50/60cc twin benzinemotor in helicopter

power zat met een 60cc in een 700 maat :D
3 vluchten vliegen, en de volle accu uit de heli halen om er een lege in te leggen :cool:

Het wordt inmiddels een 800 maar ook daar verwacht ik genoeg power te hebben [emoji56]

Electro vlieg ik niet (meer), hooguit met m’n mini blade heli in de achtertuin. Doe mij maar de geur en het geluid van een 2-takt met goeie race-olie [emoji12]

IMG_5708.JPG

Gisteren was weer pakjesavond!!
Custom made carbon fiber frame delen!!

Leuk project, ik heb zelf ook nog een nieuwe ongevlogenTrex met 30cc tuned Zenoah staan op de plank......maar dit vind ik wel een mooi project om te volgen,

20151007_124117.jpg 20151007_124117.jpg IMG_0399.JPG Dit is mijn Benz ombouw set wel 800Size,zijn nog de oude fotos met Futaba ontvanger,nu volledig Vbar

Bijlagen

• 20151111_131028.jpg
    20151111_131028.jpg
    172,7 KB · Weergaven: 241
  • IMG_0402.JPG
    IMG_0402.JPG
    265,4 KB · Weergaven: 243
  • IMG_0405.JPG
    IMG_0405.JPG
    294,5 KB · Weergaven: 237
Laatst bewerkt:
Dat zal ook wel lekker vliegen ja. Heb ik ook aan zitten denken toendertijd toen m’n oude Trex gecrashed was.
Maar ik werd tijdens m’n zoektocht verliefd op de DLE 60cc boxer.
Hopelijk vliegt ie binnenkort

Dat zal ook wel lekker vliegen ja. Heb ik ook aan zitten denken toendertijd toen m’n oude Trex gecrashed was.
Maar ik werd tijdens m’n zoektocht verliefd op de DLE 60cc boxer.
Hopelijk vliegt ie binnenkort

bij mij zal deze niet meer vliegen want heb het net weer eens te koop gezet

:D :D :D zeg nooit "nooit"... :D :D :D

Ja ik weet het......het zit al meer als 35 jaar in me bloed......maar heb er nog 2 staan, thuis in Zuid-Amerika en deze 2 kunnen gewoonweg niet veilig mee genomen worden in het vliegtuig.....dus daarom in de verkoop....helaas, verder on topic van dit mooie draadje

In de Corona crisis had ik tijd genoeg maar nog geen onderdelen.
Nu heb ik zo goed als alle onderdelen binnen, maar ben ik weer vol aan het werk en heb ik nauwelijks tijd om aan de heli te werken.
MAAR: vandaag toch even veel kunnen passen en proberen en ik ben best trots op m’n eigen (AutoCAD) prestaties want het past allemaal heel goed. Op een paar kleine wijzigingen na ben ik dik tevreden met het resultaat tot nu toe. De carburateur met gas en choke hendel past echt precies!
We bouwen langzaam door... extra langzaam met deze hitte
IMG_5763.JPG
IMG_5764.JPG

Een goeie volle accu krijgt de motor wel rond, maar er zit (nog) behoorlijk wat compressie achter. Dat voelde je niet zo toen ik m liet inlopen en starten met een propeller, zoals het gedacht is [emoji12]
IMG_5768.JPG

Mooi hoor ! Je hebt nu echt iets speciaals ! Ik hoop dat het hoofdtandwiel dit geweld aankan.

Heel mooi! Maar ik zie nog niks qua koeling? Of is dat nog nog under construction?

Laatst bewerkt:
Het geweld zal wel meevallen denk ik, de voorzichtige specs zeggen 5,5 PK, sommige zeggen 7 PK. Zeg dat het 7 pk is, dat is omgerekend 5,15 KW. Dat kunnen de standaard electro motoren ook al leveren. Als ik het zo tenminste 1 op 1 kan omrekenen.
Maar het ziet er wel speciaal uit, daar was het me ook om te doen

Back