3dx500

zover dat ik het weet was er een foutje bij fabriekant en nieuwe frames zijn net te klein voor 130T.

Das dan slecht! Zo ontzettend moeilijk is het toh niet om te kijken of een tndwiel past zonder het frame te vijlen? Agja wacht nog even op de nieuwe versie... Zijn er al vorderingen op andere fora? Weet iemand al waneer hij ongveer uit komt?

Houd het in de gaten. Ze laten wel lang op zich wachten zeg. Dat vind ik wel jammer. Dan moeten ze het maar niet zo znel bekent maken dat ze een ander frame aan het maken zijn, En alle trouwe hdx500 vliegers lang laten wachten.

Pfff Wordt helemaal gek, Ik weet egt niet meer wat ik wil kopen. Een brandstof heli, elektro heli, brandstof vliegtuig, zwever? Brandstof heeft wel een heel groot voordelen, Je hoeft niet om de 7 minuten te stoppen om hem een uur lang op te laden. Weet eerlijk gezegt niet of ik nog wel een hdx500 ga kopen hoor:(

Autorotation bearing inderdaad versleten, de sleeve was helemaal ingesleten dikke rand in de sleeve. Deze is daardoor op het lager loopvlak kleiner geworden en klemt dus niet meer goed.

Kreeg vandaag een nieuwe autorotation hub binnen maar had er niet een sleeve bij besteld, shit kan de boel dus nog niet in elkaar bouwen moet eerst weer ergens de sleeve bestellen. Het tandwiel strip probleem is in iedergeval wel duidelijk.

Erik

vliegtuig? zwever? heli? ... kies eerst iets wat je leuk vind.

heli: neem een copterx en geen hdx500. HDX500 is erg leuk, maar niet echt iets voor een beginner. Er zit niet een dikke handleiding bij en als je pas begonnen bent en je gaat het allemaal zelf doen zonder club zijn die 425mm bladen te gevaarlijk. PUNT.

Doe het met club en heb al ''ervaring'' met een lama v3. Niet egt ervaring te noemen maar kan ook vliegen op sim, FMS. Is ook niet geweldig maar goed.

o ok, dat verandert de zaak, maar start het ook zelf niet op om "effe" te testen thuis. Ik bedoel het niet lelijk. Soms heb ik ook van dat dome actie mommenten waarvan ik achteraf denk "waar was je mee bezig?" Laat iemand in je club hem eerst invliegen.

maar alsnog;
hdx500 crash 70$ VS copterx crash 25$

Geef je geld liever uit aan een goeie zender en lader/balancer. Neem meteen minimaal 6s.

Als ik jou was zou ik me echt geen zorgen maken over upgrades, gear enz... tot de tijd dat het echt wat uitmaakt voor je, ben je minimaal 1 jaar en 3 keer prijs van je heli verder.

Ik heb ook een copterx erbij. Of eigenlijk is mijn hdx "erbij". Alles wat ik wil nieuw proberen, doe ik eerst op mijn copterx en pas als ik het echt goed kan, doe ik het op mijn hdx.

Zie op het forum hier ook mooie raptor 30's heb net op een geboden, Dan is invliegen niet meer nodig. Zelf heb ik ook geen ruimte om te vliegen(alleen hoveren) maar ook dat doe ik kniet onder begleiding de aankomende paar maanden. Pas als ik gewoon zonder krus kan vliegen en een beetje rondjes, doe ik het pas zonder egte leraar. Er is altijd iemand in de burt dus... Dat zal wel lukken. Snap dat je er zo op reageert als je schade vliegt of iemand of iets. Weet nooit wat er kan gebeuren. Weet wat voor een impact zoiets kan hebben dus ik ben voorzivhtig geloof me! Zal nog wel laten horen of ik de hdx hbe gekocht of iets anders...

M.V.G. robin.

@reaction10:
graag deze discussie in ander draadje vervolgen ....

@erik,
begrijp ik het goed dat het tandwiel gestript is door een defect vrijlooplager ?
Hoe kan dat dan ?

Heeft er nog iemand interesse in een (laatste versie, met koelvinnen) standaard motor voor een leuk prijsje?? Heeft nog geen 40 vluchten gemaakt.

Ja vrijlooplager was de boosdoener, de bus (sleeve) die door het lager zit is helemaal uitgesleten, twee dikke randen in die bus. Wat er dan gebeurd is dat het lager niet goed meer aanpakt en het tandwiel dan in eens weer met een ruk aangrijpt. Gevolg een vol optoerende motor vreet door de klap alle tanden eraf.

Erik

o ja , was ik vergeten, en heb je al je gov-mode probleem opgelost?

Nee, krijg het niet goed voor elkaar. Ik moet er nog maar eens een dagje testen voor uit trekken vlieg nu gewoon weer met een normale gascurve.

Erik

Volgens mij is een 'normale gascurve' minder vriendelijk voor je tandwielen als de curve echt steil loopt.
Maar wat lukt er niet met de governor ? Die cc regelaars hebben zeeeeer veel mogelijkheden, misschien iets teveel soms ....
Was dat het probleem met governor low of high ? Een vliegmaatje heeft ook een cc 35 regelaar in gebruik en kan maar 1 mode kiezen waarmee hij genoef toeren krijgt.
Volgens mij heeft de instelling te maken met hoogtoerige of laagtoerige motoren.
Ik zal frank (fbk) eens vragen te reageren.

ps. ik zie nu pas dat je eook een t-rex 600 hebt, is het dan nog leuk om met zo'n 500 te vliegen ....

Back