Bedankt voor de tips!
Maar ik heb toch als eerste maar contact gezocht met Airport Oostwold, en verdorie; gelijk mail terug: van harte welkom, wel eerst even bellen . . .
Lang verhaal kort: vanmiddag ontvangen door 'the man himself', Tom van der Meulen: "De hangar is open, wel even melden als je weer weggaat."
Mocht er gewoon eindeloos rondneuzen, tussen een Texan, een Mustang 'Damn Yankee', en de Stearman.
Dus een klein half uurtje gemeten, gefotografeerd, en ik denk dat je dat een tweede keer gestructureerder doet dan zo'n eerste keer.
Anyway, toch veel aan de weet gekomen, waaronder:
- de forkends en wat daar aan hangt zijn veel dunner en korter dan ik dacht;
- de flying en landing wires zijn veel dunner en smaller dan ik dacht.
Kortom:
meten is weten.
Nu weet ik dus in ieder geval (maken is nog weer wat anders) wat voor voorzieningen ik in de romp moet treffen om de flying wires op te nemen . . .
Was een goede dag vandaag!

Wordt (zoals altijd) vervolgd.
jan.