gegadigden zijn buiten yeti laat het me dan effe weten.

Er kwam bij ons op het veld pas iemand langs met een camera met hele grote telelens (fotografeerde normaal vogeltjes). Hij heeft een paar mooie foto's gemaakt ik jullie niet wil onthouden:

Kunt zien dat ie vogels gewend is: Normaal gezien doe je deze acties beter op Tv (sluitertijd) voorkeuze (op +/- 1/100s - 1/200s) ;)

Dus dit wordt mijn setup:

-gy401
-S9257
-6ex
-146ip
-HS82MG
-standaart motor 850kv
-standaart regelaar 60a

Op of aanmerkingen? Kom maar op!

Je kan een deel van de electronica bij hobbycity.com kopen, scheeld weer wat in geld. In dit topic staat ook mijn setup van hobbycity.

De zender/ontvanger combi die je aangeeft is een erg goede 35mhz set, toch zou ik doorsparen voor een 2.4ghz set. Ikzelf heb de dx7 en het is echt een geweldige zender, storingen zijn verleden tijd en op een storinggevoelige heli als de hdx500 is dat geen overbodige luxe.

De gy401 is een goede gyro, heb hem zelf ook, maar er zijn ook in dezelfde prijsklasse andere als dan niet betere gyro's te vinden. De 2100 gyro van logitech bijvoorbeeld, of de JR gyro (weet het nummer even niet).

Ik koop hem bij flying-hobby.com en daar is een zo genoemde ''3d combo'' voor 320 euro heb ik de servo's de regelaar motor gyro en de kit. Dat is nog goedkoper dan dat ikd e helt bij hobbycity haal en de helft hier in nl.

ik had mijn kit toen bij cnchelicopter gehad en daar zat die grijze gear bij. Het is niet echt grijs, maar net wat creme kleurig.

piken van 80 haal ik als ik echt krappe tictocs doe en mijn collectieve management is niet al te best en soms bij loopings :) vraag me niet hoe maar looping zijn niet mijn sterkste punt :) flips , rols, zelfs inverted hoeveren en inverted neusin naar me toe vliegen lopen me beter af dan loopings :( bij eind van de looping hoor je mijn bladen bijna breken en mijn motor huilen!

Wat gebeurt er als je max 80A kan hebben en je trekt 90A of 85A? Niet dat dat bij mij snel zou gebeuren wandt ik kan nog net eens vliegen maar toch.

Back